Ben al 4 weken bezig om een lekstroom op te laten zoeken.
Heeft al 2 1/2 week bij een Ford dealer gestaan. Slot bestuurderzijde vervangen. Na 1 nacht weer niet starten. Slot bijrijderzijde ontkoppelt. Zelfde resultaat of eigenlijk geen resultaat.
Naar een caraudio bedrif geweest en deze hebben alles doorgemeten via meetapparaat tussen pluspool en pluskabel.
Lekstroom 4 ampere. 1 voor 1 alle zekeringen ( in de auto ) verwijderd, geen verandering op meetapparaat. Zelfde geldt bij verwijdering van de zekeringen in motorgedeelte.
OP de pluskabel zit nog een kabel. Als wij ALLEEN de pluskabel ( van dynamo ) op de accu zetten, geen lekstroom. Als de andere pluskabel erbij zetten lekstroom 4 ampere.
Maar geen reactie dus op 1 van de zekeringen aangesloten segmenten.
Stekkers deuren ( cpv ) losgehaald, geen oplossing.
Nu elke avond de pluspool van de accu eraf, s`morgens geen probleem en prima starten.
Maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Klachten van lekstroom zijn begonnen NA een grote beurt en vervangen van inlaatspruitstuk bij Ford dealer. Toeval of ......
IK hoop dat iemand een antwoordt/ oplossing voor mij heeft.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
En wanneer je relias verwijderd?
Stekkers van componenten losneemt?
bij verwijderen relais of stekkers ook geen veranderingen.
12 jaar
Computer loskoppelen?
Startmotor?
ga ik doorgeven aan de monteurs. Maar ik heb GEEN boordcomputer in de auto of bedoel je een andere computer.
Het idee was ook of de cpv blijft hangen. Dus niet de de sloten/ motoren van de cpv in de deuren maar de aansturing hiervan. Maar waar zit deze aansturing ?
12 jaar
Inspuiting , bodycontrole in de auto, startvergrendeling , alarm, automaat die dingen
ok. ga het doorgeven. Wordt vervolgd
12 jaar
Met 4 ampere lekstroom moet er iets lekker warm worden.
Als je 1 voor 1 alle zekeringen , ook de grote jongens onder de motorkap eruit haalt , en er gebeurt niets , kan het niets anders zijn , als een component waar rechtstreeks spanning op staat.
Vandaag alle bovenstaande opties ( van Ramjod ) doorlopen, niets gevonden !!!!
12 jaar
ligt het niet aan de dynamo .kopel de bedrading eens los
suc 6
12 jaar
Diode kapot...
Ligt niet aan de dynamo, edwin, bedankt voor je reactie
Hans 4040 jij hebt het over een diode. Is daar maar 1 van of zijn er meer diodes. Ben namelijk totaal niet technisch.
En waar zit die diode ?
12 jaar
In de dynamo zit een diodebrug met 8 diode`s...
Maar het ligt niet aan de dynamo, zeg je.
Hoi Trojan,
Wij hebben hier ook een Mondeo staan met precies het zelfde probleem. Ik heb denk ik alle stekkers al los getrokken die je kunt bedenken. Ook hier blijft de lekstroom 4A. Ik ben er druk mee bezig. Mocht ik het probleem vinden dan hoor je dit uiteraard van me. Ik hoop dat jij het zelfde doet
Ook 4A ? Dat is toevallig...........!
Guillanme, koppel jij eens alle draden aan je dynamo los, ben benieuwd, of het hiermee ophoudt.
Jongens 4A is geen lekstroom meer.
Ik heb voor dat soort grapjes een stroomtang om DC stromen te meten, van 0,01 tot 80A. Het lage bereik, tot 2A, kan je lekstromen mee zoeken of de stroom door een draad controleren. Hele kleine stromen, minder dan 0,1A, meten wel moeilijk.
Soms sta je wel te kijken wat voor stromen er door audio en navigatie en dat soort dingen lopen bij stilstaande motor. Wat ik al vaker heb gezien is problemen met radio, climatisatie, alarm en deurvergrendeling.
Als je een alarm hebt met backup accu en deze gaat stuk, dan blijft er ook een flinke stroom lopen om deze continu bij te laden.
Laatst nog een chrysler langsgehad met zo'n probleem, alarm afgekoppeld, was beter maar nog niet ok. Bleek dat het alarm een relaistje dicht hield waardoor een gedeelte van het motormanagement onder stroom bleef staan. Bij het monteren van het alarm was deze relais in de plek van het contactslot gezet...
12 jaar
Dynamo los gekoppeld, elektrische stoel los gekoppeld, PDC losgekoppeld, complete zekering kast onder de motorkap losgekoppeld.... Zo kan ik nog wel even door gaan. Meest vreemde storing die ik ooit heb meegemaakt...
Maar ik geef nog niet op :D
Ik heb eindelijk het probleem gevonden. Ik had wel de spanningsregelaar van de dynamo los gehaald maar niet de constante plus aansluiting. Na loskoppelen is het probleem verholpen.
Dus Trojan, laat ze de plus rechtstreeks op de dynamo eens los halen. Succes!
Toch een diode kapot?
Nu Trojan nog............
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar