Mijn vader heeft problemen met de stroomverdeler. Hij heeft de verdeler vervangen door een andere maar heeft perongeluk de krukas gedraaid toen deze eruit was...
Nu weten we niet op welke stand deze teruggemonteerd moet worden. We hebben hem er terug in gezet maar dat vondt de motor niet zo leuk. Hoe weet ik wanneer cilinder 1 in het bdp staat en dit ook de arbeidsslag is??
Alvast bedankt..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijken naar streepje op krukas wiel (gelijk zetten)dan de komplete stroomverdeler nemen met rotortje en het streepje op het uiteinde van het rotortje gelijk zetten met het streepje (lijntje) dat je kunt zien op de boord van de stroomverdeler dan de stroomverdeler terug in zijn plaats duwen , bij montage zal je zien dat er terug een beetje verschil zal zijn ofwel regel je bij door verdraaien van de stroomverdeler ofwrl trek je gans de stroomverdeler er terug uit en verdraai je hem 1 beetje alvorens hem terug te monteren dit kan nodig zijn voor de juiste stand van de delco
Hallo Jozef,
Bedankt voor je snelle reaktie..
Er staan meerdere streepjes op de krukas poelie.. Bij eentje staat cilinder 1 in op het bdp. We hebben op deze stand de verdeler er in gezet maar dan zou cilinder 2 een vonk krijgen. (vanwege de stand rotor / verdeler kap.) Wat ik ook niet goed snap is dat er onder de stroomverdeler een tandwiel en een uitsparing zitten die samen draaien,in het blok zit weer iets wat in de uitsparing valt. dus echt verstellen is niet goed mogelijk..
Graag hoor ik meer van je..
15 jaar
[quote=Kingz]Wat ik ook niet goed snap is dat er onder de stroomverdeler een tandwiel en een uitsparing zitten die samen draaien,in het blok zit weer iets wat in de uitsparing valt. dus echt verstellen is niet goed mogelijk..[/quote]
Wat je onderin ziet, is de as van de olie pomp. Deze kun je zo verdraaien met bijv. een lange punttang. Je kunt dan dus de as van de verdeler verdraaien zodat ook de rotor op de 1e cilinder komt te staan te samen met het teken op de krukaspoelie.
Het tandwiel aan de verdeleras wordt aangedreven door de nokkenas. In totaal werkt het dus als volgt: de nokkenas drijft de verdeler aan die op zijn beurt aan de onderzijde dan ook meteen de oliepomp weer aandrijft.
Gr.
goed geprobeerd maar zoals ik zegde is het mogelijk dat je niet direkt de juiste stand hebt omdat dat tandwieltje onderaan niet recht is maar schuin daarom moet je zo een beetje van te vooren zijn anders staat dat lijntje niet juist en kom je inderdaad op de tweede cilinder uit . Nog ne keer proberen zal wel gaan
15 jaar
Hartstikke bedankt! Ik ga het zsm proberen.. Als het gelukt zal ik het hier melden..
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Taunus of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar