👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Ik heb hier een zeer appart probleem waar geen oplossing tot heden voor is.
Als je tijdens het rijden het stuur los laat, blijft deze in de stand staan waar je hem zet (bv 270 graden verdraaien), blijft deze doodleuk op deze hoek staan.
Klant heeft de auto wel geteld 2 dagen gehad sinds aankoop.
Wat er al vervangen is:
Stuurhuis
Stuurkolom
kabelboom
BCMI
en nog steeds blijft dat stuur op dat aantal graden staan wat je hem zet.
ondertussen zijn er Heren uit JAPAN, Duitsland Italie en Nederland langs geweest, maar een oplossing ho maar.
Ook kan ik met de IDS niet in de CAN midspeed komen. ben hier voor naar FIAT geweest, en zij kunnen er ook NIET inkomen.
De auto heeft een electronische bekrachtiging, de stuurhoeksensor en ECU van de SB zijn ook vervangen (zitten bij de stuurkolom)
Als iemand nog een paar liter benzine heeft ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zeg maar gerust maarten :P
Jemig, een hagelnieuw ding waar zelfs onze specialist niet uitkomt. Heftig.
Ik heb geen oplossing wel een liter benzine voor je.
Ik zou dat ding gewoon richting importeur sturen en een nieuwe auto voor de huidige eigenaar.
Wie gaat nu alle kosten betalen van al dat zoekwerk en alle gemiste klussen?
Ford. Ze komen zelf met het idee (de flying docter, of te wel de monteur van de importeur). Die zegt vervang dit, dan weer dat. Dus ford betaald gewoon :). En ik vervang. Klant is niet zo moeilijk, wij hebben idd aangeboden om onze demo ka over te zetten op hun naam.
Importeur zal er weinig mee kunnen, aangezien alles al is vervangen, en je met de IDS (diagnose computer ford), niet in de CAN midspeed en SB kan komen..,. je kan alleen CAN highspeed, ABS, motor komen...
Tis weer feest
ok,maar nu moet je andere klussen laten schieten waar wel winst op gemaakt kan worden.
weg dat ding.
Ik werk er alleen aan als de rest van het werk weg is :)
maar je hebt een punt...
Even buiten de elektronica om, kloppen die wielstanden wel van de auto?
Je hebt een punt Markus, straks is het een auto die van de vrachtwagen is gevallen......
Vreemd dat hij zo de fabriek heeft verlaten, dat is toch niet mogelijk?
Ik blijf erbij, weg ermee.
Ja wielstanden zijn correct markus. ne het is niet bij 1 ka kan ik je vertellen. De hoofd dealer van onze regio heeft er ook 1, en een collega van ons ook 1.
Toch niet ergens een zwaar punt of zo. Dat het stuurhuis denkt dat de rijder nog aan het sturen is.
Nee, spul draait gewoon soepel
kun je het caster(achteroverhellen fusee)niet vergroten?
En als je rijdt met de stuurbekrachtiging uitgeschakeld?
van Horne, als de SB los ligt dan start de motor niet een (onderbroken CAN draden(zit op CAN HS net als de motor))
Caster is zover ik weet niet afstelbaar (alleen de sporing nog zo ver ik kan vinden)
Enkeltje Ford deze auto.
Is de pomp voor de stuurbekrachtiging wel goed, zit er wel olie in.
14 jaar
[quote=golfprobleem]Is de pomp voor de stuurbekrachtiging wel goed, zit er wel olie in.[/quote]
Marco als je had GELEZEN had je gezien dat het een electrische bekrachtiging betreft. Dit systeem heeft geen vloeistof
qft
dan zit 't daar toch in, als het aan dat ligt dat je stuur lichter gaat dan zit er een foutje in dat ie gewoon niet teruggaat en blijft staan.
14 jaar
marco, er zit geen fout in de bekrachtiging. Ik heb het voor de grap algewisselt met een goed functioneerde ka, daar is er geen probleem.
Stuur gaat ook niet lichter. bekrachtiging, werkt zoals het hoort, maar het stuur komt niet terug...
Zoals eerder gepost,
Auto gaat op een enkeltje Ford
ok, als ie echt niet te doen is moet ie terug, je kan toch nog een keer alles even eruit demonteren en opnieuw erin zetten.
Marco
14 jaar
Zijn ze niet toevallig de veerpootlagers vergeten er in te zetten ?
Gr. Harry
is het stuurhuis afstelbaar(tandspeling),wellicht staat hij veel te strak.
Maarja,hij gaat toch terug naar ford
he fordmonteurtje, ik hoop dat je nog wel te horen krijgt wat het nou precies is geweest. ben benieuwd!
[quote=golfprobleem]ok, als ie echt niet te doen is moet ie terug, je kan toch nog een keer alles even eruit demonteren en opnieuw erin zetten.
Marco[/quote]
Even? Een stuurhuis is 6 uur werk! Een kabelboom een dag! Een stuurkolom 3 uur, reken ff snel dit alleen is al meer dan 2 dagen werk
@ harry, geen idee eigelijk mag toch hopen van niet :D
Ik denk namelijk dat het niet in de stuurbekrachteging zit, als je rijd in een auto zonder en je gaat de bocht in en je laat aan het eind van de bocht je stuur los komt hij ook terug in de 0 stand behalve als er iets zwaar draait ( belast ) > CitroFord HAHA
Gr. Harry
Ik denk dat het er op lijkt dat de stuurbekrachtiging op een of andere duistere (software?)manier die stand vasthoud.
Met afgekoppeld software wil de auto ook niet starten/rijden
Dit is toch een systeem met een motor op de stuurstang zelf?
Dit gevaar is al met een enkeltje weggestuurd....
Laten we hopen nog wat feedback te horen.
marcel, dat is dus een gedeelte van het probleem, ik kan bijna nergens in komen met IDS
Ja gewoon bekrachting op de stuurstang
Als ik antwoord krijg van ford is maar aftewachten.
Alles is ondertussen vervangen behalve...
wacht eens ik weet de oorzaak,
het zit em gewoon in het stuurwiel :D
leuk, lekker positief blijven!
Inderdaad :)
Auto terug, stuurt weer goed, oplossing weet ik NOG niet
Bij fiat moet je de 0 stand kalibreren, zal wel zoiets geweest zijn, weet ook niet of deze functie wel op de IDS zit.
tja zou best kunnen, maar als je niet in CANms en CANls kan .... en je alleen bij CANhs inde motor ebe en abs ebe kan komen...
stuurwielmodule zit trouwens ook op highspeed can!
ik heb deze topic effe op me gemak gelezen.
bij een hydroliek aangedreven stuurbekrachteging wordt aan gedreven door (multie riem.
maar hier is sprake van een elec aangedreven stuurbekrachteging zoals de meeste hefttrucks.
het happeren van de elec motor geven het zelfde effect op dit probleem alleen bij zn hefttruck zit er geen stuurhoeksensor.
die is wel te kalibreren.ik zou ook de lagers bij je veerschotels na kijken.kan vuil tussen zitten ,en mischien raar wat ik zeg.
als je te vaak te hard over drempels rijd krijgt de stuuras flink op zn donder bij het neer komen dat de stuur as getodeerd wordt ,dat hoeft maar milimeters te zijn,iets wat je met blote oog niet ziet maar voldoende om dit probleem te geven.
ik adviseer controlle op stuurhoeksensor en lagers bij je veerschotels,en eventueel de stuuras.
succes met oplossen
ben wel benieuw naar het vervolg en wat gedaan
groetjes thom
14 jaar
Waarschijnlijk heb je toch niet alles op je gemak gelezen want probleem is al opgelost maar oplossing geven ze waarschijnlijk niet vrij..
ik had dat stuk net over geslagen denk ik....uhmmm verkeerde bril op..lol
ik denk dat het de stuurhoeksensor was.
14 jaar
@asfaltrocker
als het voor topic starter is dan is het te laat.
het is al opgelost door een ander.
wat het was moet nog gezegd worden.
[quote=Siem Bijman][quote=fordmonteurtje]Zodra ik de oplossing weet, zet ik hem hier neer.[/quote]
Laten we wel even doorgaan met het originele topic van Fordmonteurtje.[/quote]
wat net boven je staat
dus wachten we geduldig op antwoord van fordmonteurtje.
we wachten af....
14 jaar
Thom, ford bepaald als ik de oorzaak mag weten ik niet, zover ik weet is de kwestie nog in onderzoek.
Als fordmonteurtje er niet uitkomt is er iets heel geks aan de hand en dan helpt even een "stuurhoeksensor wisselen" advies niet, thom.
Achteraf wat gaan roepen is niet erg beleefd.......niet doen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar