👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
ik heb een 2.0 TDDI met ca. 1980000 die laatst een zuigend geluid onder de motorkap gaf bij intrappen gaspedaal,
na 2 dagen was het geluid weg en het vermogen/trekkracht ook.
Pas boven de 2500 rpm komt er wat leven in.
Na eerst zo even (paar weken) te hebben rondgereden toch maar eens aan de slag gegaan :
EGR + inlaatspruitstuk helemaal losgehad en zuiver gemaakt (echt zwarte sh@t) en een dichte EGR pakking gemonteerd
- probleem nog niet opgelost, loopt wel soepeler
Turboslangen gecontroleerd en jawel de voorste (haakse) slang tussen EGR+intercooler en inlaatspruitstuk had een scheur van ca. 2 cm, vervangen en nu is het wel beter, maar nog steeds niet zoals het was/hoort => pas vanaf 1900/2000 rpm en goed trappen gaat hij weer. Terwijl voorheen de bochten in de 3e versnelling geen enkel probleem waren vanaf de 1250 rpm.
Foutcodes uit laten lezen : geen foutcodes in de motor ECU, in geen enkele ECU trouwens
Wat kan er nu nog fout zijn ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is je cathalysator wel open, je had immers een kapotte turboslang, een van de oorzaken kan een verstopping in het uitlaat gedeelte zijn (kan dan de druk niet kwijt).
Of LMM.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar