Het valt me op dat de temp meter van mijn mondeo relatief laag staat.
Wanneer ik op snelweg rustig rij , blijft de meter steeds rond een kwart hangen.
Wanneer ik de motor belast , loopt ie wel op richting de helft , maar haalt deze waarde niet.
De kachel werkt perfect .
Nu mijn vraag : Is het bekend dat de temp tijdens bedrijf zo laag wordt ?
Volgens mij werkt het sijsteem verder goed !!!
Kan me voorstellen dat de temperatuur nog lager blijft wanneer het gaat vriezen???!!!!
Iemand daar ervaring mee ?
Geplaatst door kerim (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 Reacties
Frank3158 (0), 16 jaar geleden
denk dat je thermostaat overleden is.
duurt het ook erg lang voor er een beetje beweging in de wijzer komt?
kerim (0), 16 jaar geleden
Hoi ,
bedankt voor je reactie .
Ik heb eigenlijk niet het idee dat het lang duurt voor ie op bedrijfstemperatuur is,
vandaar dat ik niet direct aan mijn thermostaat dacht.
Het niet vasthouden van de temp zou er echter wel mee te maken kunnen hebben.
bedankt
Frank3158 (0), 16 jaar geleden
als je hem na een rit een tijdje stationair laat lopen komt de temp. dan wel omhoog?
kerim (0), 16 jaar geleden
Heb de auto nog niet zo lang en het was me eerder nog niet opgevallen ,
maar nu ik er op let , valt het op dat het nu toch lang duurt voor ie warm wordt.
Duidelijk toch de thermostaat lijkt me .
Heb inmiddels afspraak gemaakt en wordt volgende week vervangen.
Laat via deze weg nog wel weten hoe t is afgelopen .
Frank3158 (0), 16 jaar geleden
[quote=Frank3158]als je hem na een rit een tijdje stationair laat lopen komt de temp. dan wel omhoog?[/quote]
sommige meters wijken gewoon erg af.
vandaar de bovenstaande vraag;
op het moment dat je fan inslaat bij stationair draaien heb je meestal zo'n 92-95 graden en weet je of het metertje verkeerd staat
kerim (0), 16 jaar geleden
Nou daar ben ik maar weer ,
situatie is als volgt :
Auto naar garage gebracht voor vervangen van de thermostaat .
Vervangen , maar probleem is er nog steeds .
Vervolgens waterpomp vervangen ( hoe komen ze erop ) ,uiteraard nog steeds niet verholpen .
Als goed is gaat er vandaag een nieuwe temp sensor in .
Ben erg benieuwd , heb gelukkig nu nog garantie !!!!
Iemand nog een idee voor de ford garage ?
Frank3158 (0), 16 jaar geleden
heb je nu al gecontroleerd/laten controleren of de temp. op je meter overeenkomt met de echte temp?
alex drost (0) PRO, 16 jaar geleden
bij ford kunnen we de temp. van de motor ook zichtbaar maken op de tester (ids) en dan laten kijken of de temp die de temeratuur die hij aan geeft logisch is ( het is verstandiger om dit te doen voor ze de temp sensor vervangen zodat evtw. verschil met de oude kunnen zien
kerim (0), 16 jaar geleden
Bedankt voor jullie reactie ,
Temp sensor vervangen maar nog steeds hetzelfde .
Wat nu blijkt is dat het kleine slangetje vanaf thermostaathuis naar reservoir koud blijft .
Even aan slang gezogen met de mond en hop probleem opgelost .
Slang werd warm en meter bleef netjes op bedr .temp.
ECHTER deze ochtend probleem hetzelfde . Half uur gereden en slang nog koud .
Verkeerde thermostaat of verstopping .
RaliasR (0), 16 jaar geleden
Er zit waarschijnlijk gewoon weer lucht in de slang waar alleen koelvloeistof hoort te zitten.
Slang vullen en vastzetten.
kerim (0), 16 jaar geleden
Ben ik weer ,
moet morgen langs de dealer voor een andere thermostaat .
Ze hebben er nu een besteld die er in hoort !!!!
Had ook meteen gekund , maar goed we gaan het meemaken .
Dacht zelf eigenlijk ook nog aan dop van expansietank ,deze blijft gewoon koud en nagenoeg drukloos .
VOLGT
kerim (0), 16 jaar geleden
Ben ik alweer ,
inmiddels is de thermostaat geplaatst .
Tevens is de auto schuin op de brug gezet met de neus omhoog om goed te kunnen ontluchten .
Wanneer alles goed is ontlucht , is ook de overloopslang naar expansietank goed warm .
Vreemde is dat de meter dan veel minder sterk wisselt .
Na 2 dagen probleem weer hetzelfde .
Vraag :Hoort die overloopslang snel warm te worden of is dit alleen het geval wanneer motor erg warm wordt ?
Nog een vraag : Bij warm draaien van de motor gaat de fan echt niet draaien ,
is het zo dat hij dat alleen in de zomer nodig heeft ?
Maandag gaat ie weer terug naar de dealer . Hoop dat ze hem dan uitlezen voor wat betreft de temp en de stand van de meter .
Heb het idee dqat ze het bij de dealer ook een beetje kwijt zijn , want ik begreep dat ze mogelijk de radiateur willen vervangen .
Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden
Onder de waterpomp zit nog een klein thermostaatje, die kan ook problemen geven.
[url=http://imageshack.us][img]http://img152.imageshack.us/img152/5843/...[/img][/url]
Suc6
kerim (0), 16 jaar geleden
Kijk dat zijn berichten .
Hoop echt dat het dat is , bedankt hiervoor .
Laat weten hoe het is afgelopen.
ressort (0), 16 jaar geleden
Chapeau voor de verkoper van jouw wagen.........dat is een eerlijk man !!
Ressort
kerim (0), 16 jaar geleden
Had je verder niks te doen Ressort.
Bedankt he