👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ford Scorpio 2.0 CL carburateur op LPG. ca. 200.000 km gelopen
In eerste instantie dit euvel kunnen oplossen door een blikje klepstoterreiniger aan de olie (10w40) toe te voegen. Na een paar weken begint nu het tikken weer. Het rare is dat het tikken zich onregelmatig voordoet. Soms na de koude start, ik neem aan door de positie van de nokkenas welke de stoter in heeft gedrukt, maar ook soms pas na een paar kilometer rijden. As de motor goed warm is is het tikken vrijwel altijd weg. Ik heb altijd erg rustig met de auto gereden, maximaal 3000 toeren. Wat pittiger met de auto rijden vermindert de klachten ook. Een paar vragen: Hoe zit dat met die stoters: zijn ze kapot of niet kapot of is er ook een tussenfase ? . Gaan stoter + nok kapot door de te grote speling die het getik veroorzaakt, of gaat het nog lang goed ? Een paar maanden geleden heb ik een toevoeging in de olie gedaan om de keerringen wat soepelaar te maken; de auto lekte olie: kan dit de stoters vervuilen ? Heeft het zin om olie te verversen en dan nieuwe stoterreiniger er in ? Kan het zijn dat de stoter is vervuild in combinatie met relatief lage oliedruk door rustig rijden ? Tips zijn welkom. De auto is bijna 13 jaar oud en weinig waard; voor honderden euro's nieuwe stoters + nokkenassen monteren is, zelfs als je het zelf doet, eigenlijk niet meer verantwoord.
Bedankt voor de reaktie's.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een keertje extra olie verversen kan nooit kwaad.
gr. Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Scorpio of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar