auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford FOCUS C-MAX: Toerental blijft even poosje hoog na het starten en zakt daarna

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: QQDA, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 92

Toerental blijft na het starten hoog en zakt na een poosje weer terug naar het juiste toerental
Heb gasklep al gereinigd en vacuum slangetjes gecontroleerd maar het probleem blijft
Kan dit nog met een sensor te maken hebben
Hoop dat iemand mij kan helpen

Mvg Paul

Geplaatst door

pbremmer (60)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit is normaal...
Met koude motor loopt de motor verhoogt stationair.
Dit wordt geregeld door de ECU en is afhankelijk van diverse sensoren, o.a koelvloeistoftemperatuur, inlaatluchttemperatuur.

Hans4040 1435
badge vip badge

7 jaar

Hoi hans
Bedankt voor je reactie
Dat begrijp ik dat hij even hoog loopt maar nu blijft hij bijna halve minuut op 3000 toeren en dat is niet zoals het hoort
Mvg paul

pbremmer 60

7 jaar

U snapt het niet dit is normaal je moter is koud.
Zie het als een choke. Je moter krijgt met een koude start meer brandstof binnen en dat is te zien. In jou toeren tal. Daarna word de moter warm maar nog niet op tem. Maar de brandstof in spuiting word minder en dan gaat die weer normaal lopen en in hand daar van. Kun je kijken als die goed loopt mog het hoog blijven lopen dan is er iets aan de hand maar bij u niet. Dus het hoort zo. En u kunt er niks aan doen.

Hoi
Oké maar dit heb ik hiervoor nooit gehad was het starten 3 tellen verhoogd toerental en liep hij netjes stationair en nu blijft hij echt een poos op een verhoogd toerental draaien voordat hij terug zakt naar het stationaire toerental
Dus ik neem aan dat iets niet hellemaal oké is
Mvg Paul

pbremmer 60

7 jaar

Gas klep huis is meestal bij schommelde toeren tal als auto niet goed loopt. En het schoonmaken daar van is nooit verkeert. Maar ik heb 6 Ford focus gehad die het allemaal deden. Als het maar weer zakt dan is het goed wat je zelf nog wel kunt kijken is bij je gas hendel bij de motor.
Muschien dat je daar wat kan regelen maar zal het zelf zo laten.

Hoe loopt de auto als die warm is zal daar eerst naar kijken als dat niet goed is dan kan. Dat in vloed hebben op een koude start. Mocht hij goed lopen en niet te hoog dan is het gewoon goed.
Mog die te hoog lopen dan kan het zijn dat je gas
Hendel bij de moter niet goed terug komt.
Even in spuiten met wd 40

Of komt het omdat het nu buiten kouder is, dat je itt pakweg een week geleden een motor hebt die de eerste minuten echt op de choke loopt voordat hij warm genorg is om normaal te lopen?
Hou in dat verband ook eens de koelwater temperatuurmeter in de gaten vs. het verhoogde toerental ...

Heino4267 725

7 jaar

Hoi
Bedankt voor je reactie het is nu al 2 weken geleden dat het begonnen het was toen erg mooi weer zal temp meter is in de gaten houden ga zaterdag nog eens goed gasklep huis reinigen en evt nog temp sensor vv en slangetjes nog eens checken
Mvg paul

pbremmer 60

7 jaar

Heb gisteren even bij mij auto gekeken hij loopt inderdaad. Tussen de 1000 en de 2000 toeren in en niet op de 3000. Ik denk dat wat p. Bemmer
Zecht dat schoke blijft hangen of zo.
Loopt die wel mooi in de toeren als die warm is wand kan van alles zijn. Anders even ford dealer bellen en even vragen of hun. Dit vaker mee gemaakt hebben. Graag even een bericht terug als het op gelost is.

Hoi
Als hij warm is loopt hij keurig gaskabel heeft deze niet is electronisch
Laat jullie weten als hij weer oké is
Zitten ook nog 2 vacuumklepjes in verbinding met gaskleppen huis op zitten op een plaatje samen bevestigt

pbremmer 60

7 jaar

Hallo Paul:

Ik werk al 20 jaar bij een Ford dealer zoals ik dit lees ben ik bang dat jouw inlaat spruitstuk eraf moet want daar zit namelijk nog een grote vacuumslang van jouw carterontluchting. Ik ben bang dat die slang stuk is dat kun je bijna niet zien bij normale visuele controle.

Vr Gr Jacob Gernaat

Hoi paul ik heb het zelfde probleem wat gaat de reparatie ongeveer kosten bij een garage en hoe kan ik testen dat de vacuüm slang dat is

Goijer1989 0

4 jaar

Kan het niet zo zijn dat de koelvloeistofsensor die de regeleenheid aanstuurt niet juist meer meet waardoor de regeleenheid geen juiste informatie door krijgt.

ronny503 0

7 jaar

Beetje laat maar probleem is verholpen toch een vacuüm slangetje zat hellemaal onder het spruitstuk deze eerst moest eerst verwijderd voordat je erbij kon
Maar loopt nu weer als een zonnetje
Bij deze probleem opgelost
Mvg Paul

pbremmer 60

6 jaar

Hoi pbremmer heb je dit zelf gerepareerd ?

Goijer1989 0

4 jaar

bedankt voor de feedback.

Hans4040 1435
badge vip badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.