close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Kuga: Trillingen door hele auto

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Benzine, Motorcode: 00000, Motorinhoud (cc): 15, Vermogen (kw): 110

Ja dat is het geval. Ik heb jouw optie ook al doorgegeven aan de dealer maar die blijft vasthouden aan de aandrijflijn. Had ook al gezocht bij LUK koppelingen e.d.. Maar in ieder geval bedankt. Ga het nogmaals doorgeven.

Geplaatst door

Erik W (115)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Sinds aug. 2015 heb ik een nieuwe Ford Kuga, 1.5 ecoboost, benzine. Na een paar weken kwam er bij ongeveer 2000 toeren een trilling die voelbaar is door de gehele auto. Bij Ford dealer zijn banden al gewisseld ( van Continental naar Michelin 18 Inch) en nu op nieuwe Michelin winterbanden ( 17 Inch) met nieuwe lichtmetalen velgen) meerdere keren uitgebalanceerd, aandrijfassen en homokineten al meerdere keren vervangen, motor spanningsvrij opgehangen en nog steeds is het probleem niet opgelost. Zij erkennen gelukkig wel dit probleem. Er staan bij mijn Ford dealer inmiddels 4 Kuga's met het zelfde probleem. De Ford technische dienst in Duitsland bemoeit zich er inmiddels ook mee. Op verschillende sites in Nederland, Duitsland en Amerika schijnt het toch wel een probleem te zijn met de Ford Kuga. Wie heeft er misschien een oplossing want ik begin er behoorlijk van te balen.

Erik W 115

8 jaar

Is het in elke versnelling, bij 2000RPM ? Dus onafhankelijk van de wagensnelheid?
Zo ja, zit het in de motor (bijv. het 2M- vliegwiel)

Ralf_Jensen 0
badge

8 jaar

Gebeurt het ook in stilstand met draaiende motor?

voyager 0

8 jaar

Ja rond 2000 toeren voel je wel een trilling ( ook door de hele auto) , maar met rijden is het erger.

Erik W 115

8 jaar

Als het ook te voelen is bij stilstand , kun je het onderstel en dergelijke uitsluiten , komt het dus uit de motor.
Als je gaat rijden wordt de belasting van de motor groter dus ook de trilling.
2 massa vliegwiel is een verdachte , er zit geen rammel in de motor bij het starten of uit zetten van de motor ?

Nee de motor loopt en trekt verder prima. Het is alleen die trilling die door de hele auto voelbaar is. Het is eigenlijk een klacht alsof m.n. de achter wielen in onbalans zijn.
Maar het vliegwiel had ik ook al gedacht, maar de garage geeft aan dat zij het blijven zoeken in de aandrijflijn. Auto staat inmiddels al 3 weken bij de dealer en mijn geduld begint aardig op te raken voor een nieuwe auto van ongeveer € 35.000,=

Erik W 115

8 jaar

Dan maar naar de dealer en eisen dat ze het versnellen.Gezien de trilling in de motor zit eis dat het eerst oplossen en niet lopen zoeken waar het niet is.
Nog een vraag? is er enige verschil als je de koppeling intrapt?

voyager 0

8 jaar

Nee ook met ingetrapte koppeling blijft de trilling aanwezig.

Erik W 115

8 jaar

Leg dit voor aan je dealer!!
Je blijft toch niet zoeken in de aandrijving, als het stilstaand OOK trilt ..............

Ralf_Jensen 0
badge

8 jaar

Beste Ralf. Ik word gek van die gasten. Tot op heden ben ik zelf alleen maar met oplossingen gekomen en momenteel staat de auto al 3 weken bij de dealer en er wordt nagenoeg niets ondernomen. Men heeft contact met de Ford technische dienst in Duitsland. Daar zitten volgens de dealer DE KENNERS. Ford Nederland heeft zijn handen er al vanaf getrokken en verwijst mij alleen naar de dealer.

Erik W 115

8 jaar

Ze kunnen verschrikkelijk eigenwijs zijn , die dealers , er zijn hier meerdere mensen die na aanleiding van jou antwoorden constateren dat het in de motor of de aansturing daarvan zit.
Het is lekker makkelijk van ford nederland.
Wat dacht je van auto inleveren en geld terug ?

Daar denk ik natuurlijk aan, maar juridisch gezien moet je de dealer de gelegenheid geven het probleem op te lossen. Maar mijn geduld raakt aardig op. Ben nu al 5 maanden aan het klooien. Maar allen dank voor de goede tips en ga morgen maar weer een langs bij de dealer.

Erik W 115

8 jaar

Lijkt mij voldoende gelegenheid en de tijd te zijn gegeven aan dealer. Vijf manden is erg lang.

voyager 0

8 jaar

Gisteren weer gesprek gehad met dealer. Zaak ligt nu bij Ford Engeneering. Die nemen maandag contact op met mij. Zo niet gaat een brief naar Ford op basis van non conformiteit. Ze hebben inderdaad meer dan voldoende tijd gekregen om het probleem op te lossen.

Erik W 115

8 jaar

Ford Nederland houdt het na zoveel reparaties op een product eigenschap. De dealer gooit er nog eens 2 nieuwe draagarmen tegenaan. Overigens in opdracht van Ford engeneering. Wel apart dat men zoveel gaat repareren aan een auto die volgens Ford aan de eisen voldoet.

Erik W 115

8 jaar

Ik blijf er bij dat het niets met het onderstel te maken heeft , als dat wel zo is heb je 2 problemen.
Je zegt namelijk dat het ook aanwezig is als je stilstaat , lijkt mij dus niets met je draagarmen te maken te hebben ?

De trilling in de motor bij stilstand wordt nu kritisch draaimoment van de motor genoemd. Men heeft zeer uitgebreid proefgereden en kwam er achterr dat het in de aandrijfassen moest zitten. Vertoonden ook telkens lichte beschadigingen. Daarom is het heel vreemd dat importeur het onder een product eigenschap houdt. Ik wacht ook de vervanging van de draagarmen af, maar heb daar geen hoop op een oplossing. Waarom beschadigen die aandrijfassen / homokineten steeds. Wordt vervolgd.
inmiddels: andere banden, 3 x aandrijfassen vervangen, ander vet in homokineten, motor spanningsvrij opgehangen en de komende week draagarmen vervangen. De dealer doet in ieder geval zijn best. Overigens gaf Ford aan dat zij in een geschil kuga's heeft laten onderzoeken bij Dekra. Heb daar de test opgevraagd.
Bljjft voor mij feit dat je niet hoort te schudden in een auto van dut geld. Mijn broer heeft een Kuga van 1 maand ouder en heeft de zelfde klacht. Onze auto's staan al vanaf 6 januari 2016 bij de dealer.

Erik W 115

8 jaar

Laatste nieuws van Ford NL is dat men alles heeft getest en dan men het houdt op een product eigenschap van deze Kuga. De dealer heeft aangeboden mijn auto te laten testen bij Dekra. Dat ga ik natuurlijk niet doen. Ford heeft al eerder Kuga's laten testen met de zelfde klacht en is in het gelijk gesteld. Mijn Kuga gaat er niet beter van rijden als hij getest is bij de Dekra. Ford is zich aan het indekken tegen verder stappen van mijn kant. Ik probeer er nog uit te komen met een gesprek maar heb twijfels of dit gaat lukken. Verschillende mensen bij de dealer hebben de klacht zelf erkent. Daar zit je dan met je nieuwe Kuga van € 35.000,=. Ook een gang naar een geschillencommissie of de rechter heeft volgens mij weinig zin. Je gaat het volgens mij niet winnen van die gasten.

Erik W 115

8 jaar

Dat ga je wel , zo een zelfde situatie gelezen op een renault forum , met een kadjar , deze eigenaar heeft zijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld , en uiteindelijk is zijn kadjar teruggenomen door RN , alle kosten zijn betaald en zijn ingeruilde renault is terug gegeven.

Er is toch iets geks aan de hand. Ik heb alles nog eens doorgelezen. Maar jij hebt een trillende Kuga aangeboden aan de Ford dealer (klachten over trillingen door de auto).
Ford wisselt banden, en doet veel maar zoekt het in het rollende gedeelte.) Wij hier op het forum, roepen dat het onafhankelijk is van het rollende gedeelte.
Puur afgaand op de informatie die jij geeft.
Ik twijfel niet aan je waarnemingen, maar als je nu eens een andere Kuga gaat rijden, (desnoods bij andere dealer), en deze trilt NIET, dan heb jij gelijk, en is het GEEN product- eigenschap. Trilt deze net zo, dan heeft Ford gelijk. !!??! OF andersom, laat een andere Kuga- rijder eens rijden in jouw auto.
Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat ze een klant, laten doorrijden met bijv. een twijfelachtig DM vliegwiel of iets dergelijks. Daar zal Ford zich niet voor lenen.
Nogmaals ik twijfel niet aan je waarneming, maar probeer dit eens.

Ralf_Jensen 0
badge

8 jaar

goedendag heb ook een kuga 1,5 ecoboost uit 2016 heb het trillings probleem ook alleen bij mij is het als je de motor tussen de 2000 en 2500 tpm laat draaien gaat de gehele auto trillen als je meer gas geeft is het weg
vandaag dit gemeld bij dealer zou er achteraan gaan
denk zelf aan het vliegwiel of onbalans in de krukas
heb ook de bovenliggende artikelen gelezen volgens mij heeft het weinig nut om alles aan de auto te vernw omdat het stilstand ook te merken is onbelast

kuga1 0

8 jaar

Even een reactie op de laatste 2 berichten. Ik heb heel wat mensen met deze auto laten rijden en die komen tot de zelfde conclusie. Trillingen door de auto die niet normaal zijn, zeker kijkend naar andere Fords. Mijn broer had ook een Kuga ( 1 maand eerder gekocht bij de zelfde dealer) en die heeft precies de zelfde klacht. De dealer heeft afgelopen week met een hagelnieuwe Kuga gereden en geconstateerd dat deze trillingen ook in deze auto zitten. Ik heb zelf ook met meerdere Kuga's gereden en de zelfde klacht geconstateerd. Ford heeft inmiddels een officieel standpunt ingenomen dat het een product eigenschap is. Ik heb de strijd opgegeven en wil geen rechtzaak beginnen omdat dit volgens mij zinloos is en veel geld gaat kosten. Als ik b.v. zou beginnen over schade aan de homokineten komt er wel een techneut opdraven die aangeeft dat het binnen de marges valt. Ook de geschillencommissie voertuigen is volgens mij niet helemaal objectief. Is een club door de autobranche opgezet. Ik heb inmiddels een goed gesprek gehad en er ligt nu een voorstel voor een geheel nieuwe Ford C max, die qua aanschafprijs gelijk ligt met de aanschafprijs van de Kuga. Uitgangspunt is met gesloten beurs en dat ga ik eind van de week horen. Ik ben het hele gedoe meer dan zat en wil lekker auto rijden zonder trillingen. De C max 1.5 die ik nu heb om uit te testen rijdt perfect. Dus het kan kennelijk wel. Ik wil iedereen ook gelijk even danken voor het meedenken. Maar het blijft een vreemde zaak dat Ford hierin berust en deze auto's zo gewoon blijft maken en verkopen.

Erik W 115

8 jaar

Nog even reactie op Kuga 1. De Ford technische dienst in Duitsland is volledig op de hoogte van dit probleem dus daar kun je ze gelijk naar verwijzen. Jouw oplossing van het vliegwiel heb ik ook al aangedragen, maar men blijft vasthouden aan de aandrijflijn. en zoals gezegd lost het niets op en verschuilt Ford zich achter een product eigenschap. Veel sterkte. Mijn dealer had 4 Kuga's ( incl. die van mij) met de zelfde klacht.

Erik W 115

8 jaar

Ik ben eruit. Heb de Kuga net ingeruild en heb een C max ook met 1.5 ecoboost 150 PK besteld. Ben er erg goed uitgekomen met de dealer en Ford Nederland. Had al proefgereden en deze auto rijdt echt perfect. Absuluut geen trillingen. Dus het kan wel bij Ford.

Erik W 115

8 jaar

Nu maar hopen dat we hem hier niet weer tegen komen , maar dan met een nieuwe eigenaar !

Er is nieuwe informatie van Ford. De bodemtrillingen worden veroorzaakt door het rammelen / trillen van de brandstofleiding en de handremkabel onder de auto. Nadat Ford America een vergelijkbaar probleem had is daar de oorzaak gevonden. Er is contact geweest met de Kuga fabriek in Valencia ( Spanje) en vandaar met Ford Nederland. Aan de onderkant van mijn "oude" Kuga was inderdaad te zien dat er iets heeft getrild c.q. gerammeld. Leiding en kabel zijn beter vastgezet en na uitgebreid proefrijden was de trilling weg. In de fabriek wordt deze modificatie doorgevoerd en er komt misschien een terugroep actie voor andere Kuga rijders. Ik baal hier overigens wel van want ik heb inmiddels een C max gekocht omdat Ford in eerste instantie aangaf dat er niets aan te doen was. Maar dat vecht ik met Ford Nederland nog wel uit.

Erik W 115

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Kuga of stel zelf een nieuwe vraag.