Ford Focus C-Max: trillingen tijdens het remmen

Bouwjaar: 2005

Hallo
Ik heb een Focus C-max 16TDCI bouwjaar 2005 nieuw gekocht. Na 5000 km. merkte ik trillingen op in het stuur, tijdens het remmen. De consessiehouder had dit nog nooit voorgehad maar vervangde onmiddellijk de remschijven, wat het probleem ook oploste. Na 10000 km. herhaalde zich dit probleem en ook nu werden de remschijven vervangen. Nu staan er 18000 km. op de teller en, je raad het al, mijn stuur vertoont opnieuw zeer veel trillingen, dit enkel tijdens het remmen. Het probleem is het mest duidelijk bij een snelheid vanaf 70 km/uur. Bij de consessiehouder informeren ze nu of er geen hardere schijven kunnen gemonteerd worden: voor mij is dit echter niet voldoende, het is toch niet zo dat alle C-max' met verharde schijven rondrijden? De oorzaak is dus verder te zoeken. Kan iemand mij helpen a.u.b.?

Francis3118

Geplaatst door Francis3118 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Hans4040 (325) PRO, 18 jaar geleden

2x nieuwe schijven op een auto van 2005 en 13000 Km is wel erg veel !
Het lijkt erop dat , of :
de remblokken zijn te zacht waardoor er enorm veel hitte wordt ontwikkeld en daardoor de schijven kromtrekken.
of : Je remt veel te hard waardoor er veel hitte in de schijven komt en ze kromtrekken , (maar dat zal wel niet?)
Rij je veel in de bergen? te snel naar beneden? veel remmen?
Dit zijn zomaar een aantal gissingen waardoor het zou kunnen gebeuren.
Wat ook nog zou kunnen is , dat de remblokken blijven aanlopen.
Kortom , een probleem voor de dealer (consessiehouder).
Garantie gevalletje , toch?
Succes,

mvg,
Hans.

Francis3118 (0), 18 jaar geleden

Bedankt voor dit antwoord. Ik sta gekend als een zeer maniakale autofreak. Ik rij graag snel op lange niet drukke snelwegen, maar ga nooit roekeloos om met mijn auto. Ik was mijn auto's ook geregeld, rij nooit in plassen en na regen droog ik mijn auto af. Bovendien woon ik op het platte land.
Als de remblokken blijven aanhouden zou er dan niet extreem veel zwart aan de velgen te zien zijn?
De dealer doet alle moeite om dit euvel onder garantie op te lossen. Na tweemaal de remschijven te hebben vervangen verwacht ik gewoon dat nu de oorzaak naar voor komt en ook verholpen wordt. Ik las, onder problemen met FOCUS, dat sommigen ook dit probleem hadden, er zou iets mis geweest zijn met de draagarmen of zo. Nu, die auto had al meer dan 200000 km., toch een merkelijk verschil met de 18000 die ik met mijn C-max heb.

Wordt vervolgd!

Fredo (0), 18 jaar geleden

Als jij stilstaat aan een rood licht, hou jij dan voortdurend de voet op het rempedaal? Zou er ook voor kunnen zorgen dat de schijven krom trekken...

Francis3118 (0), 18 jaar geleden

Dit doe ik inderdaad. Daar kan ik wel op letten om niet meer te doen. Toch vind ik dat dit voor een auto van dit kaliber toch niet kan en mag zijn.
Thanks!

Hans4040 (325) PRO, 18 jaar geleden

Dit vind ik wel een goeie van Frederik .
Als je je voet op de rem houd , houd je alle warmte vast op 1 plek.
Dit zou de oorzaak kunnen zijn .
Maar Francis heeft ook gelijk dat de kwaliteit van de schijven zodanig moet zijn dat ze er tegen moeten kunnen.

mvg,
Hans,

je5222 (0), 18 jaar geleden

denk toch dat ergens iets niet juist is hoor. ik weet niet hoe dit bij een c-max is maar kan het niet zijn dat ergens vuil of een braam zit tussen de remschijf en vast stuk zodat de remschijf scheef staat en er telkens als je remt aan de remschijf schuin wordt getrokken. en ze daardoor na een tijd scheef is?
...

groetjes

Francis3118 (0), 18 jaar geleden

Ook dit valt te bezien, alhoewel ... de schijven zijn meermaals vervangen, de garagist had dit dan al moeten zien.

Toch bedankt voor de tip.

Serge306GTI (0), 18 jaar geleden

Ik ken dit probleem, ik heb precies hetzelfde alleen wel wat meer km op teller 180.000 maar elke 5000 km trilt het behoorlijk en na nieuwe schijven erop is het opgelost.
En dit ligt NIET aan het op de rem blijven staan met je voet of door plassen rijden of te hard/vaak/lomp remmen.
Niemand weet wat het is die ik gesproken heb.
En nu lees ik trouwens voor het eerst dat een auto met zo weinig km dit euvel al heeft.
Draag armen ?? Zou kunnen,misschien draagarmrubbers of schokbrekers of stuurbekrachtiging ???? ik heb zelf al remklauwen gereviseerd(misschien bleven deze hangen ??) nieuwe fusee's, nieuwe wielnaven en lagers(kan scheef in wiellager geperst zijn) ander merk schijven en blokken, het haalt allemaal NIKS uit....helaas.....
Ik hoor het graag als iemand dit weet!!
Er moet toch iemand zijn die dit probleem ook gehad heeft en opgelost heeft ?!?!?!

772 (0), 18 jaar geleden

Check de remkauw maar want daar zit waarscjinlijk speling op
Een kennis heeft dit ok gehad ,er zij nieuwe bouten op gezet en geen problemen meer gehad(heeft al 11000km meegereden)
groetjes

Serge306GTI (0), 18 jaar geleden

Bedoel je speling van de remklauw tenopzicht van de fusee ?
Dacht toch wel dat ik die zeer stevig vast heb gedraaid, maar zal dit toch nog wel een keer nakijken dan.
Het is ook niet altijd dat hij trilt, soms is het ineens bijna weg. Heb trouwens ook nieuwe draagarmrubbers erop gezet afgelopen week, maar dit helpt ook niet.
Maar zou een dealer en nog 5 andere monteurs die niet hebben gezien ???
Over die speling....is dat dan enkele milimeters ?

Gr.
Serge

772 (0), 18 jaar geleden

Laat dat nog eens goed nakijken bij de dealer.een tiende milimeter kan al problemen veroorzaken.vergeet niet dat er ernorme kracht er op komt te staan.Laat ze maar nieuwe bouten op zetten . Je hebt toch garantie?
gr. Dick

Serge306GTI (0), 18 jaar geleden

Hier heb ik geen garantie op, dus zal die zelf moeten betalen.
Maar denk niet dat die bouten zo duur zijn :) hehehe
Die remklauw bestaat uit 2 delen, deel 1 schroef je vast ip de fusee en deel 2 doe je vast aan deel 1 d.m.v. de schuifbusjes.
Ik zal het wel ff nakijken.

Rob Vandebeek (0), 18 jaar geleden

hallo
het kan zijn dat je remlichtschakelaar blijft hangen, waardoor de rem onder het rijden licht aanloopt. hierdoor lopen de schijven warm en trekken krom. daarom het trillen van het stuur.
dit probleem is trouwens bij ford bekend!!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.