Ik heb hier een Focus Clipper 1.8 TDDI 90pk van eind '99,
Deze houd af&toe in (langdurig / paar minuten achter elkaar)
Rookt daarbij abnormaal (heel de straat zwart)
Sinds de eerste keer dat hij dat gedaan heeft fluit hij vanaf de turbo slangen.
Als ik gas geef met de motorklep open zie ik de slangen naar de intercooler en naar het inlaat flink uitzetten.
Is dit normaal??
Nu heb ik gelezen dat dit aan de roetkat kan liggen.
Deze ga ik leeg maken.
Maar mijn vraag is:
Kan ik de EGR zonder storingen afsluiten??
en hoe is de beste manier??
Willem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het opblazen van de slangen is normaal.
Dat hebben ze allemaal.
Het inhouden en roken,kan zeer zeker aan de roetkat liggen,dat het element er los in zit.
EGR kan je wel afdoppen zonder storingen.
Heb je een uitlaatgaskoeler tussen je EGR leiding zitten,of een gewone pijp?
Ik zou gewoon een plaatje staal namaken,en deze dan tussen de aansluiting op het spruitstuk plaatsten.
Niels
Bij deze loopt er een pijp van uitlaatspruitstuk naar het inlaat(egr), zonder koeling of iets.
Willem
Katalysator leeg gehaald, hij rookt nu helemaal niet meer.
Het blok in de kat zat los, dus dat was de oorzaak van het inhouden en roken.
Maar die fluit van de turbo is er nog, je hoort m onder de motorkap wegkomen, maar is ook hoorbaar uit de uitlaat.
Wat zou dat kunnen zijn??
Willem
Wat wel eens voorkomt,is dat de bout van het uitlaatspruitstuk er uit loopt/lostrilt.
Dan perst ie uitlaatgassen langs de pakking heen.
Kijk daar ff naar.
Niels
Zal ik doen wanneer mijn buurman (=zijn auto) weer tijd heeft.
Willem
Bij ons bij de ford zeggen ze als de cat verstopt zit de turbo ook nog wel eens in elkaar loopt.
Kan dit??
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar