Ford Focus: turbo ftuit

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 di

hallo
ik heb een ford focus 1.8 diesel
auto heb ik nu een maand en is gechipt zei de vorige eigenaar
auto heeft vaaf het begin best zwart gerookt uit de uitlaat ,bij onder toeren of door trekken
sinds gisteren op de autobaan is de turbo gaan fluiten,als hij in de buurt van de 2000 toeren komt
gaat hij best hard fluiten,hoe meer toeren hoe harder hij fluit.
weet iemand wat dit kan zijn,en of ik er mee door kan blijven rijden

groetjes

rft001

Geplaatst door rft001 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

dennisscheffer46 (0) PRO, 14 jaar geleden

Is er geen intercooler pijp lek dat hij turbo druk gaat afblazen?

rft001 (0), 14 jaar geleden

[quote=dennisscheffer46]Is er geen intercooler pijp lek dat hij turbo druk gaat afblazen?[/quote]
ik heb de slangen en pijpen nagekeken maar ik kan geen lek vinden

aven (0), 14 jaar geleden

kijk eens op de volgende site.
http://www.turboworld.nl/
hier vind je veel informatie over turbo's en oplossen van storingen .

dennisscheffer46 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=rft001][quote=dennisscheffer46]Is er geen intercooler pijp lek dat hij turbo druk gaat afblazen?[/quote]
ik heb de slangen en pijpen nagekeken maar ik kan geen lek vinden[/quote]
Bekijk de schoepen eens van de turbo, zit er speling op zijn deze tegen het huis aan gekomen?
Wat is de km stand? is dit het type met of zonder verstelbare schoepen?
Groeten

rft001 (0), 14 jaar geleden

[quote=aven]kijk eens op de volgende site.
http://www.turboworld.nl/
hier vind je veel informatie over turbo's en oplossen van storingen .[/quote]
ok dank je
mooie site

rft001 (0), 14 jaar geleden

[quote=dennisscheffer46][quote=rft001][quote=dennisscheffer46]Is er geen intercooler pijp lek dat hij turbo druk gaat afblazen?[/quote]
ik heb de slangen en pijpen nagekeken maar ik kan geen lek vinden[/quote]
Bekijk de schoepen eens van de turbo, zit er speling op zijn deze tegen het huis aan gekomen?
Wat is de km stand? is dit het type met of zonder verstelbare schoepen?
Groeten[/quote]
250.000 km heeft hij gelopen
ik weet niet of de turbo stelbaar is,waar kan ik dat aan zien?
ik ga morgen de slang eens van de turbo halen om te kijken of die spelling heeft.
moet ik de spelling voelen met koude motor?

dennisscheffer46 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=rft001][quote=dennisscheffer46][quote=rft001]
ik heb de slangen en pijpen nagekeken maar ik kan geen lek vinden[/quote]
Bekijk de schoepen eens van de turbo, zit er speling op zijn deze tegen het huis aan gekomen?
Wat is de km stand? is dit het type met of zonder verstelbare schoepen?
Groeten[/quote]
250.000 km heeft hij gelopen
ik weet niet of de turbo stelbaar is,waar kan ik dat aan zien?
ik ga morgen de slang eens van de turbo halen om te kijken of die spelling heeft.
moet ik de spelling voelen met koude motor?[/quote]
Met koude motor is goed. Schoepen verstelling denk ik niet dat het er op zit dan zit er een vacuum potje op die het regelt. Maar met 250.000km en een gechipte motor kan het wel eens zijn dat de turbo op is.
Ik hoor het wel of er speling of schade aan de binnenkant van de turbo is.
Groetjes

aven (0), 14 jaar geleden

ik heb je een link gegeven naar de site turboworld.

bij de rubriek "turbo probleem analyse "wordt je stap voor stap door een probleemoplossende handleiding geloosd om het probleem vast te stellen.

ook kun je het turbo handboek downloaden.
hierin staat een uitgebreide handleiding over de werking van de turbo,
maar er is ook een zeer uitgebreide storings analyse in opgenomen met foto's en
duidelijke tekst .
de problemen die je noemt (zwarte rook en fluiten van de turbo ) staan hier ook beschreven met de mogelijke oorzaken en oplossingen.

rft001 (0), 14 jaar geleden

[quote=aven]ik heb je een link gegeven naar de site turboworld.

bij de rubriek "turbo probleem analyse "wordt je stap voor stap door een probleemoplossende handleiding geloosd om het probleem vast te stellen.

ook kun je het turbo handboek downloaden.
hierin staat een uitgebreide handleiding over de werking van de turbo,
maar er is ook een zeer uitgebreide storings analyse in opgenomen met foto's en
duidelijke tekst .
de problemen die je noemt (zwarte rook en fluiten van de turbo ) staan hier ook beschreven met de mogelijke oorzaken en oplossingen.[/quote]
oke jongens bedankt ik ga in het weekend alles proberen te zoeken
groetjes

Turbochargers.nl (0) PRO, 14 jaar geleden

Door slijtage procuceerd de motor vervuiling via zijn carterventilatieslang, hoe meer kilometers de motor heeft gelopen hoe erger de vervuiling word.
Het vuil word via je carterventilatie slang naar de turbo en naar het inlaatsysteem vervoerd.
Als je een vieze turbo hebt, vieze zwarte vette afzetting, dan kan hij geluid gaan produceren.
Heeft je motor dan ook nog eens 250.000 km. dan is de turbo ook al aardig versleten en dit in combinatie met vervuiling van de turbo en het inlaatsysteem zorgt voor geluiden, rook en vermogensverlies.
Eigenlijk is er maar 1 oplossing om het probleem goed en grondig aan te pakken;
- Demonteer het complete inlaatsysteem, turbo, slangen en intercooler.
- Reinig alle onderdelen en vervang de turbo en de motor olie.
Eventueel kun je terecht voor een turbo reparatie in Amersfoort waar je turbo direct bekeken kan worden of je kunt een reeds gereviseerde of nieuwe turbo aanschaffen.
Kijk voor meer informatie ook op www.turbochargers.nl

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Klinkt het een beetje alsof je door een geribbeld PVC pijpje blaast.

Dit heb ik 2x met een Fucus gehad, tot 2x toe gaf de dieselpomp het kort later op.

na vervangen dieselpomp, was het fluiten ook over



Zwart roken: Dieselkat doorslaan, overal vanaf, loopt ook makkelijker de roetmeting door.




Willem

bnm (0) PRO, 14 jaar geleden

bekijk het uitlaatspruitstuk maar eens , deze zit vast aan de turbo , wedden dat hij daar krom is , al vele van gehad

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ook kan de software het probleem zijn!

Zet er eerst maar eens standaard software op indien mogelijk..

Die chip wat erin zit zal wel totaal verkeerd geregeld staan of het is troep..

Een beetje fluiten van de turbo kan geen kwaad trouwens, zwarte rook duid op een te rijk mengsel of te weinig aan lucht ( Turbo druk )

Voor je tot het vervangen van de turbo overgaat, zou ik wel eerst een goede diagnose laten stellen, dat kan je een hoop geld besparen.

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.