close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort 1.3 CLX: Valt uit...Toerental/Temp.metertje(Deel 2)

Bouwjaar: 1994

Hoi.

Mijn vorige berichtje hier ging over het feit dat mijn auto stationair kompleet vreemd loopt.

Hij kan bijvoorbeeld 5 minuten perfect 900 tpm lopen,en dan ineens zakken naar de 500 om zich vervolgens met veel moeite weer optekrikken naar de 900.
De ene keer schiet hij weer omhoog,de andere keer valt de auto uit.

Als ik als de auto goed stationair loopt een beetje gas geef,en dan bij ongeveer 2500 toeren het gas ineens loslaat,schiet hij direkt naar de 500 en heeft hij het erg moeilijk.
Ook dan is het weer gissen of hij hem aan de praat weet tehouden of niet.

Een enkele keer gebeurt het ook rijdend.
Bijvoorbeeld bij een rotonde.
Als ik al rijdend namelijk mijn koppeling indruk om teschakelen dan zakt direkt het metertje naar beneden,en zelfs bijna totdat hij uitslaat.Schakel ik gewoon en geef ik normaal gas,dan is er helemaal niks aan de hand.
Ik kan dus ook uren op de snelweg blijven rijden zonder problemen,maar zodra ik in een file strand is het lachen geblazen.

Tevens is mijn thermostaat stuk.
Ik ga deze maandag vervangen samen met het sensortje,maar volgens mij heeft dit niks met boven staand probleem temaken?
Niels raadde mij aan dit toch tevervangen in mijn vorige topic,dus doen we dit even.

Oja geen idee of dit van belang is,maar als ik mijn tankdop eraf draai,hoor ik enorme sis alsof alles vacuum gezogen is.

Dingen die al zijn gedaan afgelopen week:

Luchtfilter
olie helemaal gereinigd en nieuwe erin(10-40)
Benzine filter
Bougies + kabels

Nu heb ik een aantal dingen gehoord/gelezen over deze dingen:

-Stationair regelklep
-Lambda Sonde
-Gas regelklep
-5W-40 Olie zou beter zijn voor sommige motoren.Is dat ook voor mij het geval?

Nu weet ik niet in hoeverre mijn auto deze dingen bezit,maar zou dit ook voor mij op toepassingen kunnen zijn deze tevervangen,en kan ik dit zelfs of is het beter om telaten doen?

Ook aan wat voor prijs zou ik moeten denken indien ik dit bij de ford dealer zou doen?

Bedankt voor het lezen van mn probleem,en nogmaal bedankt als je me een antwoord geeft:)

De ford dealer snapt er werkelijk niks van volgens mij.

Angelo

Geplaatst door

Angelo23439 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb je dat aangeraden,omdat je motor dan niet op temperatuur komt.
Als de motor,en regeling,tussen warm/koud lopen zit te "twijfelen"",dan kan ie raar stationair gaan lopen.

Je hebt géén stationaire regelklep.
Je hebt een CFI,en die hebben dat niet.

Wél moet je goed,ook volgens jou info,naar de bedrading van de gasklep-positie-sensor kijken.
Als deze poreus is,dan kan deze problemen veroorzaken,evenals de sensor zelf..
Dan moet je hem even laten uitlezen met de STAR tester.

Niels

Niels8175 0
badge

19 jaar

Dankje wel Niels!

Morgen laat ik dit door een garage even nakijken,en laat de thermostaat vervangen.

Ik laat even weten of dit inderdaad hetgeen is wat het probleem veroorzaakt.

Angelo

Angelo23439 0

19 jaar

Beste allen.

De auto is naar de garage geweest en de thermostaat is vervangen.Het metertje haalt nu wel netjes het midden van de teller,maar zakt afentoe ook nog wel weer naar een kwart.

Ik neem maar even aan dat dit goed is :)

Ze hebben die draden van dat gasklep positie ding nagekeken,en deze waren volgens hun ok.
Wel meette ze een tekort aan spanning op die sensor.

Er is dus een nieuwe besteld en daar zouden we morgen even mee gaan testen of dit werkt.
Nu weet ik niet precies hoe dat ding werkt,maar als er een tekort aan spanning aangeleverd word,is het toch logisch dat hij teweinig spanning krijgt?

Of is het zo dat die sensor zelf pakt van de spanning wat hij nodig heeft?

Nog het 1 en ander.
Ik kreeg een mailtje van Ene Paul(ik denk van dit forum),die het had over de bougies.
Deze kunnen volgens mij voor een tekort aan spanning zorgen nietwaar,als er 1 niet helemaal op en top is?
Of de verdeler die een beetje dood aan het gaan is?
(Bedankt voor je mailtje Paul)
De bougies en kabels zijn al vernieuwd,de verdeler alleen nog niet.

Kunnen de bougies(En eventueel kabels & verdeler),zorgen voor het niet lekker stationair lopen van je auto?

Als de auto rijd,rijd hij heerlijk...

Morgen weet ik meer :)

Bedankt,Angelo

Angelo23439 0

19 jaar

Okey heb net de auto opgehaald van de garage,en ze zeiden al aan de telefoon dat hij weer werkte zoals het hoort.
De rekening was weer lekker hoog,maar hij doet het weer hoor.

Ze hebben die gasklep-posisitie-sensor compleet vervangen,en de auto valt niet meer uit :)

Ben even heen en weer naar Amsterdam geweest,en stond uiteraard weer goed vast in de file,maar dit keer geen gedoe met opnieuw starten enzo,maar weer relaxed een beetje apies kijken :)

Iedereen bedankt voor de suggesties !

Angelo

Angelo23439 0

19 jaar

angelo, die lagere spanning op de temperatuur sensor dat hoort zo, die zelfde spanning gaat ook naar brandstofmeter
Anders zouden deze meters gaan varieren met 12V als je het pedaalintrapt loopt die spanning op
GR Bas

bastiaan43 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.