Ford Focus: vastgelopen motor

Bouwjaar: 2000

Het betreft een Focus 1.8 TDDI,
Gisteren in Frankrijk begon de motor ineens op 2 a 3 poten te lopen en hoorde een vreemd lawaai.
Motor uitgezet en aan de kant gestopt en constateerde dat de 3e verstuiver lekte en iets los zat, kon hem dus iets bewegen, deze vastgedraaid en opnieuw gestart. Helaas had het niet geholpen, maar omdat ik op een gevaarlijke plek boven op een helling stond besloot ok de in zijn vrijloop naar beneden te laten rollen. Beneden aangekomen was een nog gevaarlijker punt en ik zag zo'n 30 meter verderop een veiliger plekje, bergopwaarts. Dus God zegen de greep en starten, met een hoop lawaai trok die 3 meter op om abrupt tot stilstand te komen, Nu zit de motor vast. en wordt door de ANWB Naar huis gebracht.
Wie weet wat hier aan de hand kan zijn? alle hulp hierin is van harte welkom

Pjotr

Geplaatst door Pjotr (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

ruudvanmaarseveen (0) PRO, 18 jaar geleden

waarschijnlijk een vloeistof slag door een lekkende verstuiver.
in het meest ongunstigste geval is er een drijfstang krom en heeft de motor gevolgschade (andere motor is dan de enige juiste remedie)
sterkte..

Niels8175 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ruud,bij een tddi komt vloeistofslag bijna niet voor.

Ik gok op defecte pomp.
Heeft de Focus meer dan 100.000 km gelopen?

Het kan ook nog zo zijn,dat je v-snaar er naast is gelopen.
Of je aircokoppeling vast.
Kortom,het kan van alles zijn.

Zonder meetwaarden kunnen we weinig zeggen.

Niels

Pjotr (0), 18 jaar geleden

Bedankt voor jullie antwoord, maar:

De motor heeft 240000 km gelopen, ik heb met Ford vele kilometers meer gereden, tot bijna 4 ton met een ford Mondeo van 1997. Maar bij aanschaf van deze auto had ik gevraagd om de distributieriem te vervangen, deze had toen 195000 gelopen en ik wist dat dit bij 180000 moest gebeuren, en de statistiek van de auto gaf aan dat het niet gebeurd was,hij zou dat doen maar moest wel betaald worden, logisch natuurlijk, maar bij ophalen vertelde de man van de garaga, Dat er een ketting opzat en een nijlonriem, deze nylonriem had hij vervangen zei de man, maar was dusdanig weinig werk dat ik dat niet extra hoefde te betalen. Er bekruipt mij toch een eigenaardig gevoel.

richard9681 (0), 18 jaar geleden

Deze motoren zijn er in twee smaken, met een riem en met een ketting, als een van deze was gebroken had je dat wel gemerkt (direkt einde oefening).
Die lekkende en losse injector is een veeg teken, als het blok echt muur vast zit, vrees ik ook voor een vloeistofslag.

Pjotr (0), 18 jaar geleden

Ik heb de focus weggebracht naar de sloop. De kosten waren erg hoog en mede doordat het een grijs kenteken was vond ik het niet interessant om nog even 3000 euro uit geven. Ik heb nu een Mazda Premacy 2.0 diesel van 2001 en hoop hier meer geluk mee te hebben. Hartelijk dank voor het meedenken.

Peter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.