Hoi,
Heeft iemand soms al problemen ondervonden met focus Tdci 115 PK waar de turbodruk pas afslaat bij 1.5 bar. Volgens mij is dit het dubbel van wat hij eigenlijk mag hebben.
Heb reeds turboklep en luchtmassameter uitgestest maar dat is het niet.Het stangetje op de turbo gaat vlot op en neer. Naar mijn mening zou het de turbo zelf zijn die vastzit. Vermits deze een variable schoepen turbo is kunnen de schoepen vastzitten door verontreiniging of niet soms? Klant is een rustige rijder.
heeft hier iemand al ervaring mee.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een overdruk van 1.5b is teveel. Die mag maximum zo'n 1.2 à 1.3 b zijn. Bij mij in de werkplaats staat ook een focus tdci met hetzelfde probleem. De turbo is nu bij een bedrijf die ze kan herstellen. De schoepen komen inderdaad vast te zitten door verontreiniging. Schijnt vaker voor te komen.
Ga maar eens vragen bij de VW dealer of dit vaak voorkomt, vaak zijn dit auto's die langer hebben stilgestaan of van bestuurders die geen gas durven te geven
Hey collega's,
Bedankt voor jullie antwoorden. ik had al zo'n vermoeden maar jullie geven de bevestiging.
Nu gaat de turbo eruit en we gaan hem zelf herstellen, is niet zo moeilijk. Zoals kawa1 zegt bij vw komt dit zeer vaak voor.
Nogmaals bedankt voor de moeite, doe zo voort
Groetjes
Je kunt hem heel goed reinigen zonder demontage!!! Hebben dit vorige week ondervonden doordat we een Passat TDI met variabele schoepen binnenkregen die bij fel optrekken in noodloop ging.Wij hebben daar met een speciale spuitbus van ABCON een perfect resultaat meegehad.En dat in 10 minuten tijd.
Hoi,
Wie levert dat flesje?
Heb een proefpakketje gehad om uit te testen.Als ik meer weet laat ik het je weten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar