Hallo,ik heb hier een focus1.8tddi,met als probleem dat de auto vooral op lage toeren erg schokt.Het lijkt alsof je met het gaspedaal speelt.De auto heeft 190000 km gelopen,kan het in de brandstofpomp zitten? Er is geen storing opgeslagen en hij trekt ook goed.Heeft deze auto een 2massavliegwiel?
Wie heeft dit al eens meegemaakt?
simon.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Deze klacht kan ik niet maar wat wel veel gebeurt bij deze motoren...
Er zit op de brandstofpomp een inspuitmomentregelaar (het is een lucas pomp) deze gaan redelijk vaak stuk.
De klachten zijn dan slecht starten, tijdens rijden roken maar ook inhouden en eventueel stoten..
Het is heel makkelijk te controleren.
Als je het contact aanzet hoor je bij de pomp een snel tikkende geluid dat duurt een seconde of 3. als dit getik hapert of niet gebeurt kan je er van uit gaan dat deze klep stuk is..
Kost wel +/- 170 euro ex btw..
Succes
sorry ronald, maar deze motoeren hebben die klep niet!!
we praten dier over een endura -DI motor.
alleen de tdci (100 en 110pk) varanten hebben een dubbel massa vliegwiel. gebeurt dit sprobleen met een licht ingedrukt koppelings pedaal?? zoja dan is dit normaal(koppelingssachakelaar beinvloed motormanagement)
de brandstofpomp is een bosch en wordt door brandstofdruk bediend.(controleer ook eens op lucht lekkage.)
suc6
oke dacht dat t een 1.8 td was..
heeft hij dit altijd?
19 jaar
ik heb het zelfde gehad hier bleek het probleem in de gaspedaal te zitten nadat er nieuwe geplaats is, is ook het probleem over. (komt vaker voor bij de focus diesel)
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar