auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Transit: veel rook na reparatie

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500

na een gebroken distributie snaar zijn er verschillende stoterstangen vervangen en is de distributie afgesteld volgens het boekje en de motor loopt als een zonnetje en start écht goed.
Alleen valt het mij op dat de motor best wel snel de nieuwe uitlaat vervuild heeft,(echt een diepzwarte vinger als je die er doorhaalt) en hij laat telkens een stempel van rook achter als ik even gestaan heb en weer wegrij.

Als ik de verstuivers 1 voor 1 loshaal, hoor ik geen verschil; ook maakt de motor eigenlijk geen hard tikkend geluid of zoiets.

De afstelling van de snaar is op alle drie de borgpunten netjes gedaan, daarna de pomp gefixeerd.
Het viel me op dat, wanneer je de borgpen bij de krukas of de nokkenas er uit trekt, dat de snaar dan eventjes strak trek en daarmee de afstelling een heel erg klein beetje verloopt.
Is dat een probleem? bij de originele fordgarage kijken ze of ze water zien branden als ik ze dit vraag

Ook viel het me bij de revisie op dat de inlaat poorten enorm ver dichtgerslibt zaten met hardgebakken olie(hij trekt immers lucht uit het kleppendeksel weg).
Ik heb dat toen keurig schoongemaakt, maar al vrij snel werd de inlaatpijp naar het spruitstuk al weer behoorlijk vet.
De fordgarage: maakt allemaal niet uit, die inlaat is toch ruim bemeten.

Kan best zijn, maar waarom rookt dat ding dan nog zo?

Geplaatst door

Theodoor (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoe is je compressie druk en gebruikt de motor olie als die dat niet doet is dan de pomp afstelling goed?

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

18 jaar

De compressie kan ik niet meten omdat mijn meter voor een benzine motor is, ik begrijp dat je die dingen opblaast als je die op een dieselmoor zet.

Die afstelling vind ik nou juist zo vreemd, als ik nu op dit moment mijn borgpen in het krukasborggat doe, dan kan hij nog steeds ook in het borggat bij de pomp.
De "u vormige" uitsparing zit dan keurig netjes er midden omheen.
Er heeft iemand eens een keertje een term gelanceerd over de co afstelling of zoiets van de pomp en dat zou hij wel even controleren.
Hij probeerde een blikken kapje weg te breken en toen dat niet lukte kwam hij tot de conclusie dat de afstelling prima was.............................

Als ik de derde borgpen in het gat bij de nokkenas er in wil doen, zit die er nét ietsje naast, maar dat wordt veroorzaakt door het strak komen van de snaar zoals ik al bij de probleemstelling noemde.

Bestaat er verschil tussen borgen bij compressie of een ander moment of is het gewoon goed als de borgpennen er in zitten?

Theodoor 0

18 jaar

het is gewoon goed als de pennen er in zitten en als je rond gedraaid hebt nog steeds passen.
heb jij een uitvoering met electronische pomp zoja laat dan de afstelling daar van eens controleren met de test kast.
zo niet kijk dan of je aan de afstellingen kan komen voor de hevels op de pomp en stel die dan af indien nodig en zit je verzegeling van de rook stop er nog op.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.