close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Mondeo: Veer gebroken

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 i automaat

Hallo,

gisteren brak spontaan ( auto stond geparkeerd voor de deur en hoorde een harde knal ) de voorveer van mijn auto. Ik wil nu de hele voorpoot met veer vervangen voor een tweede handse van de sloop, lijkt mij makkelijker dan alleen de veer vervangen. Wie heeft voor mij een stappenplan hoe ik dit moet aanpakken, misschien met foto's of afbeeldingen van een vraagbaak. Ik ben wel handig, maar ik weet niet hoe ik m oet beginnen.

Geplaatst door

michel73 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=michel73]Ik wil nu de hele voorpoot met veer vervangen voor een tweede handse van de sloop, lijkt mij makkelijker dan alleen de veer vervangen[/quote]
Het is inderdaad makelijker, maar geen slim idee....

Een 2e hands kan natuurlijk, de vraag is altijd hoe is de staat van de schokbreker?, aan de buitenzijde is dit niet altijd te zien.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

veer van automaat is anders dan van schakelbak dus dit moet je op de sloop ook zeker weten

harnak 0

15 jaar

ergens 2 veerspanners lenen is makkelijker en dan weet je tenminste dat er een nieuwe veer onder zit.

Marbel 0

15 jaar

Als je wel de veer wilt vervangen bedenk dan wel dat je beide kanten moet doen.

wokkel 0

15 jaar

[quote=wokkel]Als je wel de veer wilt vervangen bedenk dan wel dat je beide kanten moet doen.[/quote]
Nog nooit gedaan. Zou niet weten waarom......Overbodige kosten dan.

Petje57 0
badge

15 jaar

[quote=Petje57][quote=wokkel]Als je wel de veer wilt vervangen bedenk dan wel dat je beide kanten moet doen.[/quote]
Nog nooit gedaan. Zou niet weten waarom......Overbodige kosten dan.[/quote]
wordt wel voorgeschreven....

wokkel 0

15 jaar

[quote=wokkel][quote=Petje57][quote=wokkel]Als je wel de veer wilt vervangen bedenk dan wel dat je beide kanten moet doen.[/quote]
Nog nooit gedaan. Zou niet weten waarom......Overbodige kosten dan.[/quote]
wordt wel voorgeschreven....[/quote]
Door wie , wokkel?

Hans4040 1230
badge vip badge

15 jaar

[quote=Hans4040][quote=wokkel][quote=Petje57]
Nog nooit gedaan. Zou niet weten waarom......Overbodige kosten dan.[/quote]
wordt wel voorgeschreven....[/quote]
Door wie , wokkel?[/quote]
Kijk bv op h-base of vraag het bij de onderdelengroothandel.
Heb het net gehad bij mijn mondeo van 2001. Was sowieso 1 kapot. Nieuwe veer besteld en er werd gelijk gezegd om ze beide te vervangen. Achteraf maar goed ook want bij de andere was de bovenste wending gebroken.

wokkel 0

15 jaar

[quote=wokkel][quote=Hans4040][quote=wokkel]
wordt wel voorgeschreven....[/quote]
Door wie , wokkel?[/quote]
Kijk bv op h-base of vraag het bij de onderdelengroothandel.
Heb het net gehad bij mijn mondeo van 2001. Was sowieso 1 kapot. Nieuwe veer besteld en er werd gelijk gezegd om ze beide te vervangen. Achteraf maar goed ook want bij de andere was de bovenste wending gebroken.[/quote]
Uitgeraard, je gaat ander merk veren monteren die niet altijd dezelfde specificaties hebben als de originele, daarom vertelt h-base dat erbij.

Origineel (af fabriek) zijn er wel +/- 10 verschillende veren voor een mondeo 2001, h-base verkoopt er maar +/- 5 voor de hele serie.

Het is natuurlijk niet verboden (en soms ook niet onverstandig) om ze beide te vervangen, maar "moeten" klinkt wel erg hard.

Suc6

Doktor 0
badge

15 jaar

Oke, laat mij dan maar verstandig geweest zijn (denk ik) door ze beiden te vervangen. In dit geval moest het dan ook maar anders had ik het ook gedaan. Geeft mij een wat zekerder gevoel.

wokkel 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.