Ford Focus: verbrande bougie en uitlaatklep

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Ik heb hier een focus die onderweg gestrand is . De bougie ( derde cyl. ) was verbrand en na meten compressie bleek ook de uitlaatklep te zijn verbrand.
Cylinderkop gedemonteerd en nieuwe kleppen laten monteren . Kop weer gemonteerd met nieuwe bougie's en injector . Bij proefrit net boven de 80 een ratel en ging weer op 3 cyl lopen . weer de bougie en klep verbrand . Wie heeft enig idee hoe dat kan . Inlaatspruitstuk gecontroleerd en injector inspuitbeeld ook
Vonk lijkt ook goed . Het is duidelijk dat de cylinderruimte te heet wordt . zuiger toont klemstrepen

kasa02

Geplaatst door kasa02 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

C.Jonker (0) PRO, 9 jaar geleden

Wat voor kleur heeft de klep, bougie en zuigerbodem?
Elektroden weggebrandt?
Meestal door verkeerde verbranding veroorzaakt maar je hebt de injektor reeds vervangen dus dat vind ik dan weer vreemd.
zie je wel tekenen dat de olie de cilinderwand probeert te smeren? hoonpatoon nog aanwezig?

kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden

Als de zuiger klemstrepen vertoond is het einde oefening voor het blok.
Maar wat is de oorzaak , dat is de vraag ?
Hebben ze bv te weinig koelvloeistof er in gehad ?
Gebroken zuigerveren.
Te weinig olie er in gehad.
Vaak wordt dit verschijnsel toch veroorzaakt door een verkeerde verbranding , verstuiver is toch eerst verdachte.
Als je de zuiger onderin zet , zit er dan ergens een blauwe of erg glimmende plek op de cilinderwand ?

C.Jonker (0) PRO, 9 jaar geleden

Einde blok hoeft niet als het maar een klein polijststreepje is , even een hoon er door mits er verder niks mis is met de zuiger enz.
Maar nu komt het idd, wat veroorzaakt dit?
Loopt ie nog wel nu?
Laten uitlezen met live data ivm verschil op derde cilinder wat betreft inspuiting of verkeerd ontsteekmoment.

kasa02 (0), 9 jaar geleden

Beste Jonker
Uitlezen kon niet omdat het bij de proefrit al mis ging ( wel gedaan code was misfire cyl 3
Hij liep dus op 3 cyl en heb de kop er opnieuw afgehaald
Ben bang dat als ik hem nu weer opbouw dat het gelijk weer mis is
Kaleido1 Hij heeft geen koelvloeistof verloren . Ook zat er genoeg olie in
De zuiger is gedemonteerd en ook de veren zitten niet vast ( wel te zien dat deze zuiger erg heet is geweest

harnak (0), 9 jaar geleden

Is je katalysator niet verstopt?

C.Jonker (0) PRO, 9 jaar geleden

Wat heeft dat er mee te maken harnak???

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Je zou zeggen verkeerde timing ontsteking.

harnak (0), 9 jaar geleden

Terug blazen van de uitlaatgassen hele goeie snijbrander .zelf een keer meegemaakt met een Hyundai ook op onverklaarbare wijze.een verbrande klep na reparatie kwam ik er met de proefrit achter dat de kat dicht ging zitten binnenwerk lag er los in je had hem eens moeten horen blazen.

C.Jonker (0) PRO, 9 jaar geleden

Kan kan maar dan zou je zeggen dat de lamdasonde dat moet meten , want van een gezonde meting is dan geen sprake meer.
Maar goed kan geen kwaad die even te bekijken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.