Ford ford escort clipper 18 td: Verlichting, interieurverlichting, radio,sigarettenaansteker

Bouwjaar: 1996

Een deel van het electrisch circuit is uitgevallen. komplete verlichting werkt niet meer zo ook interieurverl, sigarettenaansteker, deurvergrendeling,radio. Alle zekeringen zijn goed, zo op het oog ook de hoofdzekeringen onder de motorkap.Heeft iemand een idee waar dit in zou kunnen zitten en waar en wat ik moet doormeten of controleren. remlichten, ruitenwissers en sproeier werken wel

ronline

Geplaatst door ronline (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 20 jaar geleden

Zit in de zekeringenkast een bepaalde groep valt uit,zekeringkast vernieuwen.

ronline (0), 20 jaar geleden

bedankt voor je snelle reactie maar is dit met zekerheid te zeggen??, voordat ik een zekeringkast ga aanschaffen. Ik heb IDD gehoord dat er regelmatig problemen zijn met zekeringkasten van Ford. Is er geen mogelijkheid dat dit veroorzaakt kan worden door een relais bv het relais wat er voor zorgt dat bepaalde functies even onderbroken worden tijdens het starten. Het is mij vanavond pas overkomen , dus ik zal morgen eerst even de zekeringkast uitbouwen of daar iets aan te zien is binnenin.

Hans4037 (0) PRO, 20 jaar geleden

meet maar op de zekeringen van de componenten die niet werken zal je zien dat er op diverse zekeringen geen spanning staat.

Succes

ronline (0), 20 jaar geleden

ik ga zo aan het meten, ik laat nog wel even weten hoe het afloopt.

Groet

Niels8175 (0) PRO, 20 jaar geleden

je kan er weinig aan zien hoor.aan de zekeringkast als je hem loshaalt.



ik denk ook dat het de zekeringkast is.wat een goedkope(en niet dé oplossing)is,is met een draad spanning van een andere zekering halen,die ook constante stroom heeft..dan spanning zetten op de zekering wat geen stroom meer heeft.

maar tis wel een lapmiddel..


klaas6306 (0), 20 jaar geleden

wel een linke hoor... voor je het weet krijg je bezoek van mannetjes in zwarte pakken met reflecterende strepen die met zo'n rode wagen met blauwe lampen rondrijden, zo duur is een nieuwe zekeringskast toch niet.

ronline (0), 20 jaar geleden

Ik vanmiddag een nieuwe zekeringkast gehaald, en IDD de verlichting en alles wat het verder niet deed doet het weer.Ik moest op advies van de magazijn chef wel een paar doorverbind plaatjes plaatsen.De plaatjes kreeg ik erbij met de locatie nummers 1 op B1 en 1 op R18 Schijnen standaard zekeringkasten te zijn voor meerdere types. Maar goed nu werkt alles alleen de auto wil niet meer starten. Reageert niet meer op contact, hij schakeld wel de radio uit maar de startmotor gaat niet draaien. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen.

Hans4037 (0) PRO, 20 jaar geleden





Gaan de controlelampjes wel branden?

Kijk eens naar de stekkerverbinding bij de stuurkolom die vanaf het contactslot komt.

Je kan ook nog kijken of er spanning komt tijdens het starten op het dunne draadje van het startrelais.

ronline (0), 20 jaar geleden

ik ga zo even meten. Snap er alleen niets van. Alle controle lampjes branden ook het voor gloeien gaat goed.zodra ik de sleutel omdraai gaat wel de radio uit zo als het hoort, maar hij start niet. De controlelampjes beginnen ook niet zwakker te branden als je probeerd te starten.

ronline (0), 20 jaar geleden

Net alles doorgemeten van het contactslot, werkt allemaal prima er komt zelfs spanning op de draad naar het start relais. Alle draden van het contactslot gaan wel met 1 stekker de zekeringkast in. Dus ik denk dat daar de oorzaak ligt. Verkeerd type kast oid. Ik heb ook geprobeerd de verbindingsbrug op B1 te verzetten op B2 en B3 maar het mag niet baten.

Niels8175 (0) PRO, 20 jaar geleden




ik zei er ook bij dat dat een lapmiddel was/is.en je stroom loopt nog steeds via de zekering van de ander.dus als er kortsluiting zou ontstaan,dan springt nog die zekering door.



de anwb voert zo ook wel noodreparaties uit,dus veel kwaad kan het niet.



weet je zeker dat je alle bruggen,diode's,relais en zekeringen goed hebt overgezet?het beste kan/kon je de beide kasten naast elkaar leggen,en dan alles 1 voor 1 over zetten.en dat je er extra bruggen bij krijgt,heb ik nog nooit gehad.



je moet ze gewoon van je oude kast overzetten.meer niet.





je krijgt dus wel spanning op je zwart/blauwe draad op het contactslot tijdens het starten?



meet dan eens of je bij de zekeringkast ook spanning hebt,en bij de startmotor.



heb je het niet bij de startmotor,dan weet je dat het in de zekeringkast zit.



succes




ronline (0), 20 jaar geleden




Ik heb alles zo gedaan als het moest en de kasten naast elkaar gelegd om alles over te zetten ook de bruggen die er standaard op zaten.Ik heb ook geprobeerd om de bruggen die de Ford dealer had aanbevolen eraf te halen. Maar geen succes. Ik ben even aan het meten geweest en heb een doorverbinding buiten de kast om gemaakt die het stuur signaal doorstuurd naar het start relais. Ik kan nu de auto starten. Dit is natuurlijk een tijdelijke oplossing, kan mij niet voorstellen dat als je een nieuwe kast haalt dat je zelf maar moet uitvogelen hoe de auto weer moet starten. Dus morgen maar even langs de dealer om uitleg vragen.Ik laat wel weten hoe het afloopt en hopelijk met de oplossing, zover bedankt

Niels8175 (0) PRO, 20 jaar geleden

er zijn idd wel degelijk verschillende kasten.daarom vond ik het ook vreemd dat je die bruggen erbij kreeg.



neem anders je kenteken ff mee(voor als je dat nog niet gedaan had).



succes.

ronline (0), 20 jaar geleden

De magazijnbediende heeft de kast zoals ik hem heb gekregen aan de hand van het kenteken opgezocht. Ik mag aannemen dat hij zijn vak verstaat. Ik zal morgen om opheldering vragen. Wordt vervolgd.

klaas6306 (0), 20 jaar geleden

als ik je goed begrijp leen je de zekering van de buurman in de zekeringenkast trek je dan niet teveel stroom over de andere zekering begrijp wel dat dit kan maar je zekering vliegt er dan toch steeds uit.

Niels8175 (0) PRO, 20 jaar geleden

ja,je "leent" een zekering.

dat gaat goed.je neemt bv een 30 amp. zekering.maar dat is meestal voor als de verlichting of de kachelblower het niet doet.



komt ook vaak voor dat er geen spanning op de (geschakelde)plus van het hoofdrelais staat.dan trek je een nieuwe draad+een zwevende zekering van 20 amp.,omdat dat nog wel eens mis wil gaan.dat trekt inderdaad te veel stroom op een bestaande zekering.



maar nogmaals,tis een lapmiddel,en niet Dé Oplossing!



een zekeringkast kost ongeveer E125,- zonder inbouw.



Niels8175 (0) PRO, 20 jaar geleden

sorry,2x geplaatst.

ronline (0), 20 jaar geleden

Heren, de oplossing is er. Na enig meetwerk bleek dat er nog een brug over een leeg relais moest worden geplaatst, dit hadden ze bij de dealer niet op hun briefje staan.Ik was al bijna in staat om een permanente omleiding te maken. Maar dacht , dit kan toch niet zo moeten. Twee maal bij de garage geweest om alles door te meten , maar die konden niets vinden. Ik heb de kou getrotseerd en ben net zolang gaan meten tot ik de oplossing had.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.