GEEN VERMOGEN EN HIJ VERZUIPT IN DE BRANDSTOF MET ALS GEVOLG EEN GRIJZE ROOK ONTWIKKELING.
Tijdens het rijden viel het vermogen een stuk terug. De volgende dag had ik totaal geen vermogen meer bij het intrappen van het gas pedaal gaat het toerental tot 1200 en dan pieken tot 2300 dit gaat gepaard met heel veel rook ( grijze) heb de Katalysator al leeg gehaald deze zag er op het oog nog redelijk goed uit. Probleem bleef bestaan. Bij een proefrit bleek het redelijk geen vermogen boven de 3000 toeren max snelheid 80 - 120 km.
Toen de slang van de accurator van de turbo los gemaakt deze blaast wel had ik wel vermogen zet hem er op en had vol vermogen, alles zo als het hoort. Vervolg mijn weg terug vermogen valt totaal weg reageert niet op het slangetje, bij gas geven slaat hij uit, na 30 min stationair lopen kan ik weer iets gas geven. Op 70 KM afstand heeft hij 30 ltr. diesel verbruikt. Dus hij blijft brandstof inspuiten maar te veel om te kunnen verbranden.
Wie heeft hier een oplossing voor.
Groetjes Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uit laten lezen om mee te beginnen.
Luchtfilter zit niet verstopt ? zou theoretisch meer zwarte rook op moeten leveren.
Je verliest geen koelvloeistof ?
Alle filters zijn vervangen nieuw, olie en koelvloeistof zijn oké geen verlies of vervuiling. Turbo uitgewisseld had ook geen effect.
10 jaar
kapotte verstuivers?
gaat je oliepeil omhoog?
Zou kunnen zolang ik niet het tegendeel kan bewijzen, Olie is exact op door mij gevuld peil, ik heb nu ook alle stekker verbindingen gecontroleerd en schoon gemaakt maar geen verschil.
Ben gestopt heb hem tijdens het opruimen stationair laten draaien. Rij weg nu doet hij het wel maar tot max. 4000 toeren onbelast, rijdend trekt hij matig tot 2200 en dan gaat hij heel langzaam door tot 3000 toeren maar vermogen maar 25% nu niet roken.
Ook de EGR nogmaals los gemaakt klep zit netjes dicht ook de vacuüm werkt goed gaat op vacuüm open dus membraan is ook niet kapot elektronisch is een positie bepaling die kan ik niet controleren.
10 jaar
dit schreeuwt als een lekke intercooler of een gescheurde turbo slang.
Wel brandstof, maar onvoldoende lucht. roken, zuipen....
Ik heb de slangen gecontroleerd maar niets kunnen vinden op het moment loopt hij weer even redelijk maar geen vermogen maximaal toerental 4000 onbelast
10 jaar
er hoeft ook maar een kleine lekkage in de intercooler of in de slangen te zitten...
even met tween kijken, eentje flink gas geven en de ander goed luisteren onder de kap.
Wat ik wel heb gemerkt op het moment dat hij begint te smoren gaat hij harder zuigen in de turbo maar ik heb geen lekkages gevonden
9 jaar
dat zal wel een blazend geluid zijn waarschijnlijk.
het lijkt me dan toch heel aannemelijk dat je een lekkage hebt
die zijn soms lastig te vinden, moet je eigenlijk met 2 man doen. eentje gas geven en de ander zoeken.
Sommige garagebedrijven zijn uitgerust met een rookmachine, dan kun je rook onder druk in het systeem blazen zodat een evt lekkage meteen zichtbaar word.
Update Alles gecontroleerd en alles voldoet aan de gestelde waardes, toen heb ik de flow van de brandstof opgemeten vanuit de tank naar het filter goed van het filter naar de pomp minimaal dus de oorzaak fabricage fout in het brandstof filter. Auto rijd nu weer goed en heeft maximaal vermogen
9 jaar
mooi zo!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar