close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Courier: vermogensverlies courier

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8d RTJ

Heren.

Bovenstaande auto is binnengekomen na een riembreuk. Deze brak toen de wagen zo goed als stationair liep. 5 kleppen krom.

8 Nieuwe kleppen ingeslepen, riemset gemonteerd, Nokkenas afgesteld met speciaalgereedschap. ( pompriem was nog heel, deze zo overgezet) Diverse nieuwe pakkingen etc. Inlaat zuivergemaakt ( zat veel troep in) nieuwe brandplaatjes gemonteerd ( 1 zat er verkeerd om in) Gelijk nieuwe olie en filters gemonteerd. kleppen gesteld, en gloeiers getest.

Na reparatie, auto gestart, liep eigenlijk meteen goed. Proefrit, ging goed totdat ik de snelweg opreed. Bij 110 vermogen weg, en terugval richting 80km met voet vol op het gas. Bij afrit erafgegaan, koppeling in en auto slaat af. Terug gestart, leek even op 2 cilinders te starten, maar sloeg na 2 seconden toch op 4 aan.

Binnendoor teruggereden, geen problemen ( max 80Km) toch nog een keer snelweg ( misschien nog wat lucht in de diesel gehad), WEER hetzelfde verhaal. Echter, nu even stilgezet onderaan de afslag, na 10 seconden stilgestaan en geprobeerd te starten, sloeg gelijk aan. Onder snelweg door, andere kant terug op snelweg, WEER precies hetzelfde verhaal.

Rijden in deellast en wisselende belasting is goed ( geen enkel probleem met trekkracht ) maar 1 minuut vollast en het systeem valt dood.

WIE O WIE kan mij helpen. MIL gaat niet branden. Oorzaak moet volgens mij gezocht worden in brandstoftoevoer. Eigenaar klaagde ook over zwak vermogen op hogere snelheden, maar dacht dat dit te wijten was aan de vervuilde inlaten en verkeerd gemonteerd brandplaatje. Ohja, EGR is intussen ook afgeblind.
Nieuwe brandstoffilter is gemonteerd, en staat vol diesel. Tankleidingen gecontroleerd, en tankelement eruitgehad Geen problemen gevonden.

Ik ga dalijk de verstuiverretourleidingen aanpassen, en even laten afvloeien in een los vatje,om compressieverlies vanaf de verstuivers richting dieselretour te testen.

Mocht iemand intussen een idee hebben, laat het even weten.

Groeten Marcel

Geplaatst door

hellbat (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb gereden met de verstuiverretour in een lege fles gehangen, en het maakt geen verschil. De opbrengst van de retour is na een proefrit van ongeveer 20 km verwaarloosbaar te noemen. Net een bodempje, de verstuivers zouden dus in orde moeten zijn.

Staat nog te controleren, een verstopte uitlaat, of een pomp die OF verkeerd staat, OF op het randje staat te overlijden.

Iemand nog een gouden tip ??????

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Courier of stel zelf een nieuwe vraag.