close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Transit: vermogenverlies Transit 2.0TDCi

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0TDCi 125Pk

tijdens het rijden gaat het voorgloeilampje flikkeren, en heeft mijn transit zwaar vermogenverlies (noodloop), motor valt soms volledig stil, na herstart terug normaal.
foutcodes uitgelezen : storing brandstofsysteem. (algemeen)

iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

de brandstofmeter werkt ook niet correct, blijft soms hangen op half vol.
we rijden voor de veiligheid op km (tanken na ongeveer 600km) kunnen dan ongeveer 50l tanken;tank is dus niet leeg. Kan dit er iets mee te maken hebben?
waar wordt de brandstof aangezogen in de tank? via de vlotter?

Geplaatst door

Ams (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Toevallig foutcode P0251 ???
Zo ja dan pompdruk laten meten en een verstuiver lek test laten uitvoeren.
Ik denk dar er een lekkende verstuiver in zit, waardoor de raildruk te ver terug zakt en de motor in noodloop gaat.
Brandstof meter die blijft hangen kan het vlotter in de tank zijn, heeft niets met de storing in de motor te maken.

Postie 0
badge

17 jaar

Ams, begin dan al maar te sparen moest dat zo zijn wat postie zegt


groetjes focuske

focuske 0

17 jaar

ja foutcode 0251, hebben ondertussen brandstofilter gecontroleerd en ijzervijlsel aangetroffen, dus brandstofpomp stuk.
is het dan voldoende om alleen de pomp te vervangen, of moeten de verstuivers ook wordenvervangen?

Ams 0

17 jaar

Brandstofpomp hoeft niet stuk te zijn hoor.
Je vind zowieso wel ijzer vijlsel of iets wat er op lijkt.
Eigenlijk moet je even de maximale pompdruk meten, Leidingen van de brandstofgalerij los halen en deze afdoppen dmv zelf gemaakte leidingen.
Nu met diagnose app van ford er op en en druk meten
Moet boven de 1800 bar zijn dan is de pomp OK.

Ga maar naar de dealer auto is van 2003 zit nog wel wat coulance op.
Maar ik denk niet dat de pomp stuk is hoor!!

Postie 0
badge

17 jaar

Brandstoppomp was wel stuk, er zat al ijzervijlsel in de verstuivers,
dus nieuwe pomp, nieuwe verstuivers, brandstotank, leidingen, ... reinigen.
Duur grapje...

Ams 0

17 jaar

wat hebben ze bij u gezegd dat de oorzaak wasvan die stukken ams?


groetjes focuske

focuske 0

17 jaar

geen echte oorzaak , inwendige slijtage van de pomp.
komt meer voor met de eerste reeksen van common-rail.

Ams 0

17 jaar

maar ja,dat is makkelijk gezegd! dan moeten ze ook maar de verantwoordelijkheid
op hun nemen en de kosten terug vergoeden, vind dat allemaal niet normaal

groetjes focuske

focuske 0

17 jaar

In een filter vind je altijd wel slijpsel, het is makkelijk gezegd dat de pomp stuk is.
Maar als je druk gaat meten en deze komt boven de 1800 bar uit is de pomp echt wel goed.
Het probleem zit het vaakst in de verstuiver waarin een klepje gaat lekken.

Postie 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.