auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Ford Mondeo: Verwarming te heet en dan weer te koud

Bouwjaar: 2003

Ik heb een automatische klimaatcontrolle in mijn auto, het kan zijn dat wanneer hij op automatisch staat (21 graden) de auto zeer lauw wordt, terwijl bij handbediening bloedheet. Na plusminus 20minuten wordt hij lauw en is daarna niet meer warm te krijgen. Kent iemand ditzelfde probleem? Ik weet ik heb nog garantie, maar wil eerst eens weten of er iemand is die soortgelijke ervaringen heeft.

Geplaatst door

Henk-Jan4429 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bij mijn mondeo tdci van mei 2003 is het elfde euvel regelmatig waar te nemen, de meeste mensen laten hem op handmatig staan en naar beneden gericht

martijn7419 0

21 jaar





Eerst en vooral langs de dealer gaan, deze kan indien nodig nieuwe software voor je EATC laden waarmee bovenstaande problemen opgelost kunnen worden.

Je kunt alvast je airco opnieuw resetten door onderstaande handelingen uit te voeren. Aandachtig lezen!!



Zelftest van de automatische airconditioning



Zet het contact aan. Voor de test/kalibrering de toetsen "OFF" en "BEENRUIMTE" tegelijkertijd bedienen,(voor je dit doet moet de verwarming wel aanstaan) loslaten en binnen 2 seconden de toets "AUTO" bedienen. De moduul wordt intern gecontroleerd, de segmenten worden in het display weergegeven en tegelijkertijd vindt een kalibrering van de drie stelmotoren plaats (temperatuur; defrost en luchtverdeling. Als het stil is hoor je de motoren zichzelf resetten!!). Na een afgesloten kalibrering worden aanwezige storingscodes weergegeven. Als geen storingscode is opgeslagen, worden alle segmenten in het display weergegeven.





Wissen van storingscodes en verlaten kalibreringstest.



Voor het verlaten van de kalibreringstest toets "Luchtverdeling - defrost" bedienen. Vervolgens schakelt het systeem automatisch in de OFF-modus. Dit kan een minuutje duren.



Om iets zuiniger te rijden kun je vanuit de automatische stand twee keer op de "AC" toets drukken. Hierdoor wordt de auto wel verwarmd maar is de airco niet meer actief (melding "AUTO" verdwijnt uit het scherm).

De eerste keer drukken = airco constant aan, AC lampje brandt. Tweede keer drukken = airco constant uit.


Ford_Faq 0
badge

21 jaar

De dealer kan het spul resetten, plus foutcodes opsporen dit moet het euvel verhelpen. Ik heb hetzelfde gehad met mijn Mondeo van 2001, er stond toen ook nog een klep(?) vast.

De beste stand vind ik naar beneden plus naar voren gericht beide inschakelen dus, en de temperatuur op 20 graden, als hij op AUTO staat gaat het bij mij ook nog steeds mis de hele boel beslaat of het wordt bloedheet. Ik verbaas me dan ook dat Ford dit euvel na 2 jaar nog steeds niet verholpen heeft.

pjb 0

21 jaar

dit euvel is zo te verhelpen ga naar de ford dealer en vraag of hij kachel even uitleest en hij zal er dan achter komen dat er een stelmotortje van de regelklep warm / koud van de kachel stuk is dit R onder in de beenruimte achter het R schotje van de middenconsole te zien en zo vervangen (probleem opgelost)

Rinus9836 0

21 jaar

dit probleem is dus niet zo te verhelpen. We hebben hier 2 mondeo's staan, 1 van 2001 en 1 van 2003. Bij alle twee is dit probleem aanwezig. die van 2001 is al tig keer weggeweest maar men kan het niet vinden bij ford. Die van 2003 heb ik gereset zoals de procedure hierboven maar geeft geen foutcodes aan, die van 2001 ook niet.



alex1307 0

20 jaar

Als iemand dit oude probleem ook ondervind moet je een skijken of de sensor rechts naast het stuur in het dashboard wel god werkt en niet vol met stof zit.
Dit is bij mij al met 2 Mondeo's het geval geweest.

Rob Valk 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.