Hallo,
vandaag bezig geweest om de auto na te kijken. Dit ivm met de keuring. De gehele remmerij aan de voorkant los gehaald en schoongemaakt. Allemaal geen probleem.
Nu dit gedaan was, op naar de achterkant. Echter we hebben met geen mogelijkheid de remtrommels kunnen verwijderen.
De uiteindelijke vraag is nu: hoe kunnen we de remtrommels op een verantwoorde manier verwijderen zodat we het geheel na kunnen kijken en mocht het nodig zijn de remmen vervangen.
Tevens een kleine vraag betreffende de koeling van de auto:
Op de thermostaat behuizing zitten 2 sensoren die ook nog aan elkaar zijn geschakeld, kan iemand mij vertellen waar beide sensoren voor zijn. Is één van de twee sensoren een schakelaar voor de ventilator ??
M. Vr. Gr.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Alleerst wiel demonteren, dan zijn er 2 methodes.
1 Het dopje in de naaf er uit tikken en de dikke moer losdraaien, dan kan de trommel er af, let wel op dat je het dopje een beetje heel laat dan kan je hem weer gebruiken.
2 Aan de achterzijde zitten 4 boutjes, deze lossen en de trommel komt ook los.
Op het themostaathuis zitten 2 sensoren, die boven op zit, volgens mij een blauwe is voor de koelventilator. De kleine waar maar 1 draadje op zit is voor de meter op het dashboard.
deze trommels kunnen zeer vast zitten een optie is als je de centrale moer hebt losgedraaid je wiel er weer opdraaien dan kun je meer kracht uitoefenen
15 jaar
[quote=Postie]Alleerst wiel demonteren, dan zijn er 2 methodes.
1 Het dopje in de naaf er uit tikken en de dikke moer losdraaien, dan kan de trommel er af, let wel op dat je het dopje een beetje heel laat dan kan je hem weer gebruiken.
2 Aan de achterzijde zitten 4 boutjes, deze lossen en de trommel komt ook los.
Op het themostaathuis zitten 2 sensoren, die boven op zit, volgens mij een blauwe is voor de koelventilator. De kleine waar maar 1 draadje op zit is voor de meter op het dashboard.[/quote]
Op het moment springt de ventilator niet aan, als het blok te warm wordt. Mijn eerste gedachte was de thermostaat, maar deze is reeds vervangen door een nieuwe. Het ligt dus waarschijnlijk aan de blauwe sensor bovenop de thermostaatbehuizing. Als ik het zo begrijp uit het bovenstaande bericht stuurt deze de ventilator aan...????
15 jaar
Ja als je de auto op contact zet, de stekker los maakt en en deze doorverbind dmv een draadje moet de ventilator gaan draaien
ALs ik me goed herinner is de beste methode de 4 boutjes achterzijde van de remtrommel losdraaien. Dan heb je de astap en remtrommel los. De remankerplaat + remschoenen blijven zitten. Op die manier loop je ook geen risico dat er vuil in de lagers terecht komt en binnen de kortste keren ook aan nieuwe lagers toe bent.
(Tweede werkwijze beschreven door Postie)
Valt best mee.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar