close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Transit: verzuipt in de brandstof

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000

Beste deskundigen,

Ik heb een hardnekkig probleem met een benzinemotor van onze Ford Transit met een 2.0 L inhoud.
Stationair bokt de motor enorm en is niet aan te houden. Ik moet erg met het gaspedaal spelen om te motor draaiende te houden.

De auto is vorig jaar probleemloos in Marokko geweest. Het enige euvel wat hij had was dat hij als die warm was moeilijk wilde starten.
Tot ongeveer een kleine twee maanden geleden geen probleem, maar vanaf toen bezig geweest om de oorzaak op te sporen. Dat wil maar niet lukken!

Op de motor is een Weber Tipo 34 ICH carburateur gemonteerd. (deze is er sinds 2013 op gemonteerd.)
Wat me opviel dat ik totaal geen regelbereik had op de CO regel schroef. (lees verder in tekst hoe ik die wel kreeg)

Onderstaand zal ik weergeven wat ik zoal gedaan heb.
- vlotternaald compleet vervangen door nieuwe
- carburateur ultrasoon gereinigd (geen resultaat)
- ander opvoerpomp geplaatst (geen resultaat)
- vlotter niveau gecontroleerd (was volgens voorschrift)
- vlotter niveau verlaagd (geen resultaat)

Ook heb ik de opvoerpomp afgesloten en de carburateur via een fles vol benzine boven het niveau van de carburateur te houden getest.
Nu draaide de motor keurig "rond" zoals dat hoorde, echter liep de motor versneld stationair (1400 rpm).
Toen ik toerental naar rond de 850-900 rpm regelde, bleek ik wel CO schroef regelbereik te hebben. (Dat was de reden waarom ik een andere opvoerpomp heb geprobeerd.) Bovendien was dat voor mij een voorzichtige conclusie dat de carburateur goed zou moeten zijn.

Ik heb veel auto technici benaderd, echter heeft niet geleid tot een positief resultaat.

Is er iemand die nog suggesties heeft wat ik zou kunnen doen?
Is er iemand die een carburateur beschikbaar heeft om dit te testen?

Vr. Gr.Ron Elzinga, Drachten

Geplaatst door

Ron Elzinga (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het lijkt er op dat de druk van de opvoerpomp te hoog is , en de vlotternaald niet goed af dicht als dat wel zou moeten.
In eerste instantie heeft alles goed gewerkt lijkt het , zitting en vlotternaald zijn orde zijn vervangen , zelfde type ?

Alles is identiek aan het origineel. Ik had ook het idee dat het de vlotternaald of de opvoerpomp was, maar dat is helaas niet het geval.

Ron Elzinga 0

5 jaar

Hoe hoog is de brandstofdruk ? 0,2 bar is voldoende , maak er anders ook een terugvoer aan naar de tank d.m.v een T aansluiting met een restrictie.

Zomer en winterstand aangebrachten werkt het ook.?

Voor de werking van de carburateur bezoek de site van rudies-berlin.de .

Het is even bladeren maar jouw model staat er zeker in met de uitleg van de werking.

Succes.

Punt 50
badge

5 jaar

Nog een aanvulling ; als de brandstofdruk te hoog is en daardoor ook het brandstof- peil loopt de brandstof zo de motor in .

Dit is te zien bij de venturies. Bougies worden gitzwart en slaan over. Begin met nieuwe schone bougies .

Weet je zeker dat de ontsteking 100% in orde is ??

Vr. Groet.

Punt 50
badge

5 jaar

Wat ik met zo'n Weber carb ook eens heb gehad, een klein gaatje in de vlotter waardoor er benzine in zat. Dan weegt die te zwaar en blijft die naar beneden hangen, loopt hij ook over.

Is het trouwens een originele mechanische pomp op het blok, of zo'n na geplaatste elektrische?

fenj 0

5 jaar

Na wederom een gesprek met een carburateur specialist hebben we nu het idee dat het membraan van de Power Valve (plaats: boven op deksel carburateur) lek is. Het vacuüm, gecreëerd onder de gasklep, opent het membraan niet. Hierdoor opent het extra luchtkanaaltje niet, welke de extra luchttoevoer direct boven de stijgbuis verzorgd bij stationair draaien. Gevolg is dat het niveau van de benzine in de stijgbuis te hoog is en dat de motor stationair over de hoofdsproeier gaat draaien. Ook heb ik de vlotter nog een nacht in de benzine laten drijven, conclusie: is niet lek.

Heb op e-Bay een revisie set voor de carburateur gekocht, waar ik met smart op zit te wachten. (Moet deze week binnenkomen) :-)

Het geeft vertrouwen dat dit de oorzaak zou kunnen zijn, omdat het technisch te verklaren is.

Vooralsnog eerst bewijzen dat het daadwerkelijk zo is.

Wordt vervolgd.

Ron Elzinga 0

5 jaar

Beste medeprobleemoplossers,

Ik heb het membraan vervangen en de motor loopt weer zoals het hoort.
De meegestuurde afbeeldingen laten zien welk membraan ik bedoel.
Het viel niet mee, maar toch opgelost.
Weer een aandachtspunt bij gelijke problemen.

Bedankt voor het meedenken en fijne feestdagen gewenst.

Vr. Gr. Ron Elzinga, Drachten

Ron Elzinga 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.