Ford Ka: Waar op letten bij aanschaf 2e hands KA

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine

Ik ben wat aan het rondkijken naar een auto in de zuinige en kleine klasse.

En als het design je aanstaat kun je de ford ka dan niet laten schieten in je overweging.

Nu vroeg ik me af wat zijn typische dingen om op te letten bij de aanschaf van zo'n Ka en hebben ze een wat betrouwbaar imago ? ( Ik kijk bijvoorbeeld ook naar een nissan micra en opel corsa)

Graag zou ik ook weten of kosten van beurten en bijkomende vervangingen van slijtagegevoelige onderdelen een beetje binnen de perken blijven bij deze auto's?

Is het onverstandig om een Ka uit het introductiejaar (1997 meen ik) te kopen ivm 'kinderziekten'?


Dank je.

Vigilante

Geplaatst door Vigilante (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Ka? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

indien je een ford KA overweegt zou ik gaan voor de kleur wit. wit is toch wel een kleur die je vrij gemakkelijk zelf kunt bijwerken hoezo!!!! ze willen namelijk nog wel eens roesten en op de gekste plaatsen.

paul,

Santa (0), 17 jaar geleden

Een Ka(pot) van het merk wat in OOK wel "the rusty Oval" genoemd wordt.....

Ik, als professioneel Ford-hater, vindt het überhaupt ONVERSTANDIG om een Ka te kopen....
Mijn zus kocht ooit een nieuwe.......
Roest en electronische storingen vielen haar ten deel.............
Nu is ze wat wijzer geworden en rijdt ze in een auto...

Volgens echte Ford-lovers hier hoef je je echter om die roest geen zorgen te maken indien je onderhoudsboekje door de dealer is afgestempeld. Je krijgt dan gratis roestwerende "update's" zolang de garantie nog op de auto zit....

Wil je mijn oprechte mening? Ga dan voor de Nissan!

LIEVER EEN NIKSAN DAN EEN KA(POT)....

Een Ka(pot) wordt gaandeweg zijn levensduur steeds lichter van gewicht.
Een blok gatenkaas is ook lichter dan eenzelfde formaat kaas ZONDER gaten.....

Uiteraard zal heel Rusty Oval minnend Europa wel weer over mij heen stuiteren, maar dat moet dan maar.
Wellicht kunnen we hier de auteur behoeden voor een miskoop en dat is mij al dat commentaar wel waard!

Bij deze nodig ik een ieder TOCH uit om vooral de POSITIEVE kanten van de Ka(Pot) alhier te vermelden.
De negatieve kanten zijn al meer dan voldoende aangehaald......

@Vigilante: ook al eens over een HONDA nagedacht...?

bjorn79 (0), 17 jaar geleden

Eerst werd de Ford Mondeo afgekraakt,en nu de Ford ka.
Bij goed onderhoud is het een prima auto.
En met die 12 jaar plaatwerk garantie zit dat wel snor met die roest

Bij Volkswagen is het zo dat er buiten de beurten om veel gesleuteld moet worden.
dat is bij Ford toch minder volgens mij.

Santa (0), 17 jaar geleden

Nou Vigilante, je leest het...

Kopen dus, die Ka!

Of toch maar niet.......?

Blijf gewoon objectief. Ford's roesten en de Ka's lijken er wel het beste in te willen zijn!

Veel succes met je keuze!

Santa (0), 17 jaar geleden

Ennuh.. Bjorn, WAAR staat dat IK een Volkswagen aanraad danwel dat Vigilante er 1 op zijn lijstje heeft staan....?
Een reactie, slechts beinvloed door een vooringenomen mening...?

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

Bij Volkswagen is het zo dat er buiten de beurten om veel gesleuteld moet worden.
dat is bij Ford toch minder volgens mij...

quote

je hebt helemaal gelijk bjorn.. SANTA lijkt wel een Ford hater.. ''of toch niet'' en hij legt weer eens de vinger op de zere plek en brengt zo wel eens wat boven het wateroppervak wat de doorsnee mens niet weet.
Daar is niet IEDEREEN gecharmeerd van. Stereotype opmerkingen als AFKRAKEN zijn dan direct te verwachten.
Iemand die gek is op tuinieren en leeft voor wat er in zijn tuin bloeit en groeit en daardoor NIET gecharmeerd is van katten, wordt ook heel vaak direct een katten hater genoemd.

maar goed, uitzonderingen zijn er altijd, en misschien belang bij een kaartje voor de efteling..? want alleen daar zijn dromen nog werkelijkheid.

paul,

Bob1332 (0), 17 jaar geleden

Heren heren,

Moderne auto's roesten toch niet meer! Echt ,de laatste auto die roestte in de folder was de Alfa Romeo Alfasud gemaakt in het zonnige zuidelijk gelegen Napels te Italië in de jaren 70........

Bob

Jan-Marcus (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Bob1332]Heren heren,

Moderne auto's roesten toch niet meer! Echt ,de laatste auto die roestte in de folder was de Alfa Romeo Alfasud gemaakt in het zonnige zuidelijk gelegen Napels te Italië in de jaren 70........

Bob[/quote]
Het lijkt wel of ze weer steeds meer beginnen te roesten, Kijk maar naar Mercedes en Ford, dit zijn toch wel de merken die er tegenwoordig om bekent staan.

Mijn tip koop gewoon een jap als je een degelijke auto wil met weinig problemen. Alleen ze hebben niet zo veel charme.

Santa (0), 17 jaar geleden

@ Bob: nog steeds op zoek naar Annie??
DIE zit op een ANDERE planeet............
Ennuh........... kennelijk ben jij geen Ford-hater (zoals IKKE) maar een Ford liefhebber danwel werkzaam voor dit concern?????
Ontkennen dat een Ford roest is hetzelfde als Clinton die ontkent ook maar IETS met sigaren te maken te hebben..............

Santa (0), 17 jaar geleden

Jan-Marcus, dank je voor de steunbetuiging.
Ja ook Das Haus ken de roest ellende maar ja, DAT hier schrijven levert weer talloze reacties op.
Ik BEN simpel en houd het simpel:
Wat roest, dat ROEST!
No matter what a manager want you to believe...............

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

kit het kunstof werk aan de buitenkant van de ka flink vast.........!!! als het er af valt kun je nog weleens raar gaan schrikken...!!!

een ford roest niet??ben der nog geen 1 tegen gekomen die niet roest..!

dorpels, wielkastranden, en zelfs bij focussen van 3 jaar oud onderkant deuren rot..!

zal wel net de verkeerde fords bekeken hebben dan....

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Bob1332]Heren heren,

Moderne auto's roesten toch niet meer! Echt ,de laatste auto die roestte in de folder was de Alfa Romeo Alfasud gemaakt in het zonnige zuidelijk gelegen Napels te Italië in de jaren 70........

Bob[/quote]
struisvogel gedrag....... steken hun kop in het zand, en wat je niet ziet! zit er ook niet.

paul,

Bob1332 (0), 17 jaar geleden

Heren heren,

Door jullie felheid op de roestduivel bij Ford hebben jullie de ironie niet door van mijn opmerking over de Alfasud. Jullie moeten toegeven, zoals die roestte doen ze niet meer, hahaha.
Santa, ik ben geen Ford liefhebber, heb wel toentertijd een nieuwe Focus Station 1.6 gereden farbe weiss uit 2000 drie jaar lang. Ik vond het een van de beste autos die ik gereden heb en ZICHTBARE roest heb ik niet kunnen ontdekken, maar goed dat zegt natuurlijk niks. Heb ik wel gehad met een VW Golf II 1.6 farbe weiss (wit altijd makkelijk bij te werken als ze gaan roesten) uit 1990, van binnenuit bij de achterklep. Dus elke auto kan roesten en idd de een meer dan de ander. Nog even over Clinton, hij zei I did not have sexual relationship with that woman.... juridisch volkomen waar en vergelijkbaar met de argumenten waarmee fabrikanten onder hun garantieverplichtingen proberen uit te komen.

Bob

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

Dus elke auto kan roesten en idd de een meer dan de ander.

quote

elke auto ''kan'' roesten, gezien de techniek van tegenwoordig is dat niet nodig. plaatwerk kun je namelijk ook verzinken audi is daar oa een goed voorbeeld van, die weten wel hoe het moet....

en wat beteft die sigaar.... mix maar een melange van pruim en pijptabak [url=http://imageshack.us][img]http://img91.imageshack.us/img91/7299/gl...[/img][/url]

paul,

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Bob1332]Heren heren,

Moderne auto's roesten toch niet meer! Echt ,de laatste auto die roestte in de folder was de Alfa Romeo Alfasud gemaakt in het zonnige zuidelijk gelegen Napels te Italië in de jaren 70........

Bob[/quote]
Men neme, de Suziki Swift, ook de latere modellen, rotten onder de dwarsbalken achter de voorwielkasten eruit, hetzelfde verhaal over de kokerbalken. De Suzuki Alto, waar de naad tussen kokerbalk en vloerplaat al heel wat APK-Afkeur op zijn naam heeft staan. De Nissan Sunny Modellen, waar elk schokdemperophangpunt bovenin de wielkast lijkt te zijn doorgerot. en over de Subaru's ook bodemplaatproblemen, vooral in het stuk bij de middelste dwarsbalk en het subframe. Niet te vergeten dus de diverse Ford modellen, waar de KA dus de kroon spant omdat die op elke willekeurige plaats een mooie blaas kan laten ontstaan. Wat de denken van de Franse auto's die een hekel lijken te hebben aan hun eigenste subframe ( die dus om de haverklap doorroesten )en last but not least, wat te denken van de diverse Opel-modellen zoals astra/kadett/corsa enz. die allemaal op de wielkastranden/tankdopopening beginnen door te rotten.Hoewel dit later door een ander constructieprocede wel verminderd is, maar nog lange na niet uitgesloten. ook de veerschotels van deze modellen rotten regelmatig aan de zijkant door, wat het nodige laswerk tot gevolg heeft.

Vertel dus nooit meer dat een moderne auto niet meer roest.

Groeten Marcel.

Bob1332 (0), 17 jaar geleden

Dit is allemaal roest van binnenuit...valt onder de GARANTIE verplichtingen van de fabrikant, no problemo! Bij Ford schijnen ze zelfs twaalf jaar garantie te geven!

Bob

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Bob, je zou eens een avondje met Santa moeten babbelen over het wel en niet garantiegeven van fabrikanten op hun spullen.

Je zegt doodleuk FORD GEEFT 12 JAAR GARANTIE, maar heb je dan ook de kleine lettertjes gelezen ???, voordat ze tot een garantiebetaling overgaan moet het onderhoudsboekje overlegd worden, en hier moet dan elke stempel zijn ingevuld bij controle/onderhoud. Met andere woorden, mis je een beurt of controle..... DAG GARANTIE.

en hoezo is een rotte balk van een swift roest van binnenuit, en hoezo geven ze daar dan garantie op ??? dit komt pas op latere leeftijd boven ( zo na een jaar of 8 a 9 ), dus wat moet je dan nog claimen bij de fabrikant.

Ongetwijfeld zal er dan ook wel ergens in de kleine lettertjes staan dat de auto elke 4/5 jaar aangedient te worden bij een officiële dealer om de tectyllaag te controleren cq bijwerken, dit zal dan ook via bonnen of stempels overlegd moeten worden naar de fabrikant toe. Indien dit niet gebeurd is ....... DAG GARANTIE.

Laten we eerlijk zijn, Hoeveel opelks denk je dat er in aanmerking komen voor claim op de wielkasten ???????, nou ????? ik den hooguit 5%. en dat zijn dan nog de gevallen waarbij inderdaad de eigenaar hem elk jaar netjes heeft laten inspecteren.

Groeten Marcel.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

nou BOB..... je leest het, GARANTIE is niet zaligmakend, slechts een pleister op een open wond.

paul,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.