Wij hebben hier een fusion 1.4 TDci, als je die start (vooral koud) stopt die met starten na een sec. of 2 ... dus starter draaid rond en dan niets meer ... hij stopt gewoon.
2de x proberen is starten en aanslaan ...
Hij wil die tijd zelfs niet aanslaan, het is gewoon even ronddraaien van de starter en dan niets meer.
Nu zit het zo dit hebben we al is gehad met 2 fusions en een fiesta geloof ik maar niemand weet nog wat het toen was en volgens mij is daar een tsb van geweest of een schrijven.
Nu had ik al naar de hotline gebeld maar die weten van niets ...
En wij zijn er hier allemaal zeker van dat dit een probleem is dat bekend is bij Ford ????
thanks
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mogelijk een brandstoflek aan de terugloopleidingen van de verstuivers.
Als de wagen niet ommiddelijk aanslaat,zal de pcm de startrelais niet meer aansturen
Jan, ik dacht eigenlijk ook al aan lucht of lekken via de retour ... als hij binnen komt vrijdag controleren !
Mijn baas zei dat dit het toenmalig probleem niet was ... we zien wel ...
idd,bij dealer gaan en een update laten doen aan het motormanagement
fordis ... ik heb hem al geupdate trouwens ik werk bij een Ford dealer ;) ik ben de man voor de grote problemen en alles wat maar te maken heeft met motoren, versnellinsbakken en alle electronica ...
Je bent op de duur met zoveel bezig, ik weet echt niet meer hoe we toen deze problemen hebben opgelost => het was niks speciaal en ik dacht dat er een tsb of een bericht van was maar zelfs de Ford technische hotline weet van niets.
En Jan, lucht kan maar in principe start je dan wel wat langer ... een x aantal seconden starten (starter die rond gaat) en dan stopt de boel ook ... i know.
Deze wagen laat zijn starter mischien max. 2x draaien ...
Heb je een geldig toerentalsignaal tijdens het starten ?
Wanneer de motoreenheid geen toerentalsignaal ontvangt, wordt dit door het CANbussysteem herkend en wordt de startmotor niet meer bediend, omdat het toch geen zin heeft om deze te laten werken.
[quote=GOVA]Heb je een geldig toerentalsignaal tijdens het starten ?
Wanneer de motoreenheid geen toerentalsignaal ontvangt, wordt dit door het CANbussysteem herkend en wordt de startmotor niet meer bediend, omdat het toch geen zin heeft om deze te laten werken.[/quote]
Dat zal ik morgen eens checken, wagen is deze avond binnen gebracht ...
Kan dat zijn MAAR ik weet dat we die anderen toen hebben opgelost ... in een vrij makkelijke manier hoor was niets speciaal maar niemand weet nog hoe en bij Ford kennen ze het probleem niet => wij hadden er toch zeker een stuk of 5 gehad.
Ik ga morgen eens kijken in datalogger of alles wel klopt MAAR het probleem is dan ook weer hij doet het niet altijd, bij mij heeft hij het nog niet gedaan ...
wij hebben vele van die wagens lopen,zowel fiesta als fusion,wat veel voorkomt(in de richting van jouw probleem) was;oa,plaatsen van nieuwe batterij,retourleiding die geknikt was,mazoutleiding met kleine gaatjes in,en oa ook een update geven,ik hoop da je hier iets mee kunt doen
Ok thanks, denk dat ik wel in de goeie richting zat met die retourleiding ... wagens kwam binnen voor dit probleem MAAR verstuivers hadden blow-by en de retour lekte ook erg ... men baas zei me dat het dit niet het probleem was maar ik zat blijkbaar toch goed.
Update had ik ook gegeven ...
thanks
Waarom niet direkt naar die retourleiding gekeken?
Wat voor zin heeft problemcar als je goede informatie negeert
13 jaar
Jan, mijn fout ... heb er dan ook niet bij gezet wat ik al bekeken had toch ?
De wagen kwam voor dit probleem binnen maar had mazout staan op de cilinderkop ... navraag gedaan en ik had goedkeuring om de retour te vervangen => dit is dus gedaan !
Dat dit het probleem kon zijn had ik niet zo bij stil gestaan, tenslotte is het maar een retour leiding ...
Men baas ging er ook niet vanuit dat dit de oplossing was ... al had ik hem al gezegt dat dit het wel kon zijn.
Blijkbaar was het probleem nog niet opgelost hierdoor ...
Vrijdag heb ik de pcm geupdate ivm gedrag koude motor ... we zien wel, ik heb navraag gedaan of de klant het probleem nog heeft gehad sinds de laatste keer maar niemand die me dit kon zeggen !!! (update die ik hier boven vermelde was blijkbaar niet op deze wagen gebeurt => wel op een andere, dat krijg je als je met zoveel dingen tegelijk bezig bent)
Ik verwacht dat het opgelost is ...
We hadden nu info van Ford gekregen en het meeste was hier ook al gezegt dus wist ik al =>
checken synchronisatie krukas en nokkenas
raildruk
software
ik begrijp je volledig,mekanieker zijn is niet meer eenvoudig ,theorie en werkelijkheid staan soms ver van elkaar.....en de techniek laat soms te wensen over.....
[quote=fordis]ik begrijp je volledig,mekanieker zijn is niet meer eenvoudig ,theorie en werkelijkheid staan soms ver van elkaar.....en de techniek laat soms te wensen over.....[/quote]
fordis, vooral dat laatste is het laatste jaar echt wel !
Al meerdere keren gedacht van er mee te stoppen, maar wat moet je dan doen hé ?
In ieder geval is dit een hondenstiel met weinig appreciatie van klanten ...
3 jaar terug kreeg je zelden nieuwe wagens binnen met echt zware problems ... de laatste maanden is dat meerdere malen het geval ... nu we zijn er mee begonnen dus ;-)
heb het laatst nog gezegt tegen een leercontracter, hij wil mechanieker worden maar dat bestaat niet meer => weinig mechaniek tegenwoordig !
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Fusion of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar