Mijn capri 2.3 wordt heter bij stukken snelweg dan bij filerijden. Na meting blijkt dat de temperatuur in de radiateur over de 100 graden komt op de snelweg, terwijl bij stationair draaien het niet boven de 95 graden komt. Wat zou dit kunnen zijn? Ook is opvallend dat het koelvloeistof bij gasgeven uit de vulopening klotst (als de dop eraf is). Van andere auto's die ik had gebeurde dat niet en liep het nivo juist terug. Rarara wie herkent dit?
Geplaatst door kaassie6102 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Capri? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Capri of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
remus9461 (0), 19 jaar geleden
blijft je koelwater nivo op peil of zakt het terug,
henkvanhoften (0), 19 jaar geleden
Dat herken ik wel, van de Taunus en Capri. Je probleem is waarschijnlijk dat de radiateur te veel stromingsweerstand oplevert door verstopping of kalkaanslag. Dat laatste verklaard ook waarom je temperatuur te hoog oploopt.
sarabande99 (0) PRO, 19 jaar geleden
gewoon radiateur verstopt
kaassie6102 (0), 19 jaar geleden
Ik heb ook gedacht aan een verstopte radiateur. Dus heb ik hem losgehaald en doorgespoeld met water. Het water loopt vlot door de radiateur heen (tuinslang vol open). Kan hij dan toch nog 'verstopt'zijn?
sarabande99 (0) PRO, 19 jaar geleden
ja