Ik heb een 2 liter TDCI Navigator, 130 pk. prima caravan trekker, behalve tegen een helling op.
Heb dat nu 2 x gehad, 1 keer bij Millau (Frankrijk) en 1 x bij het oversteken van de Pyreneën. Eerste keer liep de motor warm, maar was na afkoelen weer normaal en kon er mee naar Nederland rijden. Tweede keer weer warm en was al het koelwater weg. Door ANWB gerepatrieerd. De dealer kon niets vinden. Koelsysteem afgeperst, niet lek. Toch maar koelwaterpomp, temp. voeler en thermostaat vervangen. Heb er weinig vertrouwen in. Wie heeft soorgelijke ervaring?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Was er niets te zien aan de waterpomp ? Zover ik weet zit de waterpomp bij jouw TDCI tesamen met de stuurpomp. Meestal gaat de pomp wat lekker inwendig tussen stuurpomp en waterpomp waardoor de spiebanen van het asje die wordt aangedreven door de stuurpomp defect gaat en je pomp niet meer draait.
Hallo, bedankt voor de reactie.
Volgens de dealer konden geen afwijkingen aan de "oude" pomp worden ontdekt, maar voor alle zekerheid toch vernieuwd, samen met thermostaat en voelers en slangen. De oude pomp draaide wel, want gestrand op de auto baan heb ik er 1 x 4 liter en 1x 3 liter water bij gedaan om op een camping te komen. Na vullen was temp. weer normaal en reed de auto prima, alleen kon ik niet genoeg water mee nemen om elke ca 60 km te stoppen en bij te vullen. Vandaar de ANWB hulp. Waar is al dat water gebleven??
Niet in de olie, geen leksporen in de motorruimte te vinden, ook niet door de depanneur en de garage, niet onder de auto en niet uit de uitlaat, Ra ra hoe kan dat. Totaal circa 10 liter verloren.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar