Ford Focus: Water lekkage aan passagiers zijde Ford Focus

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 TDDI - 90pk

Hallo,

Onze Focus heeft sinds enige tijd een waterlekkage. Voor zover ik het kan zien zit de lekkage alleen aan de passagiers kant. Ik de bekleding deels losgemaakt. De oorsprong van de lekkage lijkt ergens onder het dashboard kastje te zitten (aan de linkerkant van de voeten van de passagier). Bij het dashboard kastje zelf is alles droog dus de lekkage lijkt lager te zitten.
Komt dit bij iemand bekend voor? Hoe kan ik dit verhelpen?

asmokers

Geplaatst door asmokers (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Witjer3 (0), 17 jaar geleden

Dit probleem heeft zich bij mijn focus ook voorgedaan.
Bij mijn kwam het via de rechter parafaanplaat (is de kunstof plaat voor je voorruit) naar binnen.
Deze vervangen en het probleem was opgelost.

Witjer3 (0), 17 jaar geleden

Dit probleem heeft zich bij mijn focus ook voorgedaan.
Bij mijn kwam het via de rechter parafaanplaat (is de kunstof plaat voor je voorruit) naar binnen.
Deze vervangen en het probleem was opgelost.

hans 1967 (0), 17 jaar geleden

ik heb dizelfde probleem ook maar dan met een ford escort uit 94.wat is een parafaan plaat?zit die ook in mijn auto?en zo ja waar?ik wil ook van mijn water lekkage af

Postie (0) PRO, 17 jaar geleden

Bij de focus is het idd de paravanplaat die niet goed gemonteerd zit, dit komt meestal na het vv van het interieurfilter.
Strookje kit tussen paravanplaat en voorruit is het probleem weg.

Bij de ford escortt is het meestal de accubak die is doorgeroest.

michel7713 (0), 17 jaar geleden

Hoofdstuk: 43 (501-08)

Model: Focus gebouwd van 08-1998 t/m 18-04-1999 (productiecode WP t/m XE)

Markten: Alle

Onderwerp Water dringt passagierscompartiment binnen via rooster onder voorruit / micofilter

Samenvatting

Wanneer een klant een klacht heeft over het feit dat water het passagierscompartiment binnendringt, dan kan het nodig zijn de afdichting tussen het rooster onder de voorruit en de voorruit bij het microfilter te herstellen. Een goede afdichting kan worden verkregen door het rooster te wijzigen en extra afdichtmiddel aan te brengen.

Mauri (0), 14 jaar geleden

Mijn Ford Focus uit 2000 heeft hetzelfde probleem, men denkt echter dat het door een probleem met de airco komt, bij droog weer druppelt het water ook binnen. Is de geboden oplossing hierboven dan ook van toepassing?

michel7713 (0), 14 jaar geleden

TECHNISCHE SERVICE BRIEF Nummer127/2000
Personen- en bestelwagens 29.06.2001


Hoofdstuk: 34 (412-02)

Model: Focus met airconditioning, geproduceerd t/m 30-11-2000 (productiecode YS)

Markten: Alle

Onderwerp Condenswater druppelt in voorste beenruimte

Samenvatting

Als bij ingeschakelde airconditioning condenswater uit het verwarmingshuis bij de verbinding van de huishelften naar buiten lekt, kan de voorste beenruimte vochtig worden. Bij een klacht moet het verwarmingshuis worden verwijderd en extra afdichtband tussen de verwarmingshuishelften worden aangebracht.

Voordat de volgende werkplaatsinstructies worden opgevolgd, moeten eventuele andere oorzaken voor waterlekkage in de voorste beenruimte (waterlekkage na het rijden door een wasstraat of bij zware regenval) worden uitgesloten. Bovendien moet een systeemtest op de airconditioning worden uitgevoerd zoals beschreven in Technische Service Brief 79/2000.

Vervang Technische Service Brief 127/2000, d.d. 27-10-2000, a.u.b. door deze heruitgave. De informatie onder "Instructies voor de werkplaats" is gewijzigd.


Benodigde onderdelen
ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³ Beschrijving ³ Finis code ³
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
³ Afdichtband (8 mm breed) ³ 1 613 840 ³
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
³ Klem (17 stuks noodzakelijk) ³ 7 068 661 ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

Geoorloofde reparatietijd
ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³ Afvoerslang van ³ 0,3 uur extra ³
³ airconditioning op ³ ³
³ verstoppingen controleren, zo ³ ³
³ nodig reinigen ³ ³
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
³ Systeemtest airconditioning ³ extra bewerkingsnummer 34 619 ³
³ ³ 1 ³
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
³ Koelmiddel van ³ extra bewerkingsnummer 34 620 ³
³ airconditioning aftappen, ³ 1 ³
³ bijvullen en vacu m trekken ³ ³
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
³ Dashboard compleet ³ extra bewerkingsnummer 43 644 ³
³ verwijderen en aanbrengen ³ 1 ³
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
³ Verwarmingshuis verwijderen ³ extra bewerkingsnummer 34 354 ³
³ en aanbrengen (dashboard ³ 6 ³
³ verwijderd, koelmiddel ³ ³
³ afgetapt) ³ ³
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
³ Verwarmingshuis demonteren en ³ 0,5 uur extra ³
³ met extra afdichtband ³ ³
³ afdichten ³ ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

Reparatiecode
ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³ Oorzakelijk ³ 39 997 ³
³ onderdeel ³ ³
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
³ Storingscode ³ 48 ³
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
³ ACES ³ D8 ³
³ defectcode: ³ ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

Actie in productie

Vanaf 01-12-2000 (productiecode YT) worden bij de productie de verbindingen tussen de verwarmingshuishelften met extra afdichtband afgedicht.

Instructies voor de werkplaats

Zie onder "Samenvatting".


Voorafgaande controle

1. Breng de auto omhoog.

µ 2. Controleer de afvoerslang van de airconditioning op het schutbord in de motorruimte op verstoppingen.
l Maak de slangaansluitingen los, reinig deze zo nodig en controleer de airconditioning opnieuw op lekkage.
l Als nog steeds condenswater in de voorste beenruimte druppelt, ga dan verder met het volgende punt.

3. Laat de auto zakken.


Systeemtest van de airconditioning

4. Voer de controle en de reparatie van de airconditioning uit zoals beschreven in TSB 79/2000.
l Controleer alle leidingen, slangen en aansluitingen van de airconditioning visueel op beschadiging of lekkage en repareer ze zo nodig.
l Wanneer er tijdens de controlewerkzaamheden een te kleine hoeveelheid koelmiddel wordt vastgesteld, vul dan koelmiddel bij en trek de airconditioning vacuüm. Ga de klacht van de klant na.
l Als nog steeds condenswater in de voorste beenruimte druppelt, ga dan verder met de volgende stap.


Verwarmingshuis verwijderen

5. Verwijder het verwarmingshuis overeenkomstig bewerkingsnummer 34 354 0 (werkplaatsdocumentatie/TIS-CD).

µ 6. Condenswaterlekkage uit het verwarmingshuis kan aan de hand van witte condenswatervlekken op de huisrand worden opgespoord.


Verwarmingshuis demonteren

7. Demonteer het verwarmingshuis overeenkomstig bewerkingsnummer 34 354 8 (werkplaatsdocumentatie/TIS-CD) (stappen 1-5 en 8-9).


Huishelften met extra afdichtband afdichten


Opmerking:
Verwijder nog NIET de folie aan de achterzijde van het afdichtband.

8. Knip van het afdichtband (zie onder "Benodigde onderdelen") drie stukken met een lengte van ca. 350 mm en knip de stukken in de lengte doormidden zodat de stroken van 4 mm breedte worden verkregen.

µ 9. Druk het afdichtband in de groef van de bovenste huishelft aan aanjagerzijde.
Verwijder de folie van de achterzijde.

µ 10. Druk het afdichtband in de groef van de huishelft aan verdamperzijde.
Verwijder de folie van de achterzijde.

µ 11. Breng afdichtband in de boring en op het rechthoekige contactvlak van de huishelft aan verdamperzijde aan.
1 Boring
2 Rechthoekig contactvlak

µ 12. Druk het afdichtband in de groef van de huishelft aan aanjagerzijde.
Verwijder de folie van de achterzijde.

13. Verwijder uitstekende delen van het afdichtband.


Verwarmingshuis monteren

14. Monteer het verwarmingshuis overeenkomstig bewerkingsnummer 34 354 8 (werkplaatsdocumentatie/TIS-CD) met de extra klemmen (zie onder "Benodigde onderdelen").


Verwarmingshuis aanbrengen

15. Breng het verwarmingshuis overeenkomstig bewerkingsnummer 34 354 0 (werkplaatsdocumentatie/TIS-CD) aan.

16. Controleer de werking van de airconditioning.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.