Ford Focus: weerstand tussen signaal draad cylinderkoptemp.sensor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

In diverse berichten word als oplossing voor problemen met temp meter aangegeven om een weerstand van 320 Ohm in de signaal draad van de cilinderkop temperatuur
sensor te solderen.
Nu wil ik een weerstand kopen, ben naar een speciaal zaak geweest, deze man vroeg mij is het een vermogensweerstand? koolstof? ect ect.... dat ik het niet weet

weet iemand welke weerstand ik moet hebben en waar ik die kan kopen?

bvd grts Jean

Geplaatst door

Jean le Blanc (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het lijkt mij toch beter om een nieuwe temperatuur sensor te plaatsen als deze defect is...
Wat is het probleem?

Hans4040 1020
badge vip badge

10 jaar

stond er al maar hier een kopietje:
4 mnd geleden motor kapot, andere motor ingelegd, distributie-spanrol-waterpomp vervangen, koelvloeistof met vacumeer machine gevacumeert en gevuld.
motor loopt perfect. na ongeveer een maand, zo`n 1000 km verder, begint ineens de temperatuurmeter vreemd te doen, schiet van midden naar rood terwijl de motor niet echt warm is. na verloop van tijd temp lampje en daarna motor managementlampje en schiet dan in de noodloop.
uitgelezen: cylinderkoptemperatuursensor. deze vervangen door een nieuwe, nog het zelfde probleem, bedrading gecontroleerd in de buurt van de sensor
allemaal goed, opnieuw gevacumeerd om zeker van te zijn dat er geen luchtbel zat, nog hetzelfde.
thermostaat vervangen, radiator gecontroleerd en doorgespoeld, waterpomp weer los gemaakt om te kijken of deze niet kapot was, weer gevacumeerd en gevuld.
nog steeds hetzelfde probleem. de signaaldraad van de sensor loopt naar kamer 7 van de computer, de breekbout van de computer verwijderd (monnikenwerk)
en weerstand gemeten. ook goed. de sensor gemeten bij 20 graden moet die zo`n 34000 Ohm aangeven en bij 85/90 graden 1300 Ohm klopt ook.
nu lees ik op een aantal soort gelijke problemen om een weerstand van 320 Ohm tussen de signaaldraad te solderen, dit schijnt te helpen. dit heb ik nog niet gedaan.
ook zou het kunnen zijn dat de tempmeter in de cockpit niet goed is. maar deze reageerd op het signaal wat hij krijgt?
Wie kan me hier duidelijkheid in geven?
heb intussen al zo`n 3000 km gereden met het stekkertje van de sensor los, gaat allemaal goed maar ik wil graag alles in orde hebben ;)

bvd grts Jean

Jean le Blanc 0

10 jaar

heb intussen een weerstand tussen de signaaldraad gesoldeerd, probleem opgelost.
bedankt voor de vele reaktie`s :(
mag voor mij een slotje op

Jean le Blanc 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.