ik heb onlangs 2 verstuivers vervangen, andere 2 waren geraakt. nu mijn probleem is als ik mijn auto start dan draait die precies gelijk een tractor en tijdens het rijden houd die zich soms een beetje in, precies of je zo lichtjes op je rem duwt. Heeft er iemand raad? focuske
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je ze zelf vervangen
nee garagist en die zijn ingeleerd
17 jaar
ga gewoon terug want het is niet goed misschien hebben ze een foutje met inleren gemaakt want je moet per verstuiver 16 cijfers of letters in voeren
ok, ga ik morgen laten kijken dan, bedankt focuske
17 jaar
ok, ga ik morgen laten kijken dan, bedankt focuske
17 jaar
de auto is gisteren toen ik van het werk terug kwam uitgevallen. voor dat de auto uitviel maakte hij precies een ratelend (snel tikkend) geluid. auto daarna niet meer te starten, de motor draait rond maar slaat niet aan. wat kan het zijn groetjes focuske
17 jaar
hoeveel km heb je?
waarschijnlijk nog een verstuiver stuk.
laten uitlezen brengt meestal wel oorzaak aan het ligt. maar als je nog een verstuiver stuk zou ik toch maar eens brandstof filter ook laten vervangen.
17 jaar
ik heb bijna 137000 km, de dieselfilter is ook al vervangen.
17 jaar
ik heb mijn auto de vrijdag terug gehad na 3 weken. ik heb een auto binnen gebracht en ik krijg een tractor in de plaats en na 3 dagen terug problemen! ik heb daar maar eventjes 1060euro voor moeten betalen en nu staat hij weer in de ford garage, waar zijn we in godsnaam mee bezig! als het nog eens zoveel kost mag hem de auto houden want dat is die auto nog niet meer waard. focuske
17 jaar
graag reactie van de professionals, ik heb 6 weken geleden 2 verstuivers laten vervangen, na 3 dagen auto weer kapot, andere 2 verstuivers kapot. nu vandaag staat de auto nog steeds in de garage, altijd gezegd scheeld niks aan de hoge druk pomp ,de garagist heeft dus testrit gemaakt met de auto, alle 4 de verstuivers kapot, nu had hij ze weer vervangen en weer een testrit gemaakt en ge kunt het al raden, inderdaad ja weer de 4 verstuivers kapot, nu hebben ze toch eens na 6 weken het eens in hun hoofd gekregen om de bak er eens onder uit te nemen, resultaat vijlsel in de bak dus met andere woorden pomp kapot. vandaag naar de garage geweest voor uitleg en krijg ik een rekening voorgeschoteld van 3000euro en er is niks aan de auto gemaakt alleen maar kapot gemaakt, nu zegt de garagist dat ik die verstuivers wat ZIJ hebben kapot gereden dat ik die ook MOET betalen, is dit nu nog normaal, graag reactie van de professionals
17 jaar
graag reactie van de professionals, ik heb 6 weken geleden 2 verstuivers laten vervangen, na 3 dagen auto weer kapot, andere 2 verstuivers kapot. nu vandaag staat de auto nog steeds in de garage, altijd gezegd scheeld niks aan de hoge druk pomp ,de garagist heeft dus testrit gemaakt met de auto, alle 4 de verstuivers kapot, nu had hij ze weer vervangen en weer een testrit gemaakt en ge kunt het al raden, inderdaad ja weer de 4 verstuivers kapot, nu hebben ze toch eens na 6 weken het eens in hun hoofd gekregen om de bak er eens onder uit te nemen, resultaat vijlsel in de bak dus met andere woorden pomp kapot. vandaag naar de garage geweest voor uitleg en krijg ik een rekening voorgeschoteld van 3000euro en er is niks aan de auto gemaakt alleen maar kapot gemaakt, nu zegt de garagist dat ik die verstuivers wat ZIJ hebben kapot gereden dat ik die ook MOET betalen, is dit nu nog normaal, graag reactie van de professionals
17 jaar
Verstuiver lek test doen met potjes eraan, hierdoor kan je zien hoeveel retourbrandstof ze produceren en welke precies defect zijn.
Hogedrukpomp komt niet zo vaak voor, is wel het laatste wat je gaat vervangen.
Let er wel op dat als je de verstuivers vervangt, ook de inspuitleidingen gaat vervangen, doe je dit niet heb je grote kans de de verstuiver weer defect raakt door miniskuul slijpsel.
Alttijd een nieuw filter monteren ORGINEEL!! geen fram oid.
Als je de tank er onder weg haalt vind je altijd wel wat slijpsel.
Pomp kun je testen door stekker brandstof doseerklep los te halen (bruine stekker pomp) en stekkers verstuivers los.
Dan met de testkast de brandstofdruk aflezen tijdens het starten, deze zal ongeveer 1800bar zijn.
En wat het aanslaan betreft controleer de nokkenas positie sensor maar goed, deze geven wel eens problemen, dan wil de wagen niet aanslaan.
suc6
merci postie voor je reactie maar mijn probleem is nu dat ik 3000euro moet betalen voor die auto en er is niks gemaakt, zij hebben die verstuivers in de garage gestoken en zij hebben daar een testrit mee gemaakt en die verstuivers kapot gereden tot 2maal toe en nu kan ik dat allemaal gaan betalen, dat kan toch niet he
groetjes focuske
17 jaar
Nee tuurlijk niet, je klacht is gebleven en de reparatie heeft niets geholpen, wettelijk hoef je niets te betalen omdat de reparatie niet aan je verwachtingen heeft voldaan.
Dat de garage een verkeerde diagnose doet is toch niet jouw probleem?? Dat is het probleem van de garage die gewoon te weinig kennis van het product hebben en maar een beetje aanklooien.
Is het een officiele dealer??
merci postie voor je reactie, dat is een officiele ford garage doumen noemt die maar die ligt een belgie bij ons
en die man zegt dat ik die moet betalen, mijn auto heeft die kapot gemaakt zegt die want als dat een fout was van ford dan was dat onder garantie en nu niet. ik heb een vraagje voor u postie want ik zie dat jij veel kennis hebt van ford, als mijn hogedruk pomp kapot aan het gaan of kapot was geeft die dan geen foutmelding op de computer en weet jij niet toevallig wat die code is
groetjes focuske
17 jaar
Meestal is het de code p1211 en p0251.
Dit duid meestal op een kapotte verstuiver, zoals ik al zei, een kapotte pomp komt niet heel vaak voor.
Met test aparatuur wijst diet vaak richting de pomp, maar is vaak niet zo.
Wat is er eigenlijk allemaal vervangen???
eerst waren er 2 verstuivers vervangen, toen 3 dagen later die andere 2. toen heeft de garage testrit gemaakt heeft die die 4 verstuivers kapot gereden, toen weer 4 nieuwe gestoken en met een testrit weer die 4 verstuivers kapot gereden, nu 4 verstuivers vervangen en nu blijkt de pomp kapot te zijn,dieselfilter was ook vervangen geweest. eerst zij de garagist tegen mijn vriedin de maandag dat de dieselbak eronderuit is geweest en de leidingen zijn zuiver gemaakt en niks vuil hadden gevonden, diesel van de pomp afgetapt en daar zat ook geen vuil in en dan nu vrijdag krijg ik te horen dat er slijpsel in de dieselbak zat, begrijp er niks meer van. zo ik moet even weg postie, ik zal seffens eens komen kijken als je gereageerd hebt en laat ik je terug iets weten
groetjes focuske
17 jaar
Staan er ook inspuitleidingen op de factuur??
Als ie dat niet doet krijg je ook zulke problemen
Zoniet heeft de garage ze niet conform de eisen van Ford vervangen..
dat had hij allemaal niet gedaan, hij had niks van leidingen vervangen. de vrijdag toen ik daar was zei hij dat de pomp ook vervangen moest worden en dan zullen we de leidingen ook moet vervangen zei hij, had hij dit eerder gedaan dan was die pomp misschien niet kapot geweest en had ik niet zolang zonder auto gezeten
groetjes focuske
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar