Bij accelereren boven de 3000 toeren én een snelheid boven de 120 km per uur valt het vermogen geheel weg. Bij intrappen gaspedaal lopen de toeren gewoon op naar 3000-4000 maar geen vermogen meer, lijkt zelfs alsof er dan (op de motor?) geremd wordt. Iemand bekend met dit probleem? Diesel automaat 1.6 TDCI uit 2006!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Enige jaren geleden heb ik dit ook gehad met mijn C max diesel 1,6 in Frankrijk.
Het euvel is in Nederland verholpen.
De zgn B klep bleef hangen en daardoor geen vermogen meer.
Vraag mij niet wat de B klep is of waar hij zit, maar zal hier of elders best een antwoord op te vinden zijn.
Succes
Verderop in het forum zie ik ook hetzelfde euvel terugkkomen en daar heeft men het over de EGR klep.
7 jaar
Wat precies bedoel je met "valt het vermogen geheel weg" en " lijkt zelfs alsof er dan (op de motor?) geremd wordt".
Bedoel je dat de auto niet meer harder gaat rijden, terwijl de motor-toeren wel oplopen?
Zo ja, dan slipt de automatische bak en zit daar het probleem en niet in je motor.
@oldford. Gas geven heeft geen zin (behalve dan dat de toeren wel op het gas reageren) maar accelereren zit er niet meer in, de snelheid loopt terug naar 0 (ik start opnieuw en dan kan ik weer rijden). Ik moet wel boven de 120 rijden anders doet het euvel zich niet voor.
@Gerard 444 die EGR klep zie ik veelvuldig langs komen, echter lost dit in veel gevallen het probleem niet op, vandaar dat ik meer info zoek. Zou die B-klep de EGR-klep zijn?
7 jaar
Je bedoelt dat je echt tot stilstand komt en dan opnieuw moet starten?
Dat kan tot gevaarlijke situaties leiden (kop-staart aanrijding) op de snelweg als het pas boven de 120 gebeurt.
Ik zou daar niet mee doorrijden en als je toch besluit nog te rijden dan niet meer de snelweg op.
Nogmaals je probleem zit in de automatische versnellingsbak, niet in de EGR-klep van de motor.
Ik zou zo snel mogelijk een specialist in de reparatie van automatische versnellingsbakken opzoeken.
@oldford, ja dus das op de vluchtstrook uitrijden en dan opnieuw starten. Das zeker een kostbare reparatie zo'n versnellingsbak? Gezien de leeftijd van de auto...
7 jaar
Valt nu het vermogen weg of de aandrijving?
Welke bak is het? De VCT of de 4-bak (4f27e).
Bij de 4-bak heb ik zelf het probleem gehad dat als hij bij hogere snelheden (100+) in de kickdown ging, hij ook zn aandrijving verloor.
Dat komt vaker voor door interne lekkage (lees oliedruk verlies). Daardoor blijft hij niet goed op druk. Met gevolg verbrande rembanden en frictieplaten. Een bijkomend symptoom is vaak een paar seconde vertraging als je in stilstand van N naar D schakeld.
Ben zelf bij Autrans geweest, kost wat maar hij rijd weer als nieuw.
7 jaar
Nog even overlegd met hubby, de aandrijving valt weg. Het is een traploze automaat.
7 jaar
Een CVT dus, met een defect.
7 jaar
Hm, daar worre we dus niet blij van.....
Geen idee of er enkele seconden tusen N en D zitten. Ga alleen van P naar D en naar R.... Ow wacht, alleen in de wasmachine staat ie in de N, maar dan let ik er niet op want dan moet ik van dat rollerding af voordat er een audi of zo tegen mij aan zit en ik rausch sowieso niet door de standen heen.
Ik denk dat ik maar eens naar een andere auto ga omzien... de lijst met dure problemen wordt mij te lang
Bedankt voor de info allen.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar