Hallo allemaal,
Afgelopen week op keuring geweest met de Ka van mijn vriendin; afgekeurd op wiellager linksachter en een remkrachtverschil voor van 50%.
Het remkrachtverschil heb ik door het vervangen van de remcilinder rechtsvoor opgelost.
Ook het vervangen van het wiellager was geen probleem. alleen.... Ik weet dat het lager normaliter vastgezet moet worden met een bepaald moment en vervolgens geborgt dient te worden (splitpen of "inslagmoer").
Alleen heb ik bij deze Ka geen van beide aangetroffen, ook zat de bout bij demontage ontzettend vast.
Ik heb hem dus tijdelijk maar stevig vastgezet.
Iemand een idee hoe dit bij de Ka moet?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De moer die gebruikt bij het lager bestaat uit een aantal platte moertjes. Dit is een zelfborgende moer. Naafmoer moet met 235Nm vast.
Hoe werkt dit dan met die moeren, heb ik nog nooit gezien...
16 jaar
[quote=Philippefeij]Hoe werkt dit dan met die moeren, heb ik nog nooit gezien...[/quote]
Door die verchillende laagjes metaal in de moer (pack moer) onstaat een zelfborgend effect. deze moer mag je meestal 3X gebruiken (dit moet je dus wel merken op de rand van de moer).
Suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar