close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort: Zeer moeilijk aanslaan en heel veel rookontwikkeling

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 TDI

Hallo iedereen,
Ik heb het volgende probleem: Distributieriem gebroken. Ik heb hier een andere moter ingezet omdat ik deze zeer geschikt kon aanschaffen en dit goedkoper is dan de cil.kop te repareren.

moter omgezet maar als ik de auto nu start duurt het onvoorstelbaar lang om aan te slaan en zeer veel rook.
Als de moter dan aanslaat gaat dit gepaard met een oplopend toerental om vervolgens weer uit te vallen na herhaaldelijk proberen zal de moterblijven lopen. Als de moter eindelijk een stabiel toerental heeft zal de vervroeging de pomp bij regelen resulterend in een galoperend toerental. Dit alles nog steeds met veel rook.
Als je vervolgens met de auto gaat rijden is er totaal geen vermogen en weer veel rook.

De pomp heb ik gemonteerd met het daarvoor bestemde gereedschap.
Een stift in het carter en de krukas hier tegen aandraaien, de pomp een 6mm boutje onderin en een platte plaat achterin de nokkenas.

Het doet me denken aan lucht maar, alle denkbare punten heb ik al gecontroleerd en eventueel aangepast.

Heeft iemand een idee?

Geplaatst door

raymond9336 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer de klepspeling eens.

paulmichiel 0
badge

18 jaar

De moter heb ik goed lopend gekocht.
Maar ik zal het even checken.

raymond9336 0
badge

18 jaar

eerst controleren of er geen lucht naar de pomp gaat met een doorzichtige slang want de opvoerpompjes gaan vaak kapot en tevens de fitz klep controleren of hij een lang tikkend geluid maakt

ros10476 0
badge

18 jaar

Probleem is al opgelost.
Ik had het verkeerde afstelpunt op de pomp te pakken.
Het bleek dat er 2 verschillende afstelpunten op de pomp zaten welke ik niet gezien had.
Bijna 180 graden verschil vind het nog knap dat de moter gelopen heeft. maar ja als er eenmaal brandstof is.
In elk geval bedankt voor het meedenken

groeten Raymond

raymond9336 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.