Sinds een aantal maanden doet zich het volgende probleem voor:
Zekering nummer 11 (volgens het boekje van de ven) brand elke keer door, plastic smelt gewoon weg.
Hierna valt de auto stil als je rijdend bent op dat moment en start ook niet meer, als je nog weg moet start hij uberhaupt niet.
Op de een of andere manier zit de brandstoftoevoer daar dus ook mee gekoppeld ???
Hij krijgt geen benzine meer als de zekering eruit klapt.
Als er een nieuwe zekering in gaat is het probleem weer (tijdelijk) opgelost en kan men weer verder.
Bij weinig gebruik van de blower (hooguit stand 1) gaat de zekering een redelijke tijd (paar weken) mee.
Maar het lekkere (warme) weer komt eraan, en een blower op 2 of 3 zetten is dan geen overbodige luxe.
Alleen is het niet prettig om elke dag of zelfs meerdere malen per dag de zekering te moeten switchen, zeker niet leuk als hij stil valt in het drukke verkeer op een kruising of dergelijke....
Heeft iemand enig idee waar dit probleem vandaan komt en hoe dit op te lossen is.
Ik hoop dat de gouden tip ertussen gaat zitten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt als een blower die bijna vaststaat en te veel stroom trekt.
De gemonteerde zekering heeft de voorgeschreven waarde (instruktieboekje of deksel zekeringkast)?
Niet zwaarder monteren maar ook niet lichter, want dan gaan ze ook kapot.
Als het de goede zekering is, ben ik bang dat je de blower-motor moet vervangen.
Voorgeschreven is 20Amp, maar inderdaad of het nu gelijk zwaarder of lichter is, ze klappen er allemaal uit.
Maar klopt het wel dat dat gekoppeld zit met mijn brandstoftoevoer dan????
En is zoiets van de sloop of dergelijke te halen, heb geen idee van het kostenplaatje...
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar