We hebben de accubak gelast want er kwam nogal wat water bij de passagierskant naar binnen We moesten e.e.a. van de kachel demonteren om er goed bij te kunnen, was een deel onder de kachel verrot. We hebben de auto rijdend naar de lasser gebracht. Die heeft de auto daarna nog 2 keer gestart en verplaatst. Na het lassen heeft de auto met de accu niet aangesloten buiten een dag of 4 stilgestaan. vanavond wilden we de auto ophalen en........alle elektra werkt maar het lampje v.d. startonderbreker onder het klokje knippert niet, niet bij aangezet contact en niet bij uit contact. Startbooster op de accu gezet maar dat maakte niets uit. We horen de brandstofpomp NIET zoemen.
Wat is de volgende stap? Startblokkeringsrelais opsporen? heeft de computer, die toch rv zit, water gekregen?
wie herkent dit probleem
Frank,
die toch best wel veel autotechnische kennis heeft(IVA) maar hier ff niet uitkomt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
accu polen met lassen er op laten zitten? en geen piek spannings beveiliger gebruikt?
Zitten wel alle draadjes aangesloten, wellicht dat 1 van de kleine draadjes vergeten is, komt wel vaker voor.
Of accu is stuk.
Suc6
nee accu is uit de auto geweest, is door een goeie lasser/technicus aan de auto gelast, geen beginner. De accu is getest en die is goed, alle accessoires doen het, koplampen verwarmingaanjager knipperlichten etc. Ook als het contact uit is knippert het startblokkeringsledje niet. Op contactstand gaat het ook niet aan. Airbaglampje doet het wel alleen de benzinepomp hoor je niet(ook niet een heeeel klein beetje). Als je de cs omdraait gebeurt er niets ook geen klik van het startrelais. We denken da thet echt in de startonderbreking moet zitten maar waar begin je?
frank
14 jaar
ligt er niet heel toevallig ergens een zekering uit?
Ford heeft nogal de neiging die dingen overal te verstoppen.
14 jaar
controleer toch zeker even zekering 16 (20A) deze zou volgens het schema voor het relais van de startonderbreking en eveneens voor de voeding van de brandstofpomprelais zijn.
alle zekeringen zijn gecontroleerd en goed, we hebben het startblokkeringsrelais uitgewisseld met een andere en dat maakte geen verschil. We hebben de ecu uitgewisseld met 2 andere en dat maakte ook geen verschil. Is er een mogelijkheid om de startblokkering te omzeilen?
Frank
14 jaar
pats omzeilen is naar mijn denken nogal vrij ingewikkeld omdat dit ook via pcm geregeld word.
is er spanning op stekker 1 en 3 van het relais startblokkering
bij losgemaakt zekeringskast zit links bovenaan 3 spanningstoevoeren. net daaronder zit het relais.
de pcm legt het relais aan de massa.
is t probleem inmiddels opgelost???
ik zelf had eens een ford courrier met t zelfde euvel
ik reed erin,zette m neer en toen ik m daarna wilde startten nix meer
brande ook t lampje van de startonderbreking niet meer
het probleem zat m bij mij links achter een kap waar ook de pedalen zitten
daar zat een stekker die van de startonderbreking was
en door t bewegen met je linkervoet was deze los gegaan
in mekaar gelkikt ,lampje deed t weer en starten maar
groejes hans
14 jaar
probleem is nog niet opgelost. Maar inmiddels zijn we er wel achter dat de ecu uitgefikt schijnt te zijn, volgens een kennis van me die met de auto bezig is. Ze gaan dus de ecu uitwisselen en dan verder kijken.
Frank
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar