Ford Rs 2000: co veeel te hoog. 7 co .Slecht stationair draaien

Brandstof: Benzine, Motorcode: 2000i 16v

Hallo
Mijn escort rs 2000 van 96 zijn co is veel te hoog.Hij verzuipt letterlijk op rolantie.
Hij heeft wel een lpi instalatie.En er zitten andere nokkenassen+drukregelaar in.
Voor dat jullie de oorzaak hier gaan aan wijten.De lpi en nokkenassen zaten er al 3 jaar in voordat de problemen zijn begonnen.
De wagen is heel goed onderhouden.

Mijn vermoedens gaan uit naar het motorstuurapparaat.
Heeft iemand een idee hoe ik de wagen kan uitlezen?
Gaat dit nog met knippercode's?
En hoe moet men dit doen.
Ben zelf al 6 jaar mekanieker bij opel.

alle hulp is welkom.

mvg alexander

alexander rs

Geplaatst door alexander rs (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

wheels01 (0) PRO, 13 jaar geleden

hoi alex,

CO te hoog op beide brandstoffen?

beide systemen zouden volgens mij lambdageregeld moeten zijn..
check je lambda-sonde.

ratdraaier (0), 13 jaar geleden

het zou ook de bedrading van de lambdasone kunnen zijn te veel overgangsweerstand oid

wouterb (0) PRO, 13 jaar geleden

Probeer de beide stekkers van de lambda sondes eens te wisselen. Het komt bij de rs jes wel eens voor dat een van de 2 lambda sensors kapot is of ze zijn verwisseld. Controleer ook vaccuum lekkage onder de injectoren. Deze o-ringen zij meestal lek. Motorstuurapparaat gaat bijna nooit stuk bij deze.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Verwisselen van de stekkers van de voorste lambda-sondes lijkt mij geen goed idee.
Dat levert dan 1 bank op die te arm gaat draaien en de andere bank wordt dan te rijk.
Een beetje slimme software (en Ford heeft die) zet dan ook nog een een foutcode.

wouterb (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=oldford]Verwisselen van de stekkers van de voorste lambda-sondes lijkt mij geen goed idee.
Dat levert dan 1 bank op die te arm gaat draaien en de andere bank wordt dan te rijk.
Een beetje slimme software (en Ford heeft die) zet dan ook nog een een foutcode.[/quote]
Het is ook geen goed idee mar we hebben al meerdere RS2000 hier gehad waarbij de stekkers verwisseld waren of zelfs de hel sensor verwisseld was in de pijp.
Dit geeft ook geen foutcode.

alexander rs (0) PRO, 13 jaar geleden

Hallo

Ik heb de wagen gisteren nog eens gestart.(De wagen heeft 1 jaar stilgestaan door het co probleem)
Nu starte de wagen zeer goed.Het rare is dat de wagen zeer mooi stationair draait.En volgens mij is de co nu ook goed??!!
Hij stinkt niet meer ?Hoe kan dit nu?
De wagen heeft wel 1 jaar droog gestaan.
Mss ergen vocht op de kabels/stekkers gekomen,en nu opgedroogd?
De co is "was" slecht op zowel lpg als benzine.
Nu mijn vrees is,een auto hersteld zijn eigen niet.Dus dit gaat zowiezo terug komen.
Dus het beste wat ik kan doen is lamda sensoren vervangen,en dichtingen injecteurs vervangen.
Zijn deze dichtingen nog appart te verkrijgen?Want ford zijn parts strategie is ook alles behalve optimaal.

alvast bedankt voor jullie reactie's

mvg alexander

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.