close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort: Zetec: Spanning injectoren 8.5 volt (slaat niet aan)

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: Zetec 1.6

Auto wil niet aanslaan (startmotor draait goed rond, accu is goed).

Bij contact aan staat er slechts 8.5 v op de injectoren (gemeten tussen injector en massa accu). Is dit normaal?
(Vraagbaak geeft aan dat dit minimaal 10 Volt dient te zijn, daarnaast staat op de Bobine ongeveer 11 Volt vonkt goed en is de compressie ook OK).

Zou iemand dit kunnen checken op zijn Escort? Dit is ook makkelijk te meten op verschillende sensoren die in dezelfde groep zitten zoals bijv op de MAF (luchtinlaat sensor). Deze is bij mij dan ook 8.5 Volt.

In de zekeringkast meet ik op de overeenkomende zekering ook slechts 8.5 Volt.
- Zekeringkast heb ik eruit gehaald en opengemaakt: Alle soldeerpunten zagen er nog keurig uit.

Maaaar, maak ik vervolgens de lamdasonde los; dan meet ik in een keer 10 Volt en kan ik de auto ook starten. Een andere Lamdasone geeft hetzelfde effect, dus aan de LamdaSonde licht het niet.

Tja, wie weet raad......

(Tevens alle sensoren nog doorgemeten zoals beschreven in AutodataCDA --> Allemaal goed.)

Alvast erg bedankt,

Bart

Geplaatst door

bartvdh (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Injectoren en luchtmassameter en lambdasonde werken allemaal op accu spanning - of te wel hetzelfde als je meet bij de bobine.
Verwarming van lambda-sonde lust wel wat stroom, dus als je die los haalt kan het voltage wel omhoog gaan.
Wijst allemaal op een contact-probleem. Zekering? Zekeringenkast? Relais?

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=oldford]Injectoren en luchtmassameter en lambdasonde werken allemaal op accu spanning - of te wel hetzelfde als je meet bij de bobine.
Verwarming van lambda-sonde lust wel wat stroom, dus als je die los haalt kan het voltage wel omhoog gaan.
Wijst allemaal op een contact-probleem. Zekering? Zekeringenkast? Relais?[/quote]
Welke relais hoort bij de injectoren (nummer/kleur)?
Waar zit het relais?

- Zekering -> OK
- Zekering kast -> lijkt OK
- Relais -> Nog niet gecheckd. Welke relais is het?

bartvdh 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.