Ford Escort: zware koppeling

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 18 XR3I

Als ik mijn koppelingspedaal induw gaat hij zwaar Volgens de garage is de koppelingsplaat verhard en moet vervangen worden Heeft iemand een idee wat dat gaat kosten ongeveer Is het veel werk?

cabrioman

Geplaatst door cabrioman (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Santa (0), 16 jaar geleden

Het zwaar intrappen van een koppeling heeft geen bliksem te maken met de koppelingsPLAAT.....!

De koppelingsplaat zit tussen de drukgroep en het vliegwiel.

Bij het intrappen van het koppelingspedaal drukt het druklager tegen de vingers van de drukgroep waarop deze vervormd en zo "ontkoppelt".

Heeft de auto dit "plotseling" gekregen of heeft hij dit altijd al gehad?
Bij de ene auto gaat de koppeling nu eenmaal zwaarder dan bij de andere.
Indien de bediening nog via een kabel verloopt, zou ik die eerst verdenken en bekijken en evt. smeren (indien hij niet is ingesleten...)
Ook de draaipunten van je koppelingspedaal smeren.

De koppeling kun je altijd nog vervangen.

Postie (0) PRO, 16 jaar geleden

Als de koppelling bijna versleten is dan gaat ie ook erg zwaar trappen, kan zeker wel een slijtage zijn.

Santa (0), 16 jaar geleden

[quote=Postie]Als de koppelling bijna versleten is dan gaat ie ook erg zwaar trappen, kan zeker wel een slijtage zijn.[/quote]
Leg dat dan eens uit?

De koppelingsPLAAT vervormt niet bij het intrappen, de DRUKGROEP wel..................

sytze (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Santa][quote=Postie]Als de koppelling bijna versleten is dan gaat ie ook erg zwaar trappen, kan zeker wel een slijtage zijn.[/quote]
Leg dat dan eens uit?

De koppelingsPLAAT vervormt niet bij het intrappen, de DRUKGROEP wel..................[/quote]
Het is natuurlijk niet de plaat die zwaar indrukken van de koppeling veroorzaakt, maar dat is de drukgroep.
Soms doordat men zo slim is om enkel de plaat te vernieuwen en de drukgroep een 2e leven trachten te geven.
En dat kan dus niet want als je dan halverwege de levensduur van de nieuwe plaat bent is de drukgroep niet meer vrij te trappen....tenminste niet met 1 been.

Sytze

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.