auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Honda Jazz: 1.2 DSi koud uitvallen

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: L12A1, Motorinhoud (cc): 1200

Hallo Hans, zou je mij willen helpen met de positie van de koelvloeistof temperatuurzender, ik kan deze niet vinden. Het is nogal krap onder de kap, aangezien er ook nog een lpg installatie in de auto is gepropt.

Geplaatst door

Erwin2907 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,

Sinds kort heb ik een 1.2 DSI Jazz, het type met 2 bougies per cylinder, kilometerstand 140.000. Deze valt koud stil bij het ontkoppelen, echter enkel de eerste 200 meter, daarna gaat het goed.
Zijn er specifieke problemen met dit blokje of kan ik het beste starten met kleppen stellen?

Alvast dank

Erwin2907 0

8 jaar

Koelvloeistof temperatuur sensor waarschijnlijk defect....
even meten met een multimeter op standje Ohm....
Bij 20 graden moet dat +/- 2723 Ohm zijn.

Hans4040 1435
badge vip badge

8 jaar

Beste Hans,

Bedankt voor je tip, helaas heb ik nog geen gelegenheid gehad de check uit te voeren (moet alles buiten doen, brrrrrrrr).
Wel nog even goed de verschijnselen bekeken. Als ik de auto start draait hij verhoogd op 1400 tpm. Als ik weg rij gaat dat prima, maar als ik dan, al remmend op de motor, de koppeling intrap op ca. 1200 tmp valt het toerental erg ver terug. Hij valt dan net wel/ net niet uit. Als ik eenmaal een meter of 200 gereden heb is dit verschijnsel zoveel minder dat de auto niet meer uitvalt, maar het is er nog wel. Motor valt dan terug naar bijvoorbeeld 700 tpm bij intrappen lkoppeling, waarna hij dan weer terug regelt naar normaal stationair, bijvoorbeeld 900 tpm.

Erwin2907 0

8 jaar

Gasklep reinigen eventueel gasklep dan opnieuw inleren

R_Bakker 0
badge

8 jaar

In de regen en kou sleutelen is toch wat anders dan op een mooie voorjaarsdag....

Maar: dan wel resultaat! De koelvloeistoftemperatuursensor kon ik zo snel niet vinden, de gasklep was gemakkelijker. Deze er tussenuit gepeuterd en er zat een dikke laag afzetting van vuil ter hoogte van de gasklep, rondom, die de doorlaat op stationair behoorlijk smoorde. Deze laag weggepoetst en alles weer gemonteerd en; loopt als een zonnetje en pakt bij het wegrijden veel beter op. Morgenochtend de definitieve test, maar ik denk dat het opgelost is!

Hans en R_Bakker, hartelijk dank voor de hulp!
Morgen meld ik nog even of het probleem echt weg is.

Erwin2907 0

8 jaar

Zo, vanochtend even proef gereden, auto rijdt een stuk beter maar hij valt nog steeds een paar keer uit in de eerste paarhonderd meters. Hoe kan ik de gaskleppositie calibreren? Is hiervoor een handeling of moet dat met de computer? Ik las ergens de accu los voor een bepaalde tijd en dat starten en op 3000 top houden tot fans aanslaan. Maar weet niet of dit op deze auto van toepassing is

Erwin2907 0

8 jaar

Zojuist een handmatige inleerprocedure uitgeprobeerd die ik op internet vond;

Accu 20 min. los
Auto starten, op 3000 tpm houden en fans 3 x in en af laten slaan
5 minuten stationair laten lopen

morgenochtend kijken of er resultaat is....

Erwin2907 0

8 jaar

Hallo,

Het problem was weg na kleppen stellen. Bedankt voor het meedenken.

Erwin

Erwin2907 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Jazz of stel zelf een nieuwe vraag.