Honda Accord: 1.8i VTEC S op LPG?

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8i VTEC S

Hallo,

Ik heb een Accord 1.8i VTEC uit 2003 met Prince LPG installatie op het oog. Ik weet alleen niet goed of LPG en deze motor een geschikte combinatie is. Heeft deze motor harde klepzittingen en kan ik in de toekomst problemen verwachten?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Grtz EzMe

EzMe

Geplaatst door EzMe (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Accord? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

italjappie (0), 11 jaar geleden

Niet aan beginnen, klepzetels enz zijn te zwak voor de LPG..of je moet vaak een koprivisie willen uitvoeren.
Zoek een vtec op benzine, de 1.8 is de beste, 136 pk, en qua zuinigheid valt het mee. Of ga voor een 2.2 diesel uit bv 2004, machtige machine.

succes.

marcelw7083 (0), 11 jaar geleden

niet specifiek ervaring met deze motor, wel met een honda 2.0i blok op lpg G3. (rover 620i)
na 225.000 km was ook een koprevisie nodig, daarvoor elke beurt (20 dkm) klepspeling controleren, elke 30 dkm nieuwe bougies
ook nog een brandstofpomp defect gehad, kostbaar geintje.
alles bij elkaar reden om een civic 1.5 vtec-e te kopen, gewoon op benzine.

honda en lpg, dat eerste wel maar samen nooit meer en zeker niet bij hogere km-standen.

ik zou overigens een model accord later nemen, die is lichter en heeft de zuiniger i-vtec motor

Pivavar (50), 11 jaar geleden

Van dit type heeft Honda NL een paar auto's met een gaskop af fabriek laten komen. En die gaan perfect met lpg. Als je een chassisnummer hebt, kan er het e.e.a. uitgezocht worden door een dealer.

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Hoeveel heeft tie gedraaid?.
Staat er meer dan 2 ton op,niet meer aan beginnen.
Dan zijn de eerste kosten een revisie kop.

ovi (0), 11 jaar geleden

[quote=italjappie]Niet aan beginnen, klepzetels enz zijn te zwak voor de LPG..of je moet vaak een koprivisie willen uitvoeren.

Zoek een vtec op benzine,[/quote]
De topic starter schrijft toch dat hij een Vtec 1.8 op het oog heeft en dat is toch een bezine dus begrijp u niet goed?

Lees hier ook van een motor die 225.000 km gelopen heeft en dan een koprevisie nodig heeft! Moest hij enkel op benzine gelopen hebben was de kans ok groot dat het kopje eens een revisie nodig had dus ook weer niks alarmerend!

Rij zelf al bijna 30 jaar met de meeste van mijn auto's op LPG dus wel al wat goede maar ook slechte ervaringen!

Ik heb jaren met een Rover 600 gereden met Honda motor op LPG dus geen enkel probleem! Wel de 1800cc Honda motor zonder Vtec!
Vroeger ook nog met en oude Honda Shuttle gereden op LPG. Dit was dus een oude Honda 1400cc met 12 klepjes en ook hier nooit problemen mee gehad dus volgens mij doet Honda het prima op LPG.

Wel zorgen dat er een deftige LPG installatie instaat want niet elk systeem werk goed op elke motor en dat in juist het grote probleem waardoor mensen soms klagen over een bepaalde auto die slecht op LPG zou rijden of hierdoor motor schade krijgt!

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Ivo,de TS schrijft dat tie een 1.8 Vtec uit 2003 met een prins lpg installatie op het oog heeft.
Dus een niet op benzine.
Daarbij word er altijd over auto´s uit het verleden op lpg gepraat,dat waren totaal andere auto´s dan de moderne auto van nu.
Daar komt bij dat het prima gaat in de meeste gevallen op lpg,maar daar zou ik wel een paar regels mee in acht nemen.
In ieder geval jong kopen met weinig km´s op de teller,het liefst een origineel benzine exemplaar met een halve ton erop.
Daar lpg inzetten en er dan 2 ton bij opzetten en daarna voor dat de ellende begint een grote schop geven.
Een lpg auto kopen met al 2 ton erop moet je niet meer aan beginnen,9 van de 10 keer worden ze weggedaan omdat de kleppen uit gesteld zijn,dat zijn je eerste kosten.
Je koopt toch geen andere auto om gelijk geld uit te gaan geven of te gaan sleutelen.
Kijk,als je het zelf kan zijn de kosten nog in de hand te houden,maar zodra een garage een kop moet lichten ben je maar zo 2500 euro verder.
Heeft zo´n auto er een ton op staan op lpg is het een goede koop,maar begin niet aan die exemplaren met veel km´s,bespaar je die ellende.

EzMe (0), 11 jaar geleden

Allen,

Dank voor jullie reacties. Op dit moment heb ik nog een Accord Coupe uit 1997 op LPG met bijna 400.000 km op de teller. Ik ben er dus van overtuigd dat er Honda's zijn die het erg goed doen op LPG en aangezien me dit zeer goed is bevallen kijk ik bij het zoeken naar een nieuwe auto eerst weer in de Honda stal. Ik ben daarom specifiek benieuwd naar jullie reacties met deze motor. Ik begrijp dat er mensen zijn die wellicht mij van meer informatie kunnen voorzien allen heb ik helaas geen chassisnummer. :/

Inmiddels heb ik ook contact gehad met de Hondadealer. Deze vertelde me dat dit type motor zeer geschik is voor LPG mits handgeschakeld. Daarbij vertelde ze me dat deze auto’s af fabriek ook geschikt zijn voor aardgasgebruik waardoor deze motoren (cilinderkoppen) al aangepast zijn.

Ik vraag me alleen af hoe betrouwbaar deze informatie is... Lastig .. lastig..


//edit
Overigens lees ik hier erg goede ervaringen en hetzelfde wat de Hondadealer me ook vertelde: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?10...

marcelw7083 (0), 11 jaar geleden

het succes van de combinatie honda en lpg hangt ook sterk af van het motortype, de 1,6i in de oude civics doet het beter dan de 2.3i bijvoorbeeld.
de stelling dat na 225.000 km een honda op benzine ook een koprevisie nodig zou hebben is lariekoek, bij een 2.0i (accord/ rover 600) op lpg ben je ergens tussen de 150dkm en 250 dkm aan de beurt voor een koprevisie terwijl dezelfde benzine honda's makkelijk enkele tonnen doen met dezelfde kop waarbij kleppen stellen nauwelijks nodig is.
Stellingen dat een motor het goed doet op lpg zijn leuk, maar ik stel mezelf daarbij ook de vraag voor hoelang ?
er rijdt in nederland een civic op lpg rond met 8 ton op de teller, maar die heeft al de derde kop..................

Vanwege eerdere ervaringen met mijn rover 600 en vanwege het vtec systeem zou ik deze auto niet op lpg zetten, als benzine rijden vanwege veel km's met deze auto geen optie is zou ik een civic nemen of zoals genoemd het zuiniger latere type.

Wat zijn de te verwachten jaarkilometrages, beneden de 20.000 km hoef je niet eens aan lpg te denken (anders verdien je de hogere vaste lasten (accord 2003 is zwaar !!) en niet te vergeten de bijkomende kosten niet terug)
Door de huidige vtec systemen zijn de motoren zuiniger geworden, met name de accord profiteert daarvan.
Als je toevallig een knappe civic 97-2001 tegenkomt met 1.5 vtec-e motor en niet teveel km's...........dat is een overweging waard.

ps mijn huidige auto is een civic 1.6i 5deurs uit 2002, daarmee haal ik +- 1:15 gewoon op benzine en met +-15000 km/jr blijven de kosten binnen te perken (de herrie in de auto is wat minder ;-) )
mijn vorige civic 1.5 vtec-e deed makkelijk 1:17, dan denk je echt niet meer aan lpg rijden

Pivavar (50), 11 jaar geleden

Kenteken, mits orgineel nl- auto is ook genoeg. Dealer kan dan wel het chassisnummer vinden.

EzMe (0), 11 jaar geleden

Pivavar, het kenteken = 63 LH LT
Alvast bedankt!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.