Honda Accord: defecte verwarming lambda

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2L

bij 1 v.d lambasondes .nl: de eerste is de functie verwarming defect ,verder werkt hij goed en emissie e.d is ook goed,
echter het motor storings lampje brand er constant door,zodoende kun je een grote storing missen.

Is het tet vertrouwen om er een universele lambda in te steken ,prijs van originele is vrij fors.
denk zelf aan wel een betere soort zoals die van bosch of zijn de goedkopere ook te vertrouwen??

Verder denk ik aan eventueel de twee draden voor de functie verwarmen door te knippen en er een weerstand tussen te steken,
zou dit kunnen , zou dan lampje uit gaan? of is de functie verwarmen te belangrijk om uit te schakelen??

mvgr marc

dupl-u-21909-5dd1491def207+jonkers

Geplaatst door dupl-u-21909-5dd1491def207+jonkers (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Accord? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 11 jaar geleden

Als je zorgt dat alle draden correct en degelijk aangesloten worden kun je gerust een universele lambdasonde (laten) monteren. Maak gebruik van de originele stekker van de oude lambda sonde knip de draden door en soldeer die aan de nieuwe. Het beste kun je zorgen dat elke verbinding een stuk opschuift tov een ander.
Zorg dat je een lambda sonde koopt welke volgens de fabrikant ervan geschikt is voor deze Honda.

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Doe jezelf, je motor, je katalysator, het milieu en uiteindelijk je bankrekening een plezier en monteer een originele sensor als die defect is. Er is natuurlijk altijd nog de mogelijkheid dat er iets mis is met de bedrading of zelfs de ecu.

dupl-u-21909-5dd1491def207+jonkers (0), 11 jaar geleden

Valt het goed en veilig te meten of er spanning op komt ?

cor van jaarsveld (0) PRO, 11 jaar geleden

Met een liefts digitale voltmeter kun je de lamdsonde op werking controleren. de spanning moet met draaiende en warme motor pendelen tussen bv 0.2 en o.9 volt Als er geen spanning gemeten wordt (en je meet op de goede draad van de sonde) is de lambda sonde waarschijnlijk stuk of hij maakt geen massa... Als de spanning hoog blijft en niet pendelt is er waarschijnlijk een slechte verbindinding naar de ECU.

Ook kan door een overschot aan brandstof (lekkende injecteur of defecte ECU) een constante spanning op de sonde staan bij warme draaiende motor.

Om de sonde sneller goed te laten werken wordt hij meestal verwarmd met 12 volt.. Als de verwarming (om wat voor oorzaak dan ook) defect is? zal de sonde toch wel gaan pendelen als de uitlaatgassen voldoende heet geworden zijn.

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Bij modeljaar 2003 is de kans heel groot dat de voorste sonde een breedband sonde is.
Daar is de verwarming absoluut noodzakelijk voor een goede werking - 750 graden haal je niet zo maar.
Te meten valt er niets meer - in ieder geval niet aan het signaal, dat is in micro-amperes.

dupl-u-21909-5dd1491def207+jonkers (0), 11 jaar geleden

Hallo bedankt voor het antwoordt, ik ga eerst eens meten naar die 12 volt voor de verwarming ,de rest zal wel goed zijn omdat emissie goed is.
maar als je wilt meten aan de stekker en als die waterdicht is gemaakt is het mogelijk dat je langs de buitenkant niet bij contacten kunt komen.
Mag je de stekker dan losmaken om te meten en dan toch starten??

auto is inderdaad type 2003 tot ongeveer 2008 en zal dus een breedband sonde zijn.

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Moderne stekkers kunnen problematisch zijn met meten.
Soms helpt een naald die je langs de afdichting tot aan het contact kunt duwen.

Losmaken en dan de motor starten zal in een hoop gevallen extra foutodes opleveren en weer een brandende lamp.
Je hebt wel een schema nodig om te zien welk van de contacten er nu gemeten moet worden.
Breedband sondes hebben vaak afwijkende kleuren en niet meer de 2 witte draden zoals vroeger.
Alternatief: weerstand meten op de verwarming van de sensor. Moet enkele ohms zijn.
Juiste aantal ohms hangt af van de fabrikant/type van de sensor.

dupl-u-21909-5dd1491def207+jonkers (0), 10 jaar geleden

Hallo misschien kan ik beter opnieuw met dit onderwerp beginnen omdat het al zo lang gelden is,want ik ben gewoon door blijven rijden ,dus zonder de verwarming v.d eerste lambda sonde ,
het geeft geen problemen gegeven niet voor de emmisie enz.

Maar het komt erop neer dat er geen stroom komt voor het verwarmings gedeelte,lambda zelf is goed het verwarmings gedeelte geeft een kleine weerstand .

Waar zou ik dit kunnen zoeken ?? relais/bepaalde zekering in elk geval beschadigde draden kan ik niet direct vinden .

gr marc

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.