Beste lezer,
De abs werkt niet meer op de auto, en het abs lampje blijft branden.
Wat ik tot nu toe zelf geconstateerd hebt is dat vlak na het starten ik de abs pomp hoor brommen en dan weer uit gaat het lampje blijft dan uit,
zodra ik 4 meter heb gereden begint het abs lampje weer te branden.
Heeft iemand een idee waar aan het kan liggen?
Wat ik tot nu toe wel heb geprobeert is de relais eruit halen van de abs en er weer opnieuw insteken dan begint de abs pomp weer te brommen, en gaat het lampje weer uit
totdat ik weer begin met rijden dan gaat het lampje weer branden en werkt de abs ook niet.
Heeft iemand hier een idee over of zelf aan de hand gehad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo D. je hebt een afzonderlijk zekeringkastje (in de motorruimte)voor je abs. check ff de zekeringen die hierin zitten,haal de 15 amp.er voor ong. een halve minuut uit(reset)en probeer t weer.als t lampje na t starten eerst wel uitgaat en pas gaat branden als je min. 15 km. /u rijdt is er hoogstwaarschijnlijk een wielsensor stuk...als pomp bromt zou t ook een modulator kunnnen zijn (niet te hopen) je kunt t uiteindelijk als je er niet uitkomt altijd laten uitlezen bij een dealer....m.vr.gr Geert
en de modulator is iets in de pomp die stuk is?
Er staat verderop bij ons nog een sloop auto dus inprinsiepe kan ik voor weinig een pomp kopen
Maar de pomp bromde ook trouwens nog toen de abs het wel deed.
15 jaar
weet je zeker dat je abs t toen deed of brandde t lampje toen nog niet?...lgs mij kun je voor de zekerheid toch beter ff laten uitlezen dan schaf je geen verkeerde dingen aan
de abs deed het toen de abs pomp bromde, ik heb net de zekering eruit gehad(wat je eerder zei) maar tevergeefs.
Uitlezen heb ik al eens eerder gedaan dat gaat via de boord computer omdat het obd1 is (dmv een paperclip een stekkertje doorlussen) gaat het motormangement lampje knipperen maar knipperde niet.
15 jaar
Heb Je Een Vloeistofreservoir Speciaal Voor Je Abs?dan Zou T Kunnen Dat T Peil Aan De Lage Kant Is.
Als Je De 2-pins Doorverbindt En Je Mm-lampje Gaat Knipperen Betekent T Ook Dat Je N Storing In Je Management Hebt..
Je Kan Ook Nog Even De Stekkerverbindingen(oranje)van Je Sensoren Loskoppelen En Ze Stuk Voor Stuk Doormeten Op Weerstand
Jah de vloeistof is appart van de abs en ik denk dat ie droog loopt omdat ie dat geluid maakt, terwijl niveau goed is.
maar is je abs vloeistof afzonderlijk van je remsystem of is dat op hetzelfde kanaal want ik heb pas
geleden een nieuwe rembooster gemoteerd omdat de oude stuk was gegaan en niet meer remde.
Het MM-lampje knipperde helemaal niet hellaas.
Maar de tip van de oranje stekkertjes ga ik zeker proberen morgen weet je ook welke weerstand ze moeten hebben?
(ik wou je tussentijds wel even bedanken voor je tijd natuurlijk die je erin steekt nu)
15 jaar
geen dank joh...
nee de weerstand weet ik niet,maar als er een erg afwijkt kun je er vanuitgaan dat dat de boosdoener is.
wel ff checken door loshalen van stekkers en tegelijkertijd t wiel draaien
K denk eerlijk gezegd niet dat t in een vd sensoren zit(je moet t wel ff contr. natuurlijk)want een kapotte sensor heeft eigenlijk geen herrie uit de pomp tot gevolg,als je een spec. abs reservoir hebt kun je aan de zijkant zien of t niveau voldoende is (min/max)
bij check met 2-pins en storing in abs moet je abs-lamp de storingscode weergeven,als de storing zich alleen voordoet als je rolt/rijdt zou je kunnen proberen de stekker door te verbinden,gaan rijden en dan kijken of abs lamp de code doorgeeft LET WEL OP DE WEG HE? succes G
Het is nog niet gelukt, maar moet de abs werken voor de apk want hij remt perfect niks mis mee.
15 jaar
[quote=deanex]maar moet de abs werken voor de apk.[/quote]
Ja.
Hallo lezer,
Ik heb het abs probleem laatst opgelost omdat de wagen dan toch een stuk veiliger is.
Alle sensors heb ik (Oranje stekkers) door gemeten en de meest afwijkende stkker gevolgd tot de abs sensor
en vervangen voor een andere abs sensor (bij de sloop) aangezien ik er nu 4 had voor de helft van de prijs van 1 bij de dealer.
Bij mij was rechtsachter stuk, en hoorde dat dit heel vaak voorkomt bij crx vanaf '92 (model '95)
Reden dat ik koos voor doormeten met een multimeter is dat het storings lampje niet altijd aangeeft wat er stuk is, wat dus bij een kennis van mij
ook het geval is.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CRX of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar