Beste Proffesionals,
Ik richt mijn vraag maar even aan een kenners van de honda's. Ik bezit een 1996 Honda accord 2.0i met een denso airco compressor. De airco heeft altijd goed gefunctioneerd maar liep leeg in twee jaar tijd. Nu net voor de zomer wou ik hem even weer afvullen (750 Gram), alles ging prima en de airco functioneerde ook voor 20 min. Des te langer de airco draaid des te warmer word het weer. Direct na het vullen trekt hij hem naar 15 graad (buiten 25 graad) en vervolgens loopt het op totdat zelfs de lage druk leidingen warm worden. De compressor draaid wel volop en de Vin draaid ook volop.
Ik vermoed dat er een verstopping in het systeem zit, aangezien alles wel goed lijkt te functioneren maar er geen koude lucht komt. Het systeem is afgeperst en gevacumeerd, en alles lijkt goed. Na het vullen is op het airco apperaat de lage druk +/- 2 bar en de hoge druk +/- 10 bar.
Hebben jullie dit wel eens mee gemaakt? of hebben jullie enig idee waar ik het in moet zoeken? Ik ben een Renault specialist en heb geen toegang tot honda info, ik weet dus ook niet waar alle onderdelen zitten.
jullie mogen ook jullie reacties mailen naar erik260284@hotmail.com of bellen voor vragen met 0641527393
Bijvoorbaad dank,
Met vriendelijke groet,
Erik van Sloten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
aan de druk te zien zit er geen verstopping,zou hem toch weer leeg zuigen en kijken of er nog 750 gram inzit,en bij het aanslaan van de pomp veranderen dan de drukken?
Beste Harry,
Als ik hem leeg haal geeft hij zeker minder als 750 gram aan op het waeco apperaat, dit heb ik inmiddels al 3 keer geprobeerd. Ik heb eerst ook getwijfeld aan de correctheid van het apparaat. Het apparaat is opnieuw gecalibreerd en getest op andere auto's, daar haalt hij er ook minder uit als dat erin zit. Ik heb dit bij waeco neer gelgd en die verklaren dat de hoeveelheid die je eruit haalt nooit exact is en dat dit kan kloppen aangezien dit apparaat er een schatting van maakt...... Dit vond ik ookal wazig, maar bij andere auto's hebben we nooit geen problemen gehad, dus kom ik weer terug bij de auto.
Als de pomp in slaat schommelt de hoge druk wel wat, tussen de 8 en 10 bar en de lage druk tussen de 2 en 2.5 bar. Het vreemde is dat hij eerst wel even koelt, en dan loopt de temperatuur weer op, de pomp blijft gewoon volop draaien tezamen met de vin maar hij blaast op deze warme dagen gewoon 26 graad uit de roosters.....
Enig idee????
Bvd.
Groet
Erik.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar