Honda Civic: afslaan na 500 meter rijden met koude motor

Bouwjaar: 1994

Ik heb een Honda civic coupe uit het jaar 1994. Mijn probleem is dat als het wat kouder begint te worden de motor elke keer afslaat na ongeveer 500 meter gereden te hebben.

Zowel op lpg als op benzine valt hij dan gewoon uit tijdens het rijden, vooral als je je gas even los laat zoals bij het stoplicht.

Kan het zijn dat er iets schoongemaakt moet worden of is het de ontsteking die niet goed afgesteld staat. Laat het me aub even weten! Alvast bedankt!!

willem12087

Geplaatst door willem12087 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

wiener (0), 19 jaar geleden

Willem,heeft de wagen het probleem als hij koud of warm staat of
koud en warm?
Draaid de wagen goed op choke als hem koud staat?
Kun je de wagen terug starten na dat hij stil is gevallen?

willem12087 (0), 19 jaar geleden

Werner,het probleem is er altijd als ik de motor koud start en dan na ongeveer 500 meter slaat hij af.

Ik krijg hen dan met veel moeite weer aan de praat. Ik moet eigenlijk met de handrem bijremmen om maar mijn voet op het gas te houden

Hij draait in het begin wel goed op de choke maar als die wegvalt, dan loopt de toerenteller direct terug naar nul bij het loslaten van het gas.

gr Willem

wiener (0), 19 jaar geleden

Is het een injectiesysteem of carburator?
Als het een carburator is zou het volgens mij een sproeier kunnen
zijn dat verstop is. (stationair sproeier)
Of carburator is reinigen.
Ofwel de onsteking is nazien.

autoxpert790 (0) PRO, 19 jaar geleden

lambda vervangen

willem12087 (0), 19 jaar geleden

Het is een multipoint injectiesysteem dus aan de carburator kan het niet liggen. Denk je dat het de ontsteking kan zijn? De lambda vervangen moet je volgens mij zeker weten gezien de kosten?

wiener (0), 19 jaar geleden

Het zou wel is kunnen dat het de onsteking is.
Je zou het eens moeten testen als de wagen het probleem heeft van de onsteking na te kijken.
En zien of er wel degelijk een vonk bestaat(blauwe vonk is ok)

timothy_2111 (0), 19 jaar geleden

Kan je eens kijken of hij een foutcode uitleest.Rechts bij de passagierszijde onder het dashboard bevind zich de onderhoudstekker,deze moet je met een losse draad doorverbinden terwijl het contact uitstaat.
-verwijder de bekleding van de linker portierstijl
-trek de twee loshangende stekers iets naar buiten en verbind deze ook tevens door met een hulpdraad.
-Zet daarna het contact aan zonder te starten,normaal zit er een controlelampje in het instrumentenpaneel,dit geeft een aantal knipperingen weer.Tel deze en dan kan ik je vertelen wat de kan zijn.
Maar uit je uitleg kan het al miss de MAP-sensor zijn of het onstekingsuitgangssignaal.

NickyBouwmeester (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik denk aan de klepspeling van de auto hij rijd op gas dan echt alle 10.000 km kleppen stellen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.