Honda Civic: Auto houd in trekt als een slak sinds Riemwissel !

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: D15B2

Ik snap er niks meer van.

ik heb eerder een civic Riem van verwisselt maar nu blijf ik maar met een probleem zitten.

Volgende is er aan de hand.

IK heb dus een Honda Civic uit 1991 Ed6.

En spanrol en waterpomp en Riem verwisselt.
Net als vorige keer, heb ik ook hier alles gemarkeerd.
nokkenas effe streepje gezet, en voor de zekerheid effe iets in cilinder 1 gedrukt bougiegat om BDP te chekken.

Is BTW enkele nokkenas.

De krukas dat is een vervelende probleem.

Omdat de Markeringen 1 niet zijn gemarkeert met kleuren dus niet (wite inkeping )

Staan 4 inkepingen op krukaspoelie en ik heb de laatste merkteken die wat apart zit gebruikt voor aftetekenen.
Dat markeren, heb ik gedaan via de ( V inkeping DISBESCHERMKAP ) dat hij daarmee gelijk staat in een lijn.


Nu weet ik niet zeker waar dat pijltje voor stond wat in het gietijzer is geslagen wijst richting krukastandwiel.
dacht ik zit in blok zelf.

Ik meen zelf dat je alleen nokkenassen moet markeren en de krukaspoelie toch ?

krukastandwiel weet niet of die ook een markering heeft of op bepaalde stand moet staan.


Auto zelf start prima duurt wat langer voor hij aanspringt maar blijft lopen rond 550 a 600 Toeren normaal 800 a 850.

en ja blok is dan op temperatuur.

Alleen rijd hij niet goed is niet vooruit te branden als ik vol gas zou willen geven bijvoorbeeld hoor je alleen maar zwaar gezoem ( luchtfilter Brom )

maar duurt effe dan komt hij en herpakt hij zich weer.

hopelijk ken iemand me helpen.

dankje

frankGaby

Geplaatst door frankGaby (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

jeroen5305 (0), 12 jaar geleden

Ik heb je een mail gestuurd met een pdf bestandje voor de merktekens.

frankGaby (0), 12 jaar geleden

Dankje Jeroen

maar zeg de vraag nog een keer hier erneer voor als jij het niet zou weten.




mijn vraag is dus eigenlijk kun je die krukastandwiel van zijn tijd afkrijgen ?

Als je de krukaspoelie eraf hebt gehad ?

of moet je dan de krukastandwiel er zelf ook van af hebben gehad ?

want ik ben nu aan het denken van ojee staat bij mij dat merkteken van krukastandwiel wel op blok merkteken ( pijltje )
Of is dat logisch dat hij er wel eigenlijk op moet staan , en ik ervan moet uitgaan.


Ik zit dus met probleem dat ik dus slecht trekkende motor heb auto dus.

En ik nu denken ben staat de riem tandje verkeerd ?
of krukastandwiel verkeerd ?


Heb ik die mischien perongeluk verdraaid tijdens krukaspoelie afname ???
zulke vragen denk ik nu aan.



Nogmaals Tandwieletje van de krukas wordt volgens mij niet op tijd gezet he ?

tijdens Riemwissel. *dat doet Fabriek denk ik toch ?*

Als dat zo is... dan ken ik dat wegstrepen en moet ik Riem waarschijnlijk beter erop zetten.

en staat die verkeerd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.