Ik heb een civic (D15b2) die tijdens het rijden afsloeg. Ik probeerde het auto te starten maar het lukt niet. Bij de diagnose bleef de motorwaarschuwing contineu aan. Bekend dit dat de regeleenheid kapot is ? Kan het zijn dat de DBP- sensor defect is ? Hoe kan ik zeker weten dat de regeleenheid kapot is ?
Ps kort voordat de motor afsloeg was er een doffe knal en wat zwarte rook ontwikkeling.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Haal je verdeelkap er eens af en voel eens aan de verdeleras of daar heel veel axiale speling op zit,waarschijnlijk zit daar het probleem het lagertje van de as gaat kapot en daardoor loopt de boel in elkaar.
Hans
ik heb de speling gecheck, er zit bijna geen axiale speling op. Verder is DBP gemeten. De weerstand valt binnen gemeten grens nl 350- 550 ohm. Dus ik gaat vanuit dat het ok is. Zal de ECU toch kapot zijn of heeft het te maken met benzine/gas toevoer.
20 jaar
Heb je wel gecontroleerd of er een vonk is,als de motor wel vonkt dat moet je het in het brandstofsysteem zoeken.
Hans
Ik heb mijn stroomverdeler gecontroleerd; krukassensor, DBP, bobine alles was binnen de normen.dus het is in ieder geval niet daar. Het blijft over ECU, of het branstofsysteem.Hans morgen ga ik kijken naar de vonk.Accu was vandaag leeg.Als er een vonk ontstaat, kan de ECU uitgesloten worden als boosdoender?
20 jaar
Als er een vonk is zoek het dan in het brandstofsysteem.
Vergeet ook niet de disrtibutieriem of die niet gebroken is.
Hans
ER is een vonk. dus nu brandstof syteem checken ??? Oh ik heb vergeten te vertellen dat ik de koppakking heb vervangen. Kan er ook daar fout zijn gegaan. Misschien de motor niet meer op tijd??? Hoe kan ik dit het simpelst /best controleren zonder de v-snar poelie en de zijkant open te maken? morgen brandstofsysteem onder het loep
ps,ECU stoor mij nog steeds =>vmotermanagment lamp blijft continue branden
20 jaar
Als eerste nu de timing van de ditributie maar even controleren ik denk dat daar wel iets mis mee is.
Het MM lampje brand toch altijd als je het contact aan zet als je dan start en de motor slaat aan gaat het pas uit,omdat de motor nu niet aan slaat blijft het lampje branden.
Hans
mm lampje gaat blijft wel alleen aan als ik de service stekker doorverbind. Weet jij een makkelijker manier dan het uitbouwen van de onderste distributiekap om de distributie te controleren (optijd staat).
20 jaar
Klepdeksel er af halen,krukaspoelie op merkten zetten en dan naar de stand van de nokken bekijken.
Je kunt ook even de compressie(laten)meten.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar