Mij auto zakt traag naar zijn stationaire toerental; of de motor warm danwel koud is, het toerental lijkt altijd in eerste instantie 400 tpm te hoog te zitten als de auto stationair zou moeten draaien. Voorbeeld: Bij een warme motor staat de auto na een stukje te hebben gereden stil voor een stoplicht: Hij gaat dan zo'n 1400 tpm draaien (net of ie aan het choke-en is). Na zo'n 10 seconden zakt hij terug naar 1100, schiet na 2 sec weer omhoog naar 1400 en zakt dan terug naar 800 tpm; een normaal stationair toerental.
De EACV klep is onlangs gereinigd en luchtfilter vervangen. Mijn vraag is eigenlijk waar dat wispelturige van het toerental vandaa komt en wat ik er aan kan doen... alvast hardstikke bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Moeilijk probleem, wat van alles kan zijn.
zeker als de ECU geen fout geeft.
Zou eens naar de temperatuur-sensor, MAP sensor en naar de gasklep stand sensor kijken.
Kijk of de stekkers van deze er goed opzitten en niet verontreinigd zijn.
De EACV is inderdaad een goede begin kandidaat, maar omdat het toerenverschil zo groot is denk ik eerder aan een sensorprobleem.
Succes, Remco
Nadat ik hem een keer een half uurtje ongelooflijk op zijn flikker heb gegeven, is het probleem ineens weg... waarschijnlijk een beetje vervuiling?
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar