Honda CRX: benzine uit uitlaat

Bouwjaar: 1984

Ik had mijn crx binnengedaan in de garage om een nieuwe koppeling te plaatsten. De wagen had 350 000 zorgeloze kilometers. Bleek dat de garagisten er eens HEEL FLINK mee hadden opgetrokken. Toen ik naar huis reed rook ik een lichte benzine geur en hield de motor tijdens het rijden af en toe een fractie van een seconde in. Dit probleem verdween voor een paar dagen. Nadien is het vlug gegaan: tijdens het rijden steeds meer rook uit de uitlaat en er kwam benzine uit de uitlaat en draaide ingehouden.
Wat is hier het probleem?

Marc6936

Geplaatst door Marc6936 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda CRX? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Flip3058 (0), 20 jaar geleden

Ben je zeker dat het benzine is dat uit je uitlaat komt?

Is de rook wit, blauw of zwart die uit je uitlaat komt?

Het zou kunnen dat jouw cilinderkoppakking stuk is.

Maar antwoord eerst op mijn vragen, dan kan ik mij al een beter beeld schetsen van jouw ongemak.

Marc6936 (0), 20 jaar geleden

er komt inderdaad benzine uit de uitlaat, de laatste dag dat ik er mee reed daalde de benzinemeter ook zeer vlug, de druppels benzine kwamen uit de knalpot; er kwam een grijsblauwe rook uit de wagen

Flip3058 (0), 20 jaar geleden

Nu moet jij me even helpen. :-)

Heeft die crx van jou al injectie of is het nog een carburatorgevoede?

Marc6936 (0), 20 jaar geleden

Het is een 1.5 injectie

Flip3058 (0), 20 jaar geleden

Weet je toevallig ook de motorcode?

Flip3058 (0), 20 jaar geleden

Het zou kunnen dat er een verstuiver defekt is.

Die blauwgrijze rook wijst op olieverbruik.

Maar dit heeft niets te maken met het brandstofverbruik.

Had jij vroeger ook al geen gering olieverbruik?

Marc6936 (0), 20 jaar geleden

Waar kan ik de motorcode vinden op de motor, ik ken het van mijn huidige Civic maar niet van de crx



De auto had een heel gering olieverbruik, deed er wel dagelijks 220km mee aan 130-140 per uur, ik kon 12 000 km rijden met dezelfde olie zonder bijvullen

Flip3058 (0), 20 jaar geleden

Ik weet het ook niet exact, m

Flip3058 (0), 20 jaar geleden

Ik denk dat de motorcode op het plaatje moet staan waar jouw chassisnummer mee op vermeld staat.

Aan jouw uitleg kan ik concluderen dat je geen of enkel een gering olieverbruik hebt.

Of moet ik zeggen had, want heb je die rook niet gekregen nadat je hem terugkreeg?

Meet anders je injectors al eens uit.

De weerstand van een verstuiver moet tussen de 10 en 13ohm liggen.

Ligt hij daarbuiten, dan moet diegene vervangen worden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CRX of stel zelf een nieuwe vraag.